Eerste vuurwerkvangst in Tilburg

moontan

VWC lid
Eerste vuurwerkvangst in Tilburg

Tilburg - Agenten van het milieuteam in Tilburg hebben na een tip aan het Dr Ahaushof in een kelderbox 158 kilo vuurwerk aangetroffen. De politie arresteerde een 22-jarige Tilburger. Het is de eerste vuurwerkvangst van het seizoen.
De politie ging ter plaatse na een tip. De agenten zagen via het bovenlicht dat er in de kelderruimte grote dozen met vuurwerk stonden. Enkele dozen waren geopend, er zaten vuurpijlen in.

De bewoonster heeft daarna op verzoek van de politie haar berging geopend. Het vuurwerk bleek van haar vriend te zijn. Hij kwam ter plaatse en is aangehouden. Er zijn onder meer lawinepijlen en twee lanceerinstallaties in beslag genomen.

Het ging deels om consumenten vuurwerk, een deel van de in beslag genomen partij was echter voor professioneel gebruik. De verdachte verklaarde dat vuurwerk zijn grote hobby is.

Hij besefte wel dat hij door het opslaan van professioneel vuurwerk in de kelderruimte van een appartementencomplex een risico had genomen. Het was wat dat betreft voor hem de eerste en laatste keer. Hij krijgt een proces-verbaal.

Een melding naar Meld Misdaad Anoniem (0800-7000) heeft de politie op het spoor gezet van de illegale vuurwerkopslagplaats. De politie gaat zich ook komende maanden speciaal richten op illegale handelaren en opslagplaatsen.

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/81849

En wederom weer door de eerlijke burger die zo nodig iemand er bij moet lappen via de anonieme tiplijn. Ik walg van zulke mensen. Als je als buurtbewoner het niet fijn vind dat iemand vuurwerk zo vroeg in het jaar opslaat. Ga dan eerst met desbetreffende persoon praten voor de politie te bellen.

Helaas bestaat socialiteit niet meer in dit land maar men pakt gelijk de telefoon.
Deze jongen heeft nu een dikke boete en een strafblad. Ik weet het, het is het risico van het vak. Maar ik snap niet dat mensen gelijk iemand anoniem er bij moeten naaien, ben dan een echte vent en durf die persoon onder ogen te kopen. En doe het niet anoniem:angry:

Aan de ene kant kan ik wel begrijpen dat zoiets aangeeft bij de politie, ik zou er ook niet graag boven willen wonen.
Maar aan de andere kant, je kan ook gewoon als een echte vent op de eigenaar afstappen en het zelf proberen op te lossen.

Meteen die tiplijn bellen vind ik echt overdreven, je kan het ook anders oplossen vind ik. maar Ik zou er zeker ook wat van zeggen als ik erachter kom dat iemand een paar kartonnen lawinepijlen opslaat in de kelderbox!

Wij als vuurwerkliefhebbers lezen dit bericht met een andere look.
Er zijn mensen die als de dood zijn voor vuurwerk, helemaal als ze weten dat er vlak naast je zoveel opgeslagen ligt.
Maar klikken vind ik het smerigste wat je kan doen.
Of het nu vuurwerk is of fraudeurs. Doe het anders, ga met die mensen praten als je het dwars zit.

Inderdaad moontan,

er zijn genoeg andere manieren om het op te lossen, het is gewoon echt misselijk om meteen die kliklijn te bellen, je weet niet wat je mensen aandoet. Je krijgt meteen een slecht imago.

Ik kan hier mij in vinden. Kijk Nederlands consumentenvuurwerk en Belgisch consumentenvuurwerk is velen malen minder gevaarlijk dan proffesioneel vuurwerk als lawinepijlen. Ik kan het geloven dat omwonenden het niet veilig vinden hier in de buurt van te zijn.

Om dan gelijk de anonime tiplijn te kopen is misschien overdreven, maar ja daar doe je weinig aan.

opslag

opslag

ook niet echt slim als het van buitenaf al zichtbaar was. zo blijkt maar weer dat je altijd voorzichtig moet zijn:bye:

Eigen schuld dikke bult. Natuurlijk is het stom van die klikspaan om dit zo over de telefoon te melden, maar Professioneel vuurwerk hoort gewoon niet in een woonwijk. Als er iets gebeurt, kan het natuurlijk fout aflopen. Het ene vuurwerk ontsteekt het andere en dan gebeurt het. Kun je wel roepen : 'maar ik weet veel van vuurwerk af' 1 vlammetje en je hebt niks meer aan die kennis.

Back
Bovenaan