Eerste succes voor interregionaal vuurwerkteam

moontan

VWC lid
Eerste succes voor interregionaal vuurwerkteam

Culemborg, 01-10-2010 • Het interregionaal vuurwerkteam van de politiekorpsen Gelderland-Midden en Gelderland-Zuid heeft de eerste kilo’s illegaal vuurwerk van dit seizoen in beslag genomen. Donderdag werd daarvoor een 19-jarige verdachte uit Culemborg aangehouden.

De verdachte had via internet illegaal consumentenvuurwerk te koop aangeboden. Het vuurwerkteam wist de man te achterhalen en hield hem donderdag aan. Bij hem werd de volgende hoeveelheid vuurwerk aangetroffen:

■Ruim 100 dozen met 20 nitraten
■70 mortierbommen
■20 lawinepijlen
In totaal ging het om een hoeveelheid van 45 kilogram.

Alle vuurwerk is in beslag genomen en wordt vernietigd.
De verdachte is na verhoor weer in vrijheid gesteld.

Bron:http://www.politie.nl/gelderland-zuid/nieuws/101001eerstesuccesvoorinterregionaalvuurwerkteam.asp

De politie mag oprecht Shells mortierbommen noemen, want ik denk dat deze geen sier waren.........................de verdachte heeft idd ook geen hoog IQ

Zo hee! Grote importeur die ze hebben gepakt!... Kom op zeg; klein aantal (nep?) zinkjes, vraag is welke inch shells, en een half karton nitraatjes...? MEGAvangst jongens!!! :frusty: stelletje sukkels...

Ik snap niet hoe ze hier zo "trots" op kunnen zijn.
Iedereen kan binnen een half uur via MSN een paar handelaren aankomen met die hoeveelheid of meer. Ik snap zelf niet dat ze die "kleine handelaren" oppakken, ze kunnen beter achter de grote aangaan want zo kunnen ze oneindig doorgaan.

Zo hee! Grote importeur die ze hebben gepakt!... Kom op zeg; klein aantal (nep?) zinkjes, vraag is welke inch shells, en een half karton nitraatjes...? MEGAvangst jongens!!! :frusty: stelletje sukkels...

Hier word niet gepraat over een grote importeur, wie zegt dat het om (nep) zinkjes gaat? En een half karton nitraten zijn 25 pakken, het gaat hier om 100 pakken. En waar staat dat het om een mega vangst gaat?

:bonk:

nu TE KOOP op het poli bureau :

2 karton nitraatjes
1 karton 3" shells ??
20 lawinepijlen

t.e.a.b

wees er snel bij tis nie veel

Laatst bewerkt:
Typisch een geval van eigen schuld dikke bult. Hoe kom je dr ook bij om vuurwerk op internet aan te bieden, dat is toch ook vragen om problemen.

Back
Bovenaan