Eerste grote partij vuurwerk in beslag genomen

moontan

VWC lid
Eerste grote partij vuurwerk in beslag genomen

Nuland - Milieurechercheurs van de politie Brabant-Noord hebben dinsdagmiddag aan de Hoolstraat een grote hoeveelheid vuurwerk gevonden. Het gaat om 4000 kilogram vuurwerk. Het is de eerste grote vuurwerkvondst van dit jaar.

Het vuurwerk lag opgeslagen in een zeecontainer en schuur. Het ging onder meer om een grote hoeveelheid lawinepijlen. De technische recherche heeft het vuurwerk onderzocht. Het vuurwerk is in beslag genomen en het wordt opgeslagen in een speciaal daarvoor bestemde opslag bij het politiebureau. Het onderzoek wordt voortgezet

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/103627/Eerste_grote_partij_vuurwerk_in_beslag_genomen.html

Nuland is niet ver van mij vandaan. Jammer dat hij is opgepakt. Nee hoor onzin. Iemand die in dit soort spul handelt en het dan deels neerlegt in zijn schuur is niet echt veilig.

1.1g opslag bij een politie buro.. is dat wel zo legaal dan

Nee eigenlijk is dat niet legaal, althans niet voor lange duur. En zoals we vorig jaar gezien hebben, hebben 7 van de 9 geteste politie bureaus daar gewoon scheit aan! De kartonnen shells, salutes zelfs, lagen gewoon in een hokje opgeslagen.

En waar vind je meestal de politie? Juist, in een bewoonde omgeving! :bye:

Ik voel me al niet eens veilig meer met een politie bureau in de buurt, aangezien we vorig jaar hebben kunnen zien wat ze daar allemaal wel niet opslaan. Ik kan je vertellen dat het veiliger is om een vuurwerkwinkeltje (legale he, 1.4G) in je wijk te hebben, dan een politie bureau waar ze 1.1G bommen in een houten hokje opslaan :frusty:

Blijf het raar vinden dit...

Ik zag eerst ook een foto genomen bij een politie bureau, daar hadden ze in een garagehok waar normaal inbeslaggenomen scooters staan ofzo hadden ze helemaal volgestampt met vuurwerk, tot het plavond!

Ik zag eerst ook een foto genomen bij een politie bureau, daar hadden ze in een garagehok waar normaal inbeslaggenomen scooters staan ofzo hadden ze helemaal volgestampt met vuurwerk, tot het plavond!

Inderdaad. Maar dit is een heel normale zaak hoor, dit soort dingen gebeuren elk jaar weer! Voor ons freaks is dat een extreme zaak, omdat wij de gevaren kennen. Maar de normale burger ziet die gevaren niet omdat "de politie het opslaat"

Bij het woordje politie, denkt men meteen dat het veilig is. Ik houd mijn hart in ieder geval vast bij de gedachte dat het politiebureautje in december volgeladen is met kilogrammen flash.

Zeker nu er tegenwoordig knallers met ruim 50 gram flash verkocht worden als of het nitraatjes zijn, vroeger was je de man met tt's uit belgië, en die weren ook opgeslagen door de politie.

Nu er kartonnen explods e.d. in beslag genomen worden, ben ik bang dat ook die daar zullen liggen!

:bye:

(*En de blokkies die bij showtjes geschoten worden, moeten helemaal uit sterke bunkers in duitsland gehaald worden! :wink: *)

Dat is dus de rede waarom ik er niet tegen kan als de politie mij iets verbied. Omdat ze zelf vaak dingen doen waar ze de gevaren zelf ook niet van in zien. :angry:

oeps das geen kleine hoeveelheid.

Theoretisch gezien moeten zulke hoeveelheden door de EOD direct worden afgevoerd. Zulke hoeveelheden mogen niet eens in een politie bureau worden opgeslagen. De EOD zou dit normaal gezien naar een echte opslag depot ( bunkers) zoals in Ulicoten moeten afvoeren!

oeps das geen kleine hoeveelheid.

Theoretisch gezien moeten zulke hoeveelheden door de EOD direct worden afgevoerd. Zulke hoeveelheden mogen niet eens in een politie bureau worden opgeslagen. De EOD zou dit normaal gezien naar een echte opslag depot ( bunkers) zoals in Ulicoten moeten afvoeren!

Yep, alleen hadden wij het niet over één lading :wink: Als er van "particulieren" vuurwerk in beslag genomen word, beland vaak (een deel van) het vuurwerk op het politiebureau.

Hoe dat daar allemaal gaat, joost mag het weten... Alleen is vorig jaar bij die onderzoeken wel degelijk gebleken dat het gebeurd dat er soms op het bureau veelste veel staat, zonder dat het veilig is.

:bye:

Spookje :)

Aanhouding in vuurwerkvangst

NULAND - De politie heeft dinsdagmiddag 6 oktober een 32-jarige man uit Nuland aangehouden voor het bezit van een grote hoeveelheid vuurwerk.

Vuurwerk.
De man is de eigenaar van het terrein waar het vuurwerk stond opgeslagen.
Milieurechercheurs van de politie Brabant-Noord vonden dinsdagmiddag in een zeecontainer aan de Hoolstraat een partij van vierduizend kilo illegaal vuurwerk. Het is de eerste grote vuurwerkvondst van dit jaar. Het vuurwerk was kennelijk bestemd om aan particulieren door te verkopen. Door het onderscheppen van deze partij heeft de politie kunnen voorkomen dat het gevaarlijke vuurwerk in het illegale handelscircuit terecht kwam.
De politie attendeert mensen erop dat de aanwezigheid dit soort zwaar vuurwerk in een woonwijk voor zeer gevaarlijke situaties voor de directe omgeving kan zorgen. Mensen die informatie hebben over dit soort opslag wordt dan ook dringend verzocht en geadviseerd deze te melden bij de politie via telefoonnummer 0900-8844 of eventueel anoniem via 0800-7000.

http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=915443

Aanhouding in vuurwerkvangst

De politie attendeert mensen erop dat de aanwezigheid dit soort zwaar vuurwerk in een woonwijk voor zeer gevaarlijke situaties voor de directe omgeving kan zorgen.

HAHAHA :idea::p, ben ik de enige, of zijn er meer mensen die dit erg grappig vinden staan na wat we hierboven een beetje besproken hebben?

Back
Bovenaan