Een dag eerder je vuurwerk dan andere jaren

Het maakt mij nog niet eens zoveel uit dat we nu eerder het vuurwerk hebben, maar meer dat je twee dagen vol de tijd hebt om naar 31 dec toe te leven :) Ik neem altijd std vrij op 31 december. Ik ben toch eigen baas (ja dan lijkt het makkelijk, maar soms MOET je wel werken) en heb ook al geen zomervakantie gehad, dus van mijn dagen in de winter blijven ze mooi af :D

Gezien de planning van de afgelopen jaren komt deze zondag als geroepen. Voorgaande jaren was ik helemaal gesloopt door het werken en amper slapen dus op oudjaarsdag een beetje op reserves leven (Redbull en appelflappen) en na de jaarwisseling helemaal gesloopt instorten.

Nu er een zondag tussen zit kan ik mooi bijkomen. 28 en 29 december werken in een vuurwerkwinkel, 30 december lekker uitslapen en dan in de middag pas terug naar huis. Kan ik mooi op 30 december alsvast mijn show voorbereiden zodat dit niet allemaal op 31 december hoeft te gebeuren.

Ik zeg ideaal!
Ken ik mooi alles rustig doorlonte op de foto zetten enzv.
Ook is het heerlijk voor de winkeliers dat ze ff een dag rust tussen de gekte door hebben.
Ik zeg.. altijd zo doen:D

Aan de ene kant mooi! maar aan de andere kant... de dag voor oudjaar geen incidentele aankopen meer,, dan zal dit op oudjaarsdag moeten, het liefst heb ik dan alles al binnen...

Ik vind dit echt ideaal, een dag eerder is gewoon super mooi meegenomen. Je kan dan van alles nog doen, want je hebt meer tijd voor doorlonten en projecten maken bijvoorbeeld. Dit jaar hebben we natuurlijk ook CAT 1 vuurwerk, dus dan koop ik de 28e al vuurwerk en kan ik het vanaf die dag al afsteken. Dan vier ik in prencipe meerdere dagen oud en nieuw!

Geen idee hoe dit uit gaat pakken. Op dit moment heb ik geen enkel zicht op mijn werkdagen dan, dus ik weet het echt gewoon niet.

Wel zal het de 30e lastig worden. Die dag vermaak ik mij het meest waarschijnlijk met bier. Ik moet toch iets doen om mij niet te vervelen he?

Nou ja, 2 jaar terug heb ik een topic gepost over mijn kookkunsten. Ik heb eind 2009 een dikke (nee 3 zelfs) pan(nen) erwtensoep zelf gemaakt. Dat zou een heel mooie bezigheid zijn om de dag door te komen. Er zit heel veel werk in het maken van een verse erwtensoep, zeker als ik alle ingredienten los koop en mag bewerken. Dat voorkomt dat ik aan de goud gele rakkers ga en het balkon gebruik om de regels te overtreden.

Ik ga hier nog eens goed over nadenken, want een rustige 30e december, zorgt bij mij voor meer plezier. Vooral als ik niet brak en vertiefd wakker wordt. Ik ben immers geen 18 meer...

Het wordt uitslapen (tot 9:00 uur maximaal) en sporten. Voor de rest besteed ik mijn tijd aan visite en een dvdtje kijken.

Aan de ene kant is het wel lekker, een extra dag, maar aan de andere kant duurt het alleen maar langer tot dat je mag afsteken. Maar ik ben er wel blij mee, des te meer kan er worden doorgelont.

Ja natuurlijk heel mooi dat je een dag eerder je vuurwerk kunt halen. Dag extra de tijd om projecten te maken, van je collectie genieten en iets te testen.

Nu valt dus 30 december op een zondag. Zullen dan de vuurwerkwinkels open zijn of gesloten? Dat vraag ik me nu af.

De vuurwerkwinkels zijn open, maar er mag geen vuurwerk worden meegegeven. Ze kunnen officieel dus alleen bestellingen voor de 31e aannemen. Of er lonten e.d. verkocht mogen worden weet ik niet.

Een extra dag, echt wel fijn! De 28e vuurwerk halen, de 29e werken en de 30e doorlonten/kwijlen en extra slaap pakken!

De vuurwerkwinkels zijn open, maar er mag geen vuurwerk worden meegegeven. Ze kunnen officieel dus alleen bestellingen voor de 31e aannemen. Of er lonten e.d. verkocht mogen worden weet ik niet.

Een extra dag, echt wel fijn! De 28e vuurwerk halen, de 29e werken en de 30e doorlonten/kwijlen en extra slaap pakken!

Er zullen genoeg winkels tussen zitten die gewoon verkopen die dag. De omzet die ze hieruit halen ligt vele malen hoger als de boete die ze hiervoor krijgen. (van horen zeggen).

De verkopers zijn blij met een dagje rust tussendoor! 3 dagen 12 uur per dag op de been zijn eist echt wel z'n tol hoor. Dan is die dag tussendoor voor rust/bestellingen klaarmaken heel fijn!

Zelf vind ik het heerlijk van die dag, maar het irritante is dat ik die dag moet werken:mad:.

Een positieve puntje is dat ik die winkels daar in de buurt kan bezoeken:D.

Volgend jaar neem ik gewoon vrij:devil:.

Back
Bovenaan