Eemnes doet vuurwerk deels in de ban

Jorn89

VWC lid
EEMNES - De gemeente Eemnes gaat vuurwerk bij locaties als bejaardentehuizen en hondenuitlaatplekken verbieden. Het verbod gaat vanaf eind 2015 gelden. Het college van B en W vraagt inwoners dit jaar al terughoudend te zijn met vuurwerk.

De gemeenteraad in Eemnes stemde unaniem in met de motie van PvdA en D66. De partijen wilden graag dit jaar al een vuurwerkverbod, maar dat bleek niet haalbaar, zegt Martijn Gebbink van D66 Eemnes.

"Het is nu bijna begin december en er zijn per september al afspraken gemaakt met de politie over het handhaven", zegt Gebbink. "Handhaven van een nieuw verbod vergt iets meer voorbereidingstijd"

Eemnes gaat niet zover als in het nabijgelegen Hilversum. Daar is een algeheel vuurwerkverbod afgekondigd.

Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1256919/eemnes-doet-vuurwerk-deels-in-de-ban.html

In de buurt van dieren ok maar..........bejaarden snap ik niet die hebben toch de oorlog nog meegemaakt die schrikken toch niet van een nitraatje:wink:

In de buurt van dieren ok maar..........bejaarden snap ik niet die hebben toch de oorlog nog meegemaakt die schrikken toch niet van een nitraatje:wink:

Ik snap er niets van want deze regels gelden al landelijk al jaren lang. En als je deze wet overtreed, wie beoordeeld dat, wat zijn de sancties en hoeveel meter is "in de buurt"?

Populisme is dit naar mijn idee, regels die er al waren aandragen als "nieuwe" regels en de handhaving is niet te doen

Vind ik helemaal niet erg persoonlijk....dit is echt de oplossing voor mensen die van het vuurwerk overlast ondervinden....zolang er maar geen totaalverbod komt. Leven en laten leven...

Mensen die een groen links cursus volgen hebben wel weer een mooi handvat om ons plezier te verpesten er namelijk altijd wel een dierenasiel of ziekenhuis etc in de buurt.

ik kan er niet op tegen zijn .
want dieren zijn doorgaans bang voor vuurwerk en bejaarden willen graag rust aan hun hoofd .
bovendien hebben we het hier al eens vaker over gepraat dus worden onze gedachten in praktijk gebracht .

Is er een onderzoek dat bejaarden tegen vuurwerk zijn? Dit wordt allemaal wel leuk besloten voor ze, maar wordt hen eigenlijk om hun mening gevraagd. Zelf kunnen ze het niet afsteken, maar wellicht genieten ze wel van siervuurwerk. Zoveel hebben die mensen al niet.

De beste ambtenaren weten wel wat goed is voor de bejaarde? Mogen die mensen misschien voor zichzelf praten? die mensen worden behandeld als melaatsen.

Dit vind ik prima, zolang er op mijn stoep voor het huis een hondenkakverbod komt!

Back
Bovenaan