Duren - 1-8-2008 - Annakirmes

RedBaron

Pyroworld
Waar: Duren, Duitsland
tijdstip: 22:00
Firma: Steffes ollig
kaliber: 150MM

Een van de grootste verassingen van 2007 was voor mij toch wel het "kermis" vuurwerk van Duren. Eigenlijk doen we dit vuurwerk tekort als we zeggen kermisvuurwerk. Want het overstijgt in zeer ruime mate denk ik toch wel het begrip kermisvuurwerk. Want zoals wij de vuurwerkjes kennen als kermisvuurwerkjes in Nederland ( dus schiet maar iets af.. maak niet uit.. liefst zo goedkoop mogelijke rommel, of het zoveelste breeschoten assortitemnt) Zo kennen ze dat gelukkig niet in Duitsland. maar zijn dit échte grote vuurwerken.

zoals dus deze in Duren, een echt huzarenstukje van de firma Steffes Ollig. Vannaf de aller eerste snoeiharde 4inch salute (damn..) tot aan de inmense Spaans aandoende finale. Je wordt gevangen in een 20 minuten durend pyrotechnisch spektakel dat zijn weerga niet kent! Produkten van chinees en Italiaanse makelij passeren in ruime maten de revu!

DUREN_KERMISVUURWERK_3-8-2007_023.jpg
DUREN_KERMISVUURWERK_3-8-2007_032.jpg

Zoals te horen op de beelden van 2007 valt uw schrijver van dit stuk van de ene in de andere verbazing, en gaat hij compleet uit zijn stekker als de finale zijn laatste salute wegslingerd. Het mag denk ik wel duidelijk zijn dat ik dit vuurwerk een absolute aanrader vind. Die je echt eens zelf gezien moet hebben!

Voor ik het vergeet: 1 augustus 22:00 uur te Duren (DE) Annakirmesplatz borden volgen als je Duren binnen rijd.

Het verslag van vorigjaar kun je *HIER* nog eens nalezen inclusief de video natuurlijk!

Ik ga deze show dit jaar ook bezoeken omdat het ook nog eens in mijn vakantie valt.
Heb de film van 2007 gezien en vond het een erg mooie show,zag dat het max kaliber 150mm is was dat andere keren ook al zo?

jazeker, 150MM maar daar wordt wel grif gebruikvan gemaakt :p de show is een échte aanrader!!!

Alleen een beetje jammer, dat de show elk jaar hetzelfde is, maar als je nog nooit bent geweest, absolute aanrader!!!

ik weet niet hoe het precies zit met dat prof. vuurwerk ik ben er al een beteje mee bezig met het verdiepen ervan maar 150MM is toch 6 inch?
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit zit met dat verschil tussen MM en inch of wat dan ook?
Of staat dat in een andere topic?
Om niet geheel offtopic te gaan stuur maar een PM :bye:

ik weet niet hoe het precies zit met dat prof. vuurwerk ik ben er al een beteje mee bezig met het verdiepen ervan maar 150MM is toch 6 inch?
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit zit met dat verschil tussen MM en inch of wat dan ook?
Of staat dat in een andere topic?
Om niet geheel offtopic te gaan stuur maar een PM :bye:

1 inch = 2,5 cm= 25 mm.... simpel toch?

We waren gisteren weer bij deze geweldig show. Die zoals altijd zeer spectaculair is en erg spaans aandoet in de finale! Waar wij staan sta je er relatief dicht op altijd, maar toch nog een goede en mooie afstand voor te filmen.

Hier alvast het filmpje van Duren 2008. de fotos volgen snel later!

*KLIK* hier om de video te downloaden! :p

veel kijk plezier!

Inderdaad opnieuw een geweldige show van S.Olligs.
Het is echt 17 minuten lang genieten van hetgeen er voor bij komt.
Veel variatie in bommen met de bekende mooie kleuren vooral de ringbommen zijn erg speciaal. En natuurlijk veel salutes in combinatie met bommen.
Ik vind de opbouw en het tempo in deze show ook erg goed. Af en toe korte pauzes tussendoor.
De finale is iets heel speciaals. Hier heb ik geen woorden voor.
De finale is spectaculair, het brengt je tijdelijk naar andere werelden
Super show evenals het camerawerk
Well done en bedankt voor het delen

Back
Bovenaan