Duizend merels vallen dood uit de lucht

dennis-pyro

VWC lid
BEEBE (ANP) - Meer dan duizend merels zijn in de Amerikaanse staat Arkansas dood uit de lucht gevallen. Een gebied in de stad Beebe van nog geen twee kilometer groot raakte bezaaid met vogellijkjes. Dat meldden plaatselijke media zaterdag (lokale tijd).

BS_7651218_7651218_1101192h.jpg

De zwerm vogels is mogelijk op grote hoogte geraakt door de bliksem of door een hagelbui. Ook zou het kunnen zijn dat de merels geschrokken zijn van het vuurwerk tijdens de jaarwisseling en door de stress zijn gestorven.

Onderzoekers hebben tientallen vogels meegenomen voor onderzoek om te achterhalen waardoor massaal ze uit de lucht zijn gevallen. De gemeente heeft een bedrijf ingehuurd om de lijkjes op te ruimen.

Bron: bndestem

Dat zal ongetwijveld door stress komen. Ik denk zelf door een onweersbui, vuurwerk lijkt mij onwaarschijnlijk.

Beetje vreemd verhaal. Want volgens sommige mensen op Fok! leven merels niet in zwermen en vliegen nooit bij mekaar in grote aantallen. :p

Ik heb gisteren een film gezien dat ging over dat bomen een virus verspreiden in druk bevolkte gebieden. :p Beetje wazig allemaal. De bomen en het gras waren boos. De film heette The Happening.

Ook mysterieuze vogelsterfte in Zweden

FALKÖPING - Ook in Zweden zijn massaal dode vogels aangetroffen. Agenten troffen in de nacht van dinsdag op woensdag circa honderd kauwen aan op een straat in Falköping, 125 kilometer ten noordoosten van Göteborg. © NU.nl/Iris ZoricDat meldde de Zweedse nationale radio-omroep SR woensdagochtend.
Sommige vogels waren al door automobilisten overreden, maar agenten zeggen dat de meeste beesten op het eerste gezicht geen verwondingen hebben. De straat, een doorgaande route, is afgezet. Dierenartsen zijn onderweg om de doodsoorzaak te onderzoeken.

Hagel
Eerder vielen ook in de Verenigde Staten zwermen vogels dood uit de lucht. In Arkansas ging het om circa vijfduizend dieren, in Louisiana om vijfhonderd. Mogelijk zijn de zwermen in de lucht geraakt door hagel of bliksem.

Dus niet door het vuurwerk:)

Back
Bovenaan