Dortmund 30-04-2008

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Waar: Dortmund, Duitsland.
tijdstip: vannaf 18:00
firma: Art of Fire, Pyro 2000, Westfälisches Feuerwerk
kaliber: 200mm

extra info:

duits vuurwerk festival.

Zijn er nog mensen die naar deze show gaan? Ik denk dat ik hier wel heen ga.
Zijn er mensen met ervaringen van voorgaande jaren van deze show?

Laatst bewerkt:
Waar: Dortmund, Duitsland
tijdstip: vannaf 18:00
firma: Art of Fire, Pyro 2000, Westfälisches Feuerwerk
kaliber: 200mm

extra info:

Groots opgezet duits vuurwerk festival.

Zijn er nog mensen die naar deze show gaan? Ik denk dat ik hier wel heen ga.
Zijn er mensen met ervaringen van voorgaande jaren van deze show?

Dit is pas de eerste editie van het festival dus ervaringen zullen er nog niet zijn haha!
maar ik ben er ook aanwezig ben benieuwd!

Klinkt goed, 3 shows van formaat op één avond.
Pyro 2000 heb ik in actie gezien in Deurne en dat zag er prima uit, die kunnen dus zeker wel wat. Art of Fire en Westfälisches Feuerwerk ben ik minder bekend mee, ben benieuwd.

Het zijn shows die op muziek geschoten worden he als ik het goed heb?

Ik ga eens kijken of er iets kwa vervoer te regelen valt.

:bye:

Er bestaat zeer grote kans dat deze show niet op 30 april geschoten wordt maar verschoven wordt naar een datum in de Herfst.
De reden hiervan is dat er in het park in deze periode veel vogels nestelen.
En de plaatselijke milieubeweging/activisten willen een vuurwerk laten verbieden op 30 april.

Bron: www.feuerwerk.net .

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is dat nou weer voor big focking onzin!!!

Het grote vuurwerkfestival van Hannover vind ook vannag de lente plaats in de Herrenhauser Garten.. dit park is wel ff 2, 3x zo groot als het Westfalenpark van Dorthmund, en daar vinden wel méér vuurwerken plaats als alleen het festival!

Daar hoor je niemand over... wat een stelletje geitenwollensokken figuren zeg. Het zijn altijd die fockign mileuactivisten die dit sorot dingen gaan lopen dwarsbomen.. en kwamen ze maar eens met een alternatief.. maar nee.. Gewoon dit soort dingen treineren...

Wat is dat nou weer voor big focking onzin!!!

Het grote vuurwerkfestival van Hannover vind ook vannag de lente plaats in de Herrenhauser Garten.. dit park is wel ff 2, 3x zo groot als het Westfalenpark van Dorthmund, en daar vinden wel méér vuurwerken plaats als alleen het festival!

Daar hoor je niemand over... wat een stelletje geitenwollensokken figuren zeg. Het zijn altijd die fockign mileuactivisten die dit sorot dingen gaan lopen dwarsbomen.. en kwamen ze maar eens met een alternatief.. maar nee.. Gewoon dit soort dingen treineren...

Ja, joh, die geiten wollen sokken zitten overal en hebben helaas toch macht.
Jammer voor diegenen die deze show ingepland hadden voor de 30e april.

Zolang op de website van de organisatie zélf nog staat en de kaartverkoop ook nog steeds door gaat én met de datum 30 April ga ik er vooralsnog vanuit dat het door gaat

Het bericht van de afgelasting op 30 april is nu officieel.
Bericht staat op de website:
http://www.sternenzauber.info/news.htm

Dortmund, 11. April 2008.

Sternenzauberer haben ein Herz für Vögel

Feuerwerkswettbewerb wird zugunsten des Brutschutzes verschoben

Der geplante Feuerwerkswettbewerb „Sternenzauber“ im
Westfalenpark wird vom 30. April auf einen anderen Termin verschoben
. Der
Naturschutzbund Dortmund hatte die Veranstalter kürzlich darauf aufmerksam
gemacht, dass die brütenden Vögel im Westfalenpark durch das Feuerwerk gestört werden könnten.

Der Westfalenpark ist eine Brutstätte für einige heimische Vogelarten. Ein Feuerwerk Ende April könnte sie bei ihrer Brutpflege jedoch beeinträchtigen, warnten die Vertreterdes Dortmunder Naturschutzbundes nach Bekanntwerden des geplanten Events. Das sehen die „Sternenzauber“-Veranstalter ein. Sie geben dem Naturschutz den Vorrang und verschieben die Veranstaltung. Sobald ein Ausweichtermin feststeht, wird er bekannt
gegeben. Die bereits verkauften Eintrittskarten behalten für den Ausweichtermin ihre Gültigkeit

En alweer zit het de vuurwerk freaks niet mee.
Vaak denk ik wat hobby heb ik, ben ik wel helemaal goed bij mn hoofd?
De regering,veel gemeentes, de politie en vele vele burgers zien het vuurwerk liever gisteren nog verdwijnen dan vandaag.

Nu zijn het weer de natuur vrienden die ons iets afneemt, het lijkt steeds erger te worden.
Maar niet te vergeten natuurlijk is ook de organisatie/firma die dit evenement heeft georganisieerd.
Uren arbeid zit hier in, de firma heeft de show uitgeschreven en de bestelling voor de spullen de deur uit gedaan. En dan zijn er een paar mensen die dit niet goedkeuren.

:angry:

Oh man en nu maar hopen dat die show op een gunstig tijdstip plaatsvindt en niet half september ofzo als mn vriendin ligt te bevallen :angry:

Gelukkig zie ik dit topic voorbij komen hier. Ik was er zo heen gereden als ik dit topic niet gezien had. :p Bedankt voor de waarschuwing dat deze show niet doorgaat. Dit bespaard mij weer een teleurstelling en 3/4 tank benzine.

:bye:R@lph

Ik heb moeten vernemen dat dit festival niet geheel op onze radikalennatuurterroristen kunnen afschuiven dat ze niet door zou gaan. Er zou ook een financieel iets zijn. Verder heb ik moeten vernemen dat het budget per show (op muziek dus) slechts 4 duizend euro was voor 20 minuten vuurwerk.

20 minuten vuurwerk op muziek voor 4 duizend euro dat is echt niet te doen.. ja bommeke per bommeke. Festivals zoals dat van Hannover, of Knokke-heist daar ligt het budget per show fors hoger dan deze 3 bij elkaar zelfs

De datum is wederom verplaatst :rolleyes:

>> Zaterdag 27 september 18:00

Overigens worden er ook nog shows gepland voor Gelsenkirchen (23 augustus) en Paderborn (26 augustus)

Laatst bewerkt:
De datum is wederom verplaatst :rolleyes:

>> Zaterdag 27 september 18:00

Overigens worden er ook nog shows gepland voor Gelsenkirchen (23 augustus) en Paderborn (26 augustus)

Dank Patrick, Hebben ze zeker voor jou gedaan?
Jouw vrouw gaat toch bevallen in september?
NU kan je alsnog gaan (met vrouw en kind) :p

Back
Bovenaan