Dom vermaak [Column]

Hahahaha... en bedankt he, nu mis ik dus ook m'n voortanden. Maar dan omdat ik van m'n stoel viel van het lachen :D

Mij is altijd geleerd; als je ergens geen verstand van hebt, hou dan je mond! Juist!!

Renate: ik heb je column iets wat aangepast. De column past beter bij jou, maar blijft oerslecht!

Toen onze zoon voor het eerst zelf mocht schaatsen, gingen we op vakantie naar Zwitserland. Hij had zich verheugd op het schaatsen. Schaatsen is namelijk een kansloze hobby en beroep van mijn man Erben. We hadden gehoord dat je het daar goed kon schaatsen, dus we zijn bij de eerste de beste Schaatsbaan gestopt. Het bleek niet te kloppen.

Ik heb zelden zo’n rotmiddag gehad, omdat ik steeds bang was dat de kinderen onderuit zouden gaan en door het leven gingen zonder voortanden.

Schaatsen is dom vermaak. En nog gevaarlijk ook. Dat laatste kan niemand ontkennen. Het is natuurlijk in veel gevallen een hormonenkwestie. Schaatsen dat oersaai is, doet het goed bij verwarde mannen en vrouwen. Dat rondje. De valpartij. En dat je dat dan zomaar zelf veroorzaakt.

Spannend en ook een beetje eng, want je moet het wel snel zijn en op je schaatsen blijven staan. En met zijn allen er omheen een beetje onnozel lachen. Schaatsen heeft iets debiels. Mensen die onderuit gaan en hun voortanden missen en dan ook nog eens per ambulanche vervoerd moeten worden of erger per trauma helikopter.. Wat dat wel niet kost voor de belastingbetaler...

Dus ik ben blij dat mijn man gestopt is met schaatsen en dat het zelden tot nooit meer vriest in Nederland. Zijn we daar mooi vanaf. En ik doe er graag nog een schepje bovenop: verbied het gewoon helemaal. En dan op elk groot plein in elk dorp en in elke stad.

Bron: De slechste columnist van Nederland.

Mijn oprechte excuses! Mijn columns zijn niet alleen heeel slecht, maar blijkbaar richt ik mijn slechte stukjes ook blijvend letsel aan bij mensen... Vanaf nu berg ik mijn gouden pen op en bespaar ik mensen mijn slechte columns.

Mvg,
Renate Wennemars

Hahahaha... en bedankt he, nu mis ik dus ook m'n voortanden. Maar dan omdat ik van m'n stoel viel van het lachen :D

Back
Bovenaan