Dode door vuurwerkongeval na feest in Hamburg

R@lph

VWC lid
Een vuurwerkongeval heeft in het Duitse Hamburg het leven geëist van een man van middelbare leeftijd. Zijn 13-jarige zoon en een 43-jarige man moesten naar het ziekenhuis, maar bleken ongedeerd.

Uitgelaten feestgangers staken in de nacht van zaterdag op zondag ter afsluiting van een privéfeestje vuurwerk af. Door nog onbekende oorzaak viel een zogeheten batterij om. Hieruit kwamen in korte tijd een hele serie knallen. Het vuurwerk kwam in het gezicht van het slachtoffer terecht. De man stierf ter plekke aan zijn verwondingen. Aanvankelijk werd gemeld dat hij 43 jaar was, maar in tweede instantie blijkt hij 'ongeveer 50 jaar' te zijn, aldus persbureau DPA.

Zijn dertien jaar oude zoon moest naar het ziekenhuis. Hij zou verwondingen aan zijn buik hebben opgelopen, maar kwam er uiteindelijk zonder verwondingen van af. Ook het derde slachtoffer waarover gesproken werd, een 43-jarige man, bleef ongedeerd.

Onderzocht wordt nu hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren en waar het vuurwerk vandaan kwam. Mogelijk gaat het om een geïmporteerd product. 'De kracht van de springstoffen was erg groot', aldus de politie.

Bron: http://www.volkskrant.nl/buitenland/dode-en-gewonden-door-vuurwerk-in-hamburg~a4116425/

Op de duitse site staat wat meer info:
http://www.bild.de/news/inland/unfa...stirbt-bei-party-feuerwerk-42117164.bild.html

en ook een foto van de doos:
2,w=559,c=0.bild.jpg

Volgens mij een profdoos, maar goed.

als de foto klopt is dit het product

categorie 1.3 G,
gewicht 14.4 kgs
kruitgewicht 2.74 kruit
brandtijd 40 sec
kal 50 & 65 mm ( op de doos staat 30 & 65 )
84 Shots
art: BX-6645

bron: leverancier.

op de doos staat vermeld 06-2013 als datum.

ik vind het wel een bizar verhaal en erg triest voor de nabestaanden.
want hoe kan een doos van 15 kgs omvallen.

althans als alle foto`s en info kloppen natuurlijk

In het filmpje zie je ook een grote hoeveelheid flessen drank voorbij komen.Weet niet of dat er iets mee heeft te maken maar dat zou me niks verbazen.

Die v.d. foto is een Blackboxx bak. Maar die valt echt niet om. Ik denk dat ze het hier om een knalcake hebben o.i.d. kan mij namelijk niet voorstellen dat dit met een flowerbed is gebeurd. Maar hoe dan ook, *** dat dit is gebeurd. Sterkte gewenst aan de familie van deze man.

Die v.d. foto is een Blackboxx bak. Maar die valt echt niet om. Ik denk dat ze het hier om een knalcake hebben o.i.d. kan mij namelijk niet voorstellen dat dit met een flowerbed is gebeurd. Maar hoe dan ook, *** dat dit is gebeurd. Sterkte gewenst aan de familie van deze man.

Kan wel degelijk.
De betreffende cake van Blackbox heeft tubes tot 50mm.
Als je deze tegen je hoofd krijgt kan dat wel degelijk fataal worden.
Desalniettemin betwijfel ik wel dat deze om zou zijn gevallen, al is dat zeker niet uit te sluiten.
Maar dit gebeuren laat nog maar eens goed zien dat alcohol en vuurwerk een combinatie is die je moet vermijden! !!.

Kan wel degelijk.
De betreffende cake van Blackbox heeft tubes tot 50mm.
Als je deze tegen je hoofd krijgt kan dat wel degelijk fataal worden.
Desalniettemin betwijfel ik wel dat deze om zou zijn gevallen, al is dat zeker niet uit te sluiten.
Maar dit gebeuren laat nog maar eens goed zien dat alcohol en vuurwerk een combinatie is die je moet vermijden! !!.
Maak daar maar 65mm van, gezien het feit van de grootte van dit blok kan hij maar zo omvallen bij een 2,5'' ja. Blokje weegt 14 kilo en de druk van de 2,5'' was wellicht te veel.

Maargoed voor hetzelfde geld hing hij er met zijn gezicht boven.. Hoor je wel vaker met drank en vuurwerk.

Via de eerder geposte link http://www.bild.de/news/inland/unfa...stirbt-bei-party-feuerwerk-42117164.bild.html is een video te bekijken die op locatie gemaakt is. Daarop is echt alleen deze box te zien en geen knalcake o.i.d. Hoe dan ook natuurlijk een drama voor alle betrokkenen, sterkte gewenst!

Wanneer ik naar die doos kijk lijkt het vol te zitten met bloed. Is niet zomaar vocht hoor. Ik denk dat hij met zijn gezicht erboven zat en dan ook nog waarschijnlijk de verkeerde lont heeft aangestoken. Waarschijnlijk liepen die andere twee gasten met hem mee. Verklaart dan ook waarom zij er relatief goed vanaf zijn gekomen.

Wanneer ik naar die doos kijk lijkt het vol te zitten met bloed. Is niet zomaar vocht hoor. Ik denk dat hij met zijn gezicht erboven zat en dan ook nog waarschijnlijk de verkeerde lont heeft aangestoken. Waarschijnlijk liepen die andere twee gasten met hem mee. Verklaart dan ook waarom zij er relatief goed vanaf zijn gekomen.

Ik zie niet wat jij ziet. Maar het kan gebeuren dat de liftcharge was vergeten bij een tube en dat hij daarom omviel. Er worden per jaar over de wereld duizenden bakken per dag afgeschoten. Shit happens, het kan een keer fout gaan.

Je ziet nu alleen wel wat er gebeurt als dat bij een consument gebeurt met een profblok. Want die neemt namelijk niet genoeg afstand en dergelijke.

Ik zie niet wat jij ziet. Maar het kan gebeuren dat de liftcharge was vergeten bij een tube en dat hij daarom omviel. Er worden per jaar over de wereld duizenden bakken per dag afgeschoten. Shit happens, het kan een keer fout gaan.

Je ziet nu alleen wel wat er gebeurt als dat bij een consument gebeurt met een profblok. Want die neemt namelijk niet genoeg afstand en dergelijke.

Niet vervelend bedoeld.
Maar lift charge te weinig resulteert in een blok die uit elkaar knalt.
Omvallen is enkel mogelijk door veeeel te veeeel lift charge.
Ten 2e bij een pyrotechnicie kan het net zo goed fout gaan.
Meestal wordt er (vooral in nl) gefakkeld bij kleine shows.
Geloof me die rennen niet als een dolle weg om afstand te nemen.
Meestal staan ze er amper een meter van af.
Ik denk ook dat de persoon van dit nieuws verhaal boven de cake heeft gehangen.
Is het meest logische.

Back
Bovenaan