De toppers en de floppers van Oud en Nieuw 2014/2015!

Hallo allemaal,

Dit jaar heb ik weer een heel scala aan producten gehad, en ik vind het wel leuk om elk jaar een overzichtje te maken van de producten die ik beter vond dan verwacht en de producten die mij tegenvielen. Had jij dit jaar ook producten die je beter vond dan verwacht, of ben je door een aantal producten teleurgesteld? Laat het weten in een reactie! Ik trap bij deze dus af:

De toppers van 2014/2015:
- Toffee vlinders van Zena in België, mooie knallers voor een goede prijs (afgelopen jaar ook in de aanbieding, 5 doosjes à 10 stuks voor €15), €7 per 10 stuks
- Platoon (19 schots cake) van de Penny in Duitsland, €8 per stuk
- Laser fontein - Weco, van de Lidl in Duitsland, deze fontein ging nog best even door en ik vond de kleuren heel apart en mooi (ze leken wel fluoriserend), €3 per stuk
- Traca 10 vlindermat van Zena in België, deze knalde hard en snel, een goede vertraging en over het algemeen gewoon een mooi product (ook verkrijgbaar in 20 en 120 meter variant), €15 per stuk
- Cruel Traction van Wolff in Nederland, een cakebox van 120 schoten met 2,2 kg kruit, op alle vlakken deed hij het beter dan de rest (burst, boeketgrootte, enz.), +/- €115 per stuk

De floppers van 2014/2015:
- Colourful Kings Cracker van Zena in België, deze had 120 knallers van 2 gram per stuk, maar hij was snel voorbij en knalde lang niet zo hard als verwacht, €22 per stuk
- Flying Dragon Super Bang kanonslag van ...² in Nederland, de rotjes uit 4 van de 9 pakken die we hadden gingen niet af (de lont wilde niet aan, ging alleen wat gloeien), genoeg reden voor een flopper, €0,25 per 100 stuks
- Aftershock Rockets van Rubro in Nederland, deze pijlen waren nieuw maar gebruikten de bekende naam Aftershock Rockets. Dit waren vroeger goede, grote pijlen, maar nu waren ze waardeloos (klein, alleen een fluit en geen knal), erg jammer van Rubro om de klant te misleiden, €6 per 12 stuks
- Bull (25 schots cake) van de Penny in Duitsland, deze cake had een slechte burst en kleine effecten, dan weten jullie dat voor komend jaar ;-), €13 per stuk

Groetjes!

² = Ik weet niet zeker van welke importeur ze waren.

PS. Ik zet deze thread niet onder siervuurwerk of knalvuurwerk, omdat je er over beide kan schrijven.

Colourfull kings cracker is al sinds vorige jaar dramatisch... neem de Kings Cracker! Wereld van verschil voor die 2euro

triplex mat was wel topper en hart maar zeker een levensgevaarlijk ding
de gips vloog overal na toe auto,s deuken raam stuk ik paar gips dingen op me kop gehad
nog nooit mee gemaakt dit :bonk:

ik mag wel zeggen dat mijn havana van wolff en full metal assault een flop waren
alcatraz/final fate/phantom de toppers waren

GBV Veenendaal...

- Flying Dragon Super Bang kanonslag van ...² in Nederland, de rotjes uit 4 van de 9 pakken die we hadden gingen niet af (de lont wilde niet aan, ging alleen wat gloeien), genoeg reden voor een flopper, €0,25 per 100 stuks

² = Ik weet niet zeker van welke importeur ze waren.

Toppers:
Venom Box
Extreme Salute 2.0
Spinning tail to Multicolor 100s

Floppers:
Junior Jack
Toxic
Ti-Rep

Moet eerlijk bekennen dat ik dit jaar geen flopper heb gehad gelukkig:D
Eigenlijk waren bijna alle producten die ik had toppers maar de producten die er toch echt uit sprongen waren:
-Cruel Traction
-Cruelty
-Big 19

Vergeet helemaal de Showbox no1 van Vuurwerkmania, voor die 50 euro was ook dit een topper!

Laatst bewerkt:
Toppers:
- Wonderful World ( goud bleef echt lang hangen )
- Massive ( beste blinkers tot nu voor mij ) Consu dan
- It's Mine ( kleuren waren echt FEL en helder
- Eros, effecten uit deze kaarsen waren echt bizar groot
- Collosseum zwaar overpriced, maar heel dicht tegen prof aan
- Original Finest
- Zwarte Cross Box

Floppers:

Brutal Leader, regelrechte flop, zo erg dat ik me ervoor schaamde en de hele staat raar opkeek
wat een prut boeketten, uit een lily magnolia komt nog meer uit

Massive, The Boss, Brutal, All At Once (ZENA Nederland), Celebration Night (Vuurwerkland Steenbergen) en de Extreme Salute 2.0 serie.

Toppers:
- Final Fate (Wolff)
- Down Under (Marijn)
- Gravity (Rubro)
- Joyride (Wolff)
- Crackling Chry 2.0 (Zena)
- Big Momma (Lesli)
- Swirling Daisy (Royal)
- Matrix (Burn-it)

Flopper:
- Mojo Magic (Rubro)

Enkele Geisha cakes. Zijn er 6 van de 10 bij mij omgevallen. Stond totaal geen wind en waren best flinke cakes. Zonde! 2 van de 6 omgevallen schoten zich na 3 schoten weer recht.

Van het vuurwerk wat ik dit jaar had waren de Sky samurai en Mojo magic floppers. Kleine boeketten en zachte burst. De rest waren in mijn ogen allemaal toppers.

Royal:
1 x New Moon
1 x Sky Palms

Vuurwerkmania:
1 x Geisha showbox 1
1 x We Like It

Wolff:
1 x Cruel traction
2 x Joy ride
1 x Sky samurai
1 x Cruelty
2 x Stars over paris

Rubro
1 x Killer Instinct
1 x Mojo magic
1 x Heavy legend 16

Toppers: Mojo magic (mines), pyros delight, brutal, marakatu mines, hl16 en 25, the lucifer, wodka blue, big19 en nog meer.

Floppers: Mojo magic (boeketten klein), twelve o' clock en the fugative.

Laatst bewerkt:
Verleden jaar had ik alleen maar toppers. Maar de Zwarte Cross box van Zena was echt, t toppunt van me avond. WAT een GENIALE box :P

toppers waren immortal gold,4 seasons, vip collectie en de the force van zena de flopper was de toxic van zena

Mijn toppers was de Zwarte cross box en de Cruell traction.
Alleen de prijs van de Zwarte cross box, vind ik iets te veel, zodat ik hem dit jaar laat staan.
Toppertjes voor de rest.
Panter, Alcatraz, In shock 1 (Had er nog 1),

Back
Bovenaan