De toekomst van ons forum.

magnolia

VWC lid
Zoals we weten staat onze toekomst van onze geliefde traditie er nou niet behaalt rooskleurig voor .
En zoals de kop tekst van dit topic al aan geeft begin ik me af te vragen hoe wij de toekomst perspectief van ons forum voor ons moeten gaan zien. kijk shows zullen altijd wel worden geschoten en natuurlijk zullen er altijd wel mensen zijn die het vast zullen leggen.
Maar de kern activiteit is toch het bespreken en het delen van ervaringen van het vuurwerk wat voor ons in de winkel ligt.
Ik vraag me af mocht het verbod er voor definitief door komen wat dan !? .
Wat gaan we dan doen met zijn allen hoe denken de mods het zich het ene en andere voor te gaan stellen .
Of te wel wat zijn jullie plannen

Ik zal nooit zonder vuurwerk kunnen. Zal dan ook zeker actief op het forum blijven voor de shows. Denk dat wanneer er een verbod komt er nog veel meer gedeeld gaat worden over shows in onbekende landen.

Ben ik de enige die helemaal niks geeft om shows? Voor mij is de hobby echt het zelf lijstjes maken, ritjes maken, showtje bouwen en met de buurt afsteken. En daar dan weer maandenlang over mijmeren op dit forum. :P
Het een hoeft de ander niet uit te sluiten! Je komt nog eens wat mensen tegen bij zo’n show waarmee je dan kan mijmeren over het zojuist geziene vuurwerk. En soms hebben je gesprekspartners dan net weer de inside info die niet op het forum gedeeld mag/kan worden.

En dan ook nog naar een bak mooi vuurwerk kijken waarvan we graag zouden willen dat we die zelf in de show konden bouwen?

De show zelf is maar 50% van het plezier.

Het een hoeft de ander niet uit te sluiten! Je komt nog eens wat mensen tegen bij zo’n show waarmee je dan kan mijmeren over het zojuist geziene vuurwerk. En soms hebben je gesprekspartners dan net weer de inside info die niet op het forum gedeeld mag/kan worden.

En dan ook nog naar een bak mooi vuurwerk kijken waarvan we graag zouden willen dat we die zelf in de show konden bouwen?

De show zelf is maar 50% van het plezier.
Hoe mooi een show ook kan zijn, het is een totaal andere beleving. Tenzij je zelf echt hebt meegebouwd. Dan kan je nog zoiets hebben van er zit iets van mij in. Voor mij gaat er ook niks boven zelf je lontjes aansteken.

Om het forum in de lucht te houden zijn er centjes nodig voor de kosten van de server etc. Deze kunnen worden voldaan middels inkomsten van "sponsoren" etc.
Bij een verbod vallen de inkomsten van de importeurs weg, aangezien zij geen vuurwerk meer zullen importeren, iig niet voor de Nederlandse markt en dus geen belang meer hebben in het forum. Ik ben bang dat het kaarsje wat betreft vwc zal doven... correct me if I am wrong ?

Hoe mooi een show ook kan zijn, het is een totaal andere beleving. Tenzij je zelf echt hebt meegebouwd. Dan kan je nog zoiets hebben van er zit iets van mij in. Voor mij gaat er ook niks boven zelf je lontjes aansteken.
Je moet ook logistiek en financieel in staat zijn shows bij te wonen. Dat lijkt voor velen vanzelfsprekend maar is het niet. Nou komt er wel een bakje geld vrij als consu vw verdwijnt...magoe, die gaat bij velen ook de zwarte markt in natuurlijk

Ben ik de enige die helemaal niks geeft om shows? Voor mij is de hobby echt het zelf lijstjes maken, ritjes maken, showtje bouwen en met de buurt afsteken. En daar dan weer maandenlang over mijmeren op dit forum. :P
Er is hier normaliter, buiten Fallas, ook weinig aandacht voor. Teken aan de wand.

Zonder de traditie van consumentenvuurwerk is grootste lol er gewoon vanaf, basta. Alles is illegaal, dus betwijfel dat vwc dan buitenlands vw wil laten bespreken. Financiering is idd ook vrijwel verdwenen en aantal actieve leden ook hoor.

Deze vraag is elders al gesteld, waarbij is aangegeven dat men hierover pas een besluit neemt bij een daadwerkelijk verbod…

Om het forum in de lucht te houden zijn er centjes nodig voor de kosten van de server etc. Deze kunnen worden voldaan middels inkomsten van "sponsoren" etc.
Bij een verbod vallen de inkomsten van de importeurs weg, aangezien zij geen vuurwerk meer zullen importeren, iig niet voor de Nederlandse markt en dus geen belang meer hebben in het forum. Ik ben bang dat het kaarsje wat betreft vwc zal doven... correct me if I am wrong ?
Vraag me af of dat echt uitmaakt. Zoveel kost dit forum runnen toch niet? Tegenwoordig heb je een Nederlands domeinnaam voor max 10 euro per jaar en webhosting voor ongeveer hetzelfde bedrag per maand. Dat kan je met gemak alleen ophoesten. Laat staan met een heel team. Maar kan zijn dat dit forum door een of andere reden duurder is...Wie weet hosten ze het wel op een eigen server, dan kan t nog goedkoper.

Zeker niet! Shows kunnen mij niet boeien. Ik geniet alleen van vuurwerk, waarvan ik het lontje zelf aansteek. En zolang in België en Duitsland wel vuurwerk wordt verkocht en op het forum daaraan aandacht mag worden besteed, zal ik wel blijven hangen.

Back
Bovenaan