De kwestie: 'Verbieden, die bommen!'

ylke

VWC lid
BERGEN OP ZOOM - Gewoon afschaffen. Een totaalverbod. Niet meer dan één geregisseerde vuurwerkshow per gemeente.

Lezers zijn eensgezind in hun reactie op de Kwestie: er moet een einde komen aan onze luidruchtige en gevaarlijke vuurwerktraditie.

Volgens J. Martens 'begint de zaak volledig uit de hand te lopen'. Er zit er maar één ding op: "Een totaalverbod op het particulier afsteken van vuurwerk. In plaats daarvan per gemeente een mooie professionele vuurwerkshow. Dat zou een hoop overlast, luchtvervuiling en letsel voorkomen."

Dit pleidooi vindt massale bijval. "Wat mij betreft organiseert de gemeente één centrale siervuurwerkshow", Ger op de website van BN DeStem "En alstublieft een totaalverbod op al die bommen. Ze verontreinigen ons milieu, dieren en mensen lopen gevaar. En voor het geld zijn er betere doelen."

R. Schrauwen is het roerend eens met Ger. "In alle landen wordt dit centraal georganiseerd, behalve hier. Moeten er weer enkele doden vallen voordat men gaat nadenken? Je zult maar hulpverlener zijn in deze periode!"

"Onbegrijpelijk dat op 31 december al overdag vuurwerk mag worden afgestoken", vindt Jolanda. "Waarom niet gewoon tussen 24.00 en 2.00 uur en dan klaar ermee? Nu moet je een hele dag opletten of je niets naar je hoofd krijgt. En ook voor de dieren is dit geen pretje. Dus gewoon afschaffen overdag! Scheelt waarschijnlijk veel geld want er wordt veel minder vernield."

Lees alle reacties zaterdag in BN DeStem

Bron

R. Schrauwen is het roerend eens met Ger. "In alle landen wordt dit centraal georganiseerd, behalve hier

Hmmmm wat een kolder, informeer eerst eens naar hoe het zit en kom dan met een kreet. Wat een blaaskaak die vent :bonk:

Ag allemaal aandacht te kort....

Meer zeg ik ook niet, want het is een eindelose discusie zoals altijd

Centraal georganiseerd. Nederland lijkt wel een communistische dictatuur te zijn geworden. En dan maar wijzen naar Rusland. :bonk:

Ach ja, BN de Stem. Zegt genoeg!

BERGEN OP ZOOM - Gewoon afschaffen. Een totaalverbod. Niet meer dan één geregisseerde vuurwerkshow per gemeente.

Dit pleidooi vindt massale bijval. "Wat mij betreft organiseert de gemeente één centrale siervuurwerkshow", Ger op de website van BN DeStem "En alstublieft een totaalverbod op al die bommen. Ze verontreinigen ons milieu, dieren en mensen lopen gevaar. En voor het geld zijn er betere doelen."
Bron

Goed nieuws Ger, er is al een verbod 'op al die bommen'. Ik denk dat mensen zelf wel kunnen bepalen aan welke doelen ze geld uitgeven. In dit bericht komt wel duidelijk naar voren gekomen dat de klanten van BN de Stem en ook zijzelf alleen de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Jammer weer......

Wat zeuren ze nou?
Er word gezegd dat het in alle landen centraal word afgestoken
Dat doen wij hier toch ook?
Alleen zijn wij dan 1 dag het centrum van heel Europa.

Stelletje z**kers zijn het,Elk jaar weer

Jongens laat ze toch, dit word echt nooit realiteit. Veel te grote economische belangen, half klein detailhandel nederland gaat failliet als het zal worden afgeschaft.
En mocht het over 30 jaar toch gebeuren dan ga je toch gewoon lekker over de grens stoken

Bommen zijn al verboden, schat. Het legale vuurwerk is meer kippenscheetwaardig, daar mol je nog geen pakje boter mee.

Waarom worden artikelen die geplaatst worden nu niet gewoon gecontroleerd op feiten alvorens te plaatsen? Waarom word er nou nooit eens het verschil gemaakt tussen legaal en illegaal vuurwerk? Waarom zijn een hoop mensen zo dom en goedgelovig om de grootst mogelijke onzin voor waar aan te nemen?

Ik kots al als ik die titel lees 'verbieden die bommen'
Laat eens mensen die niet zo zeiken aan het woord, ik snap niet meer wat journalisten leuk vinden aan hun beroep.
Al dat negatieve gezeik.

En alstublieft een totaalverbod op al die bommen.
Deze "bommen" zijn al verboden. (Heb jij ooit iemand gezien die een prullenbak weet op te blazen met een legale single shot?)

Ze verontreinigen ons milieu
Dat doen vliegtuigen, brommers en auto's ook.

Ze verontreinigen ons milieu, dieren
Je kan een hond trainen om deze geluiden te "negeren". Bijvoorbeeld met behulp van deze cd (weet niet of dit werkt met katten).

Ze verontreinigen ons milieu, dieren en mensen lopen gevaar.
Als je deelneemt aan het verkeer loop je al gevaar. Je kan zo een aanrijding krijgen of een aanrijding veroorzaken (weet niet hoe het in de dorpen aan toe gaat :p).

En voor het geld zijn er betere doelen.
Mijn geld, mijn uitgaven. Jij hoeft mij niet te vertellen hoe ik MIJN geld moet uitgeven.

Deze "bommen" zijn al verboden. (Heb jij ooit iemand gezien die een prullenbak weet op te blazen met een legale single shot?)

Dat doen vliegtuigen, brommers en auto's ook.

Je kan een hond trainen om deze geluiden te "negeren". Bijvoorbeeld met behulp van deze cd (weet niet of dit werkt met katten).

Als je deelneemt aan het verkeer loop je al gevaar. Je kan zo een aanrijding krijgen of een aanrijding veroorzaken (weet niet hoe het in de dorpen aan toe gaat :p).

Mijn geld, mijn uitgaven. Jij hoeft mij niet te vertellen hoe ik MIJN geld moet uitgeven.

Helemaal mee eens met deze reactie, alleen jammer dat de journalistiek dit niet wil in zien en toch door gaat met plaatsten van dit soort nutteloze artikelen.

Ik neem de media al een paar jaar niet meer serieus. Plaatsen toch alleen maar nieuws wat hun denken wat het meeste publiek trekt. Zelfs als er onzin wordt verteld.

hihi meer dan 400 gemeentes in Nederland. Wie gaat die shows geven?
En als je met shows komen moeten ze ook met prof.vuurwerk komen en niet met "particulier"vuurwerk.
Wat meer vervuiling geeft?
Goed idee, doen!!! Het brengt nu geld op en dan kost het de staat geld!!! wat een... Ach laat maar, elk jaar het zelfde.

Idd.. Er gaat zoveel belastinggeld mee gemoeid dat een totaalverbod er echt niet komt.
En stel, stel dat t er wel komt. Dan moeten die centjes toch weer ergens anders vandaan komen.
neeeeh gaat er echt niet komen hoor

Back
Bovenaan