• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

De knal-NOOB vraagt jullie advies!

Anthony bomb

VWC lid
Ik ben al eigenlijk enkele jaren niet echt meer op de hoogte van het knalvuurwerk... Siervuurwerk heeft me in zijn greep genomen.. ik kom zo gezegt uit het tijdperk waarin de Böller A, Thumping thunders met vlammetje en Jumbo colour whistling thunders nog in België waren te verkrijgen (al dan niet met KvK)

Maargoed, kort gezegt ben ik dus niet meer up to date. Ik zie hier wel veel topics op het forum over verschillende soorten nitraatjes vlinders en andere knallers, maar ik zie door de bomen het bos niet meer :bonk:

Nu wilde ik dit jaar weer eens wat leuke/goede knallers kopen om te verwerken in een project (een soort van mascleta), maar welke raden jullie aan? Wat zijn betaalbare knallers op dit moment?

Groet ;)

Fenixjes gaan erg lekker en meestal goedkoper dan al het belgische spul.
Verder zijn Supero's van Pyrostar een van de hardst knallende uit belgië, maar die zijn ook een stuk duurder, €9,00 voor 10 stuks, voor die prijs kun je vaak een pakje Fenix nitraten kopen die ongeveer even hard gaan.:D

Of je koopt de budget vlinders van loots, de rode doos, spaanse, lady crackers.. Gaan hard zat en niet eens zo duur!:)

Nu moeten we wel weten waar je gaat halen enzo.

Als je in belgie gaat halen, dan krijg je van mij een heel ander advies dan dat je het via het illegale cirquit gaat doen.

En als je naar Belgie gaat, willen we nog weten waar je gaat. Wat zijn je voorkeuren? Wil je zoveel mogelijk verschillende knallers, wil je het varieeren in hardheid etc.

Als je dat verteld, ja dan ga ik je goed op weg helpen :)

Dat is wel aardig van je dat je hem wilt helpen, maar met een beetje topic's door scrollen kom je toch al snel tot de conclusie dat er gewoon bepaalde knallers zijn die het best zijn? Als je zoekt om spul uit Belgie lees je alleen die topics en dan kun je vast wel snel zien welke je moet hebben en welke niet.

Ik ben ook van de knallers van vroeger en zo. Maar denk toch wel als je naar belgie wilt gewoon die ene vlinders moet kopen, die lady crackers. Zijn betaalbaar en knalt niet slecht. 20 stuks per doosje voor maar 8 euro

Maar die vlinders zijn super klein. Als je het oude spul gewend bent is dat echt niet genoeg meer :P

Zou eerder wat Supero's halen. Dan heb je altijd wat leuks. Betaal je wat voor maar heb je ook een lekkere doffe dreun. En anders gewoon lekker zien dat je aan Fenix spullen kan komen.

Als er naar belgie gegaan word, dan zou ik zeggen:

- Supero's
- Mammoth
- Thunder cracker ( original )
- Ugly joe

Dit rijtje is echt perfect voor die mascleta, en als basis zou ik een valencia 150 halen.

Als je de knallers via het illegale cirquit haal, is er dit jaar niet veel mogelijkheden. vooral niet meer rond dit tijdstip. Maarja dit is dan het rijtje:

- Labomba
- Colour salute/Fenix/Thunder cracker ( bex )
- Bsc italia

krachmen kan je ook voor een leuke prijs krijgen, rond de 6 euro.
geeft ook een leuke knal voor een mascleta

Idd the mammoth, bomberos, superos, pythons, thunder cracker, truenos, lady cracker, allemaal leuke spullen

Ik zou ook van die Lady crackers halen en dan gewoon flink wat!! Want als we hier over supero's en dergelijke aanverwanten gaan praten dan kost zo'n mascleta al gauw 100 euro wil je een beetje masclata hebben...:rolleyes:

Anders zou ik die vlindermat van zena halen die 120 meter lang is en met zijn 248gram kruit is die nog goed te doen ook, lekker snel en je hoeft er ook nog eens weinig energie in te steken...

God wat verlang ik naar die tijd Bollers jwct'tjs nt'tjs heerlijk :D

Mag ik vragen waarom dit topic nog open is, en DIT topic niet?
Er wordt toch het zelfde gevraagd? Of niet?
Ik snap dat Anthony Bomb een gerespecteerd VWC lid is, maar toch...

Mag ik vragen waarom dit topic nog open is, en DIT topic niet?
Er wordt toch het zelfde gevraagd? Of niet?
Ik snap dat Anthony Bomb een gerespecteerd VWC lid is, maar toch...

Hier vraagt hij iets wat al tig keer is gevraagd.
Je kunt niet zeggen die knalt harder, want alles ervaard iedereen anders.

En hier wilt iemand producten die je goed kunt verwerken in een mascleta.
Dan moet het niet te duur worden, maar wel leuke harde knallen.

ON: Zelf zou ik voor de Lady Crackers gaan of Flashing Thunder als basis.
Niet zo duur maar wel aardige knallen. En dan af en toe een paar supero's en The Mammoth toevoegen.

Als "Eindbom" zou ik kiezen voor 10 The Mammoth, 10 Supero's en 10 Ugly Joe.
Wat een geweld zal dat opleveren:bonk:

Een valencia als basis: Dan heb je 12 meter lont ( even snel als roze lont van zena ) , 150 babyvlinders, en touw.

Als opvulling om het wat goedkoper te houden: Ladycrackers, mini-toffee/mini-supero, babyvlinder chooet 20stuks.

Tussen die knallers door zou ik wat hardere knallers stoppen, denk aan supero,thundercracker original, scorpio, mammoth,ugly joe. Doe dit niet extreem veel door je mascleta, maar af en toe 1tje. Op het laatst kan je een finale doen van vollop harde knallers, en voor de chaos natuurlijk ook nog de wat minder harde knallers.

Mijn idee was om luchthuilers/fluit voetzoekertjes door de mascleta doen, zodat je een chaos krijgt van ( niet meer dan een straal van 10 meter, de afstand die je toch al neemt ) wegvliegende voetzoekertjes, en de fluit in combinatie met knal is super.

Wat je erbij kan doen, is knalcake's, fluitpotjes etc.

Dit kan je allemaal aanpassen aan je budget ;)

Ik hoop je hier een beetje mee te helpen, dit is gewoon allemaal verkrijgbaar bij de zena winkels in belgie (Olen, Tabak-o-thiek en de bunker). Prijzen komen van het forum daar. Dus zal als het goed is wel kloppen, but correct me if I'm wrong.
- Spanish Cracker-c (10 stuks voor €6,50)
- baby vlinder (10 stuks voor €8,00)
- Ugly Joe (5 stuks voor €4,00)
- M10.000 (10 stuks voor €5,00)
- Silver Cracker (10 stuks voor €4,00 of 36 stuks voor €12,00)
- Toffee (10 stuks voor €7,00)
- The Mammoth (10 stuks voor €8,00)
- Mini Toffee (20 stuks voor €7,00)
Zijn allemaal gewoon knallers, je kan er zoals al vaker vermeld bijvoorbeeld een valencia bij doen.

Groetjes

De beste, goedkoopste en hardste zijn Thunder-salute (2gram flash kruid)van Pyrostar

2,75 voor 10st
aanbieding Pyroshop (baarle-hertog) 10 pakjes a
10st voor 15 euro

Back
Bovenaan