Daling HALT-straffen voor vuurwerk

De laatste weken heeft de politie veel minder jongeren voor het afsteken van vuurwerk een HALT-straf opgelegd dan vorig jaar. In totaal zijn bijna 4.000 jongeren naar HALT doorverwezen: een daling van 21 procent.

Het gaat vooral om jongeren die voor of na oudjaarsdag vuurwerk afstaken. Als ze worden gepakt, krijgen ze van HALT een alternatieve straf, zoals onderhouds- of schoonmaakwerkzaamheden.

De HALT-bureaus hebben geen verklaring voor de daling. Wel concluderen ze dat vorig jaar duidelijk een piekjaar was, waarin veel jongeren vanwege vuurwerk een HALT-straf kregen opgelegd

toevallig weet ik wel een verklaring. Want in een eerdere thread stond dat de politie milder ging optreden tegen jongeren en overigens iedereen die op nieuwjaarsdag nog stond af te steken. Rede: omdat er mist was!
ahh, jah dat was de rede, de politie heeft die mensen niet bekeurt, vanwege de mist:rolleyes:

Lijkt me iets TE kort door de bocht firekiddo...
Zal wel een aantal schelen maar het gaat vooral om te vroeg afstekers die naar halt worden gestuurd meestal is het aantal dat na oud en nieuw wordt gepakt een stuk lager...
Zo weet ik dt hier het politiebureau op nieuwjaarsdag gewoon dicht was en blijkbaar hebben ze niet echt de prioriteit om dan te gaan controleren...
Maar een deel zal natuurlijk wel daaraan te wijten zijn...

Back
Bovenaan