Dalfsen juicht centrale vuurwerkshow toe

moontan

VWC lid
Dalfsen juicht centrale vuurwerkshow toe

De gemeente Dalfsen ziet een centrale vuurwerkshow tijdens de jaarwisseling wel zitten. De gemeente wil zo'n show echter niet zelf organiseren, maar zou een eventuele organisator wel ondersteuning willen bieden.

Dat laat een woordvoerder van de gemeente weten na vragen van Vechtdal Centraal. De gemeente kreeg vragen voorgelegd over vuurwerkvrije zones, schade door vuurwerk en centrale vuurwerkshows.

Het hanteren van vuurwerkvrije zones is in Dalfsen niet aan de orde. "In de gemeente Dalfsen zien wij geen aanleiding om vuurwerk te verbieden of vuurwerkvrije zones in te stellen. Wij zullen de landelijke richtlijnen voor het afsteken van vuurwerk volgen", aldus de woordvoerder.

Vuurwerkshow
Toch richtten vuurwerkafstekers vorig jaar voor ongeveer 3500 euro aan schade aan in de gemeente. Een georganiseerde vuurwerkshow zou die schadepost mogelijk kunnen verlagen in de toekomst.

De gemeente zegt positief tegenover zo'n vuurwerkshow te staan, maar zal hem dan niet zelf organiseren. "De gemeente wil met een eventuele organisator wel kijken welke ondersteuning de gemeente kan bieden."

http://www.vechtdalcentraal.nl/vech...-wil-centrale-vuurwerkshow-graag-ondersteunen

Hier word ik echt moe van.

Zelf organiseer ik elk jaar een show en daar word ik nu op teruggefloten door de gemeente omdat ik een vergunning moet aanvragen, en in andere gemeente zoeken ze iemand die het wilt organiseren? Volgens mij moet ik verhuizen.

Hier word ik echt moe van.

Zelf organiseer ik elk jaar een show en daar word ik nu op teruggefloten door de gemeente omdat ik een vergunning moet aanvragen, en in andere gemeente zoeken ze iemand die het wilt organiseren? Volgens mij moet ik verhuizen.

Ja en dan doe jij ook nog eens heel veel moeite om alles volgens die Nederlandse regeltjes te doen, alles helemaal legaal, en dan gaan ze zeiken dat er teveel mensen samen komen :frusty: Wat een raar land leven we toch in...

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan