D66: dring vuurwerk in Apeldoorn terug

MikosjePyro

VWC lid
Apeldoorn moet een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen overwegen. Dat bepleit D66.

De partij reageert op een recent besluit van het kabinet. Dat maakte vorige week bekend geen algeheel verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen in Nederland in te voeren. D66 in Apeldoorn noemt dat 'teleurstellend' en wil dat de gemeente 'zelf de regie neemt'. Apeldoorn zou zich daarom kunnen aanmelden om als proefgemeente te dienen voor een dergelijk verbod, aldus de partij. Een alternatief zou zijn de gehele gemeente tot vuurwerkvrije zone te verklaren.

Bron https://www.destentor.nl/apeldoorn/d66-dring-vuurwerk-in-apeldoorn-terug~a4774586/

ik ken weinig steden waar zo veel (illegaal) de lucht in gaat als in Apeldoorn...
daar ga je lekker veel draagvlak vinden voor je verbod

Mooi verhaal weer... Deze mensen hebben o.a. als job om landelijke wet- en regelgeving op lokaal niveau toe te passen en erop toe te zien dat het ook als zodanig wordt uitgevoerd en gehandhaafd. Diezelfde mensen roepen nu op om van de hele gemeente een vuurwerkvrije zone te maken terwijl dat bij wet verboden is en ze suggereren dat er een proef zal komen met een gemeentelijk vuurwerkverbod terwijl dat niet het geval is. Dat betekent dus dat ze iets willen wat ILLEGAAL is... :wink: :bonk:

ik ken weinig steden waar zo veel (illegaal) de lucht in gaat als in Apeldoorn...
daar ga je lekker veel draagvlak vinden voor je verbod

Misschien daarom juist wel. Vergeet niet dat het altijd een kleine groep is die tegenstander is. Hoe meer er de lucht in gaat, hoe meer mensen ook overlast zullen ervaren. Neemt niet weg dat het volgens mij inderdaad niet zomaar mag, en dit gewoon een proefballonnetje is dat ze oplaten.

Back
Bovenaan