Culemborg stuurt raddraaiers waarschuwingsbrief

CULEMBORG - De gemeente Culemborg heeft waarschuwingsbrieven verstuurd naar tien bekende raddraaiers in de wijk Terweijde met de oproep zich komende jaarwisseling gedeisd te houden.

Dat meldde de gemeente. De vorige jaarwisseling liep uit de hand in Terweijde en leidde tot spanningen tussen Molukse en Marokkaanse wijkbewoners.

De geadresseerden krijgen een forse boete in het vooruitzicht gesteld als zij tijdens de jaarwisseling in de fout gaan. De gemeente staat in nauw contact met de politie over oud en nieuw. Op 'strategische punten' in Culemborg zal sprake zijn van tijdelijk cameratoezicht, aldus een gemeentewoordvoerster.

Aan de andere kant wil de gemeente ook bijdragen aan een goed feest. Zo stelt het stadsbestuur geld beschikbaar voor wijkbewoners die een feest willen organiseren. (ANP)

Gelukkig!
Ik hoop dat iedereen die vuurwerk voor andere wil verzieken een boete (of celstraf) krijgt.
Deze gemeente is goed bezig, nu ons dorpje nog...

Van mij mogen ze allemaal naar terweijde toegaan dan kan ik lekker rustig m`n vuurwerk stoken zonder last te hebben :D

Back
Bovenaan