Cuijk aan de Maas 18 juli 2012

dieter

VWC lid
Datum: 18 juli 2012
Plaats: Cuijk aan de Maas ( Mooksezijde )
Provincie: Limburg
Tijd: Rond 23.30 uur
Wie: Azuma
Wat: maximaal kaliber 3 inch
Waar: Cuijksesteeg
Waarom: Vierdaagsefeesten Cuijck aan de Maas .

ik zal er zijn samen met anaconda.
eerst foto's maken voor dream op het schietveld en daarna de show fotograferen.. ik heb mijn vwc-trui aan dus ben herkenbaar ;)

Veel plezier daar Jurrien ( Firedragon) en Casper ( Killerdome) die daar helpen met opbouwen. Maak er wat moois van.

Leuke show gezien, volgens mij wel wat korter dan voorgaande jaren. Maar zaten mooie elementen in. Film volgt!

Mooie show gezien vanavond aan de maas, vanaf Mookse zijde.
Foto's zijn vandaag gemaakt vanaf het schietveld waarvoor dank aan Dream Fireworks en de gastvrijheid van Marcel en Dieter!
Het was, vooral op zo'n korte afstand, dicht onder het vuurwerk, een prachtige show om te zien met verschillende mooie elementen!

Foto's volgen zometeen!

Mijn foto's volgen morgen daar ik mezelf er net op betrap te slapen tijdens het bewerken :p
Morgen weer een dag...

Complimenten aan Dream Fireworks en bouwers dat een prachtige show hebben neergezet!
De show had een lekker tempo en was rijk gevuld met blokken, steppers, watercakes en een flink aantal bommen.

De film van de show inclusief beelden van de set-up:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Hierbij wil ik Dream Fireworks, met in het bijzonder Dieter en Marcel, bedanken voor hun inzet en gastvrijheid op de schietlocatie. Het was een gezellige avond. Hopelijk tot volgend jaar!

Hierbij dus mijn foto's .. de afstand tot het vuurwerk was natuurlijk veel te klein om foto's te schieten maar er zijn toch een aantal leuke plaatjes uitgekomen. Op geen enkele foto is er ingezoomd dus dat geeft bij sommige plaatjes toch wel een leuk beeld van hoe dicht we erop stonden.

13044332.40a10a5a.560.jpg

13044323.c74d3059.560.jpg

13044324.66fef2fc.560.jpg

13044325.ab5f1d56.560.jpg

13044326.60aaa0c5.560.jpg

13044329.8370eacb.560.jpg

13044331.646fd499.560.jpg

13044333.8bbaca9e.560.jpg

13044334.1f1d19e4.560.jpg

13044335.312b305e.560.jpg

13044338.90a2f6ab.560.jpg

13044339.ddabb538.560.jpg

13044341.e9f3d71d.560.jpg

13044342.e39a9e2e.560.jpg

13044343.b1dd7c8a.560.jpg

13044344.8a57b1fa.560.jpg

13044345.898087d4.560.jpg

Zoooo. Eindelijk een beetje bijgekomen van een hele leuke dag bouwen aan deze show.

8b88387e.jpg

Gisteren zijn Killerdome en ik om 07.00uur vertrokken om vervolgens om 09.15uur te arriveren aan de Mookse zijde van de Maas.
We hebben er even staan wachten op het materiaal, en toen dat arriveerde zijn we vlot begonnen met opbouwen.

e0a4f612.jpg

Dat is overigens nog best een klus. Dieter had de show geschreven, en gaf aanwijzingen over waar welke rekken en in welke vorm moesten komen te staan in het schietveld. Blijkbaar is het toch steeds weer gepuzzel om alles volgens het schietplan neer te zetten. Ik heb er dan ook steeds weer bewondering voor hoe vanuit het niets, zo iets complex toch maar mooi weer opgebouwd kan worden.

fad73a29.jpg

Enfin, alles was uitgezocht en op de juiste positie neergezet en het aanknopen van de shells kon beginnen. Killerdome en ik hebben ons prima vermaakt en een heerlijke middag fijn in het zonnetje een behoorlijk deel van de shells aangesloten.

0e702830.jpg

Cuijk_Vierdaagse_feestvuurwerk_18072012.jpg

5d5c96d1.jpg

Rond een uur of 17.00uur was het overgrote deel van het werk geklaard,
en werd alles nog even grondig nagelopen om eventuele fouten die het schietsysteem aangaf op te lossen. Toen dat gebeurt was en alles er pico bello bij stond was het tijd om even lekker wat te eten en te drinken, en even te ontspannen.

4f759327.jpg

Daarna was het wachten op de start van de show, en gek genoeg vond ik de tijd omvliegen dit keer. Helaas begon het nog wel te miezeren, en af en toe best te regenen, wat dan toch wel weer erg balen is als de hele show "in het water zou vallen" ofwel in de regen geschoten zou worden. Zelf vind ik regen toch best veel negatieve invloed uitoefenen op de effecten.
Toch besloot de weergod, die ons de rest van de voorafgaande dag zeer gunstig gestemd was, ons dit keer ook toch nog even tegemoet te komen door de waterkraan ietsjes dichter te draaien zodat alles redelijk droog het luchtruim in geschoten kon worden.

4689bac5.jpg

a1011d53.jpg

Heerlijk om dan als bouwer kruitsnuivend en al te kunnen genieten van al je werk dat je er in gestopt hebt, en te zien dat alle geplande elementen weer mooi uit de verf komen. Na de show nog even afruimen van het veld met zijn allen, en de klus was weer geklaard. Van dit laatste (vaak vergeten) 'klusje' krijg je denk ik eigenlijk nog het meeste respect voor het beroep van pyrotechnieker, want ja, dat veld moet toch ook weer geheel leeg en opgeruimd terug worden gegeven aan de eigenaar hea. Toch ook hier weer, vele handen maak licht werk, en binnen een bijna record tijd was alles weer spic en span op het veld en kon iedereen na een ferme handdruk weer huiswaarts keren.

12b2be99.jpg

En dan rijd je voldaan en toch wel moe richting huis, heeft men besloten een afrit af te sluiten grrrrr, omrijden dan maar weer pfff.
Fijn dat men een goede omleiding aangeeft dan in de buurt van Nijmegen, NOT! En ook een navigatie systeem dat niet lekker meewerkt en dus bijna op de snelweg was beland, werkte niet bepaald mee aan mijn stemming, die opperbest was vlak na de show. Maar eind goed, al goed na een nachtelijke verkenning van Nijmegen te hebben doorstaan zijn we toch weer veilig thuis aanbeland.

En als je dan eenmaal om 03.30uur weer lekker in je bedje tot rust komt bedacht ik mij dat ik er toch wel weer erg van heb genoten om weer eens een dagje in de huid te kruipen van een pyrotechnieker.

Ik ben geen prof-filmer, en heb ook zeker de ambitie niet om dat na te streven, maar toch ook hier mijn registratie van deze show in zijn pure vorm :D

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

(HD = OK :rolleyes:)

Ik wil Dream Fireworks en Dieter in het bijzonder bedanken voor weer een onvergetelijke en erg gezellige dag vol pyrotechniek op het schietveld!

:bye:

Back
Bovenaan