Controle illegaal jagen/vuurwerk in beslag genomen

Gygabyte

VWC lid
Dirksland - Politiepersoneel van district de Eilanden hield, samen met medewerkers van het Regionaal Milieuteam en Staatbosbeheer, maandag 23 november 2009 vroeg in de morgen een controle.
Naar aanleiding van binnengekomen tips over stroperij zijn bij twee woningen doorzoekingen verricht. In een woning aan de Oranjelaan is bij de 53-jarige bewoner een .22 buks en munitie aangetroffen en in beslag genomen. De verdachte is in verzekering gesteld en na verhoor heengezonden. Bij een 28-jarige bewoner aan de Onwaardsedijk werd een kleine hoeveelheid illegaal vuurwerk in de vorm van nitraatklappers gevonden. Dit is ook in beslag genomen. Tegen beide verdachten is proces-verbaal opgemaakt.

http://www.flakkeeweb.nl/flakkee-actueel/controle-illegaal-jagen-26112009.html

Gelukkig hebben ze het over nitraatklappers en niet over bommen :).
Die buks lijkt mij trouwens gewoon legaal, maar zal wel door de omstandigheden (stropen) meegenomen zijn.

Dat ze controle voeren op het illegaal jagen is wel goed, want als er iets is waar ik boos om kan worden is het wel stroperij. Ik zie daar totaal niet het nut van in, het moedwillig doden van dieren als sport, walgelijk gewoon.
Maar ja, blijkbaar kun je jammer genoeg dat beter doen dan in vuurwerk handelen, want wat krijg je op het doden van dieren? Belachelijk weinig in vergelijking met vuurwerksmokkel. Terwijl het doden van dieren heel wat erger is!

Dat ze controle voeren op het illegaal jagen is wel goed, want als er iets is waar ik boos om kan worden is het wel stroperij. Ik zie daar totaal niet het nut van in, het moedwillig doden van dieren als sport, walgelijk gewoon.
Maar ja, blijkbaar kun je jammer genoeg dat beter doen dan in vuurwerk handelen, want wat krijg je op het doden van dieren? Belachelijk weinig in vergelijking met vuurwerksmokkel. Terwijl het doden van dieren heel wat erger is!

Laat ik geen hele discussie uitlokken, maar ik denk dat je stropen wel iets genuanceerder moet zien.
Konijnen en ganzen zijn er (in bepaalde regio's) te veel. Konijn en gans is erg lekker. Je hebt een wapen ter beschikking. Je beschikt over een oerinstinct, genaamd jagen. Dan zeg je toch: gaan met die banaan!

Wat een onzin laat die dieren lekker met rust,ik schiet jou toch ook niet om ver omdat het zo "druk"is in Nederland?!
Er zouden juist celstraffen op moeten staan!

Een dierenvriend

Wat een onzin laat die dieren lekker met rust,ik schiet jou toch ook niet om ver omdat het zo "druk"is in Nederland?!
Er zouden juist celstraffen op moeten staan!

Een dierenvriend

De straffen op alle vormen van dierenmishandeling moeten eigenlijk gewoon omhoog met factor 10 (momenteel kan je helaas bijna beter een dier mishandelen dan een snelheidsovertreding van 10 km maken).
Maar jagen opzich (als het niet voor de sport is, maar voor eten), is in mijn ogen stukken beter dan de bio-industrie, de dieren hebben dan iig een beter leven gehad dan in een hokje van 1 bij 1. Maarjah, dit gaat een beetje ernstig offtopic :p.

Back
Bovenaan