Container door vuurwerk opgeblazen

OSS – Een container aan de Willem Barendszstraat in Oss is vrijdag met vuurwerk opgeblazen. Volgens wijkagent Ben Post komt dat mogelijk door pestgedrag van buurtgenoten. Post zegt dat op Twitter.

De container is van een bewoner van de Willem Barendszstraat. Om er achter te komen wie het object heeft opgeblazen doet de politie een oproep aan getuigen om zich te melden.

Hieronder het beeld van de opgeblazen container:

BdnH5JTCEAAyjtS.jpg

BRON

Word het zo zat dat media anno 2014 artikelen schrijven op niks meer dan n simpele tweet van iemand. Zonder feiten te controleren of tenminste gedegen onderzoek te doen zodat een artikel tenminste enigszins inhoud bevat.

Word het ook zo zat dat ze voor elk minuscuul incident een artikel vormen rondom vuurwerk, maar als er ergens een brand is ze pas te bekennen zijn als deze al uitgebrand is (ondertussen wel opgeschaald naar zeer groot). Bedoel in godsnaam, stel prioriteiten media Nederland.

Neemt niet weg dat ik het ook zat word dat vuurwerk word misbruikt om dingen mee te slopen. En zo te zien geen legaal vuurwerk. Maar goed dat vermelden ze er natuurlijk niet even bij, waardoor mensen denken dat t door legaal komt (juist, alsof dat mogelijk is).

Maar ik vraag me nu af...Pestgedrag door buurtgenoten...Bedoelen ze dan dat mensen die container hebben afgestoken omdat ze die jeugd of diegene die dit gedaan heeft pestte...Of komt t omdat de buurt die man wilt pesten? #Verwarring.

Demonisering dat is het woord wat we moeten gebruiken. En ook de media in moeten gooien maar zolang de importeurs zelf weinig doen waarom zouden wij als fans dan wat moeten doen? De eerste zet zou nu toch eens van de importeurs moeten komen. Hebben die al een persbericht de deur uitgestuurd?

Back
Bovenaan