• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

Coloured Flowers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben

VWC lid
Artikelnaam: Coloured Flowers
Artikelnummer: Onbekend
Importeur: Onbekend
Aantal per verpakking: 20 stuks
Kartoninhoud 50/20
Effectomschrijving: Knal met voorgaand een vlam
Aantal grammen: 1,95 gram PTS
Richtprijs: 5,00 tot 15,00

Artikelnaam: Coloured Flowers
Kartoninhoud 50/20
Aantal grammen: Onbekend
Richtprijs: Onbekend

Artikelnaam: Coloured Flower
Kartoninhoud 50/20
Aantal grammen: 2 gram PTS
Richtprijs: 6,00 tot 10,00

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.
Wij danken Tunit voor deze informatie.

Laatst bewerkt door een moderator:
ja e zijn nog tekoop hoor.
in wapenhandel frank,salon roger,loots(weet ik niet zeker)
prijs varieerd van 8 tot 11e per doosje a 20 stuks.
tja die nu te koop zijn is maar een slap aftrekseltje wat vroeger tekoop was.
je heb verschillende coloured flowers maar de harde zoals vroegah zijn niet meer tekoop!
de knal van de gene die nu tekoop zijn zijn te vergelijken met een widdow special/crosair (daar tussen in)
leuke bij dingetje is dat groene crepe(het papiertje) een groen vlammetje geeft en de rode crepe een rood vlammetje.
vroegah had je ze gemengt in een doosje en nu niet meer.
ook had je toen dertijd met blauwe crepe maar die gaven vaak geen blauw maar eeen groen vlammetje.

mvg 3xh

Bij loots zijn ze niet meer te koop sinds het voorjaar ofzo, waren best wel goedkoop en kwam ook een leuk vlammetje vanaf (wat 3xh al zegt, het crepe geeft de kleur van de vlam aan). De knal vond ik vergelijkbaar met een corsair. Leuk voor erbij.
Heb ook en keer de coloured flower 1super gehad, die gingen wel goed hard. Die dingen doken een paar jaar geleden overal op.

ja e zijn nog tekoop hoor.
in wapenhandel frank,salon roger,loots(weet ik niet zeker)
prijs varieerd van 8 tot 11e per doosje a 20 stuks.
tja die nu te koop zijn is maar een slap aftrekseltje wat vroeger tekoop was.
je heb verschillende coloured flowers maar de harde zoals vroegah zijn niet meer tekoop!
de knal van de gene die nu tekoop zijn zijn te vergelijken met een widdow special/crosair (daar tussen in)
leuke bij dingetje is dat groene crepe(het papiertje) een groen vlammetje geeft en de rode crepe een rood vlammetje.
vroegah had je ze gemengt in een doosje en nu niet meer.
ook had je toen dertijd met blauwe crepe maar die gaven vaak geen blauw maar eeen groen vlammetje.

mvg 3xh

ik heb wel gemengt in een doosje hoor en ze knallen als de ziekte... miss hen ik ouderwetse.......

Ik heb laatst die rood/gele van loots meegekregen . ze zijn daar 11 euro per doosje.
morgen is testen en dan laat ik het ff weten hoe ze gaan.

Dat is al een tijd geleden LuQ!

De echte heeft een vlam, en ziet er precies het zelfde uit als die van Loots zelfde code W026A. Maar heeft die heeft geen vlam volgens mij!

Bijlagen

• coulerdflowerfm4.jpg
    coulerdflowerfm4.jpg
    29,9 KB · Weergaven: 0
@tunit de coloured flowers van nu heben zeer zeker nog steeds een vlam!
alleen de knal tja das dan jammer:D

Nee dat is de Color Thunder van Pyroboy bij Loots staat op z'n site!

Dit staat er over de Coloured Flower

Colour flower nitraat

nieuw in ons assortiment 2010!

Ouderwetse rode colour flower nitraten!

Zeer harde knal!

20 nitraten in doosje

€11 per doosje

vaste aanbieding: 3 doosjes voor €25

Ik ben er nog steeds niet achter wat voor soort nitraten ik had van Wapenhandel Frank..
Leken op een soort Thumping Thunders. In een pakje zaten 10 met rode en 10 met groene crepe.
De kleur van de crepe was de kleur van de vlam, rood en groen gemengd dus. De knal was ong gelijk aan een zwarte doos ( de oude versie met vlam )
Heb op verschillende fora's info hierover aangevraagd maar niemand kon mij vertellen wat het precies was. Uiterlijk was tussen TT en Coloured Flower in.
Deze had ik tijdens de jaarwisseling van 2002/2003 denk ik.

Ik ben er nog steeds niet achter wat voor soort nitraten ik had van Wapenhandel Frank..
Leken op een soort Thumping Thunders. In een pakje zaten 10 met rode en 10 met groene crepe.
De kleur van de crepe was de kleur van de vlam, rood en groen gemengd dus. De knal was ong gelijk aan een zwarte doos ( de oude versie met vlam )
Heb op verschillende fora's info hierover aangevraagd maar niemand kon mij vertellen wat het precies was. Uiterlijk was tussen TT en Coloured Flower in.
Deze had ik tijdens de jaarwisseling van 2002/2003 denk ik.

zou goed de oudere coloured flower (2e generatie) kunnen zijn!
Er is ooit idd een blauwe versie geweest rond dat jaartal!
met het zelfde uiterlijk als de rood gele van nu.
Ja en die knalde echt heerlijk.
helaas knallen ze nu niet meer zo monsterlijk!
p.s het is niet de zelfde als in het filmpje 1 pagina terug.
deze die jij en waarschijnlijk ik bedoel is wel iets anders.

Laatst bewerkt:
Nee idd 3xh, het was volgens mij met een druk van een paddenstoel erop net als de TT's, maar dan de rest van het label wat lijkt op die van de Coloured Flower

klinkt als een wimmers nitraat uit die tijd maar welke het is?
is het niet langer geleden?
want de eerste druk tt had rode crepe aan de onder zijde en ook mooi chinese tekens (wel uit de jaren 1998 en 1999)
maaruh we gaan off toppic:wink: ging over de coloured flower:D

klinkt als een wimmers nitraat uit die tijd maar welke het is?
is het niet langer geleden?
want de eerste druk tt had rode crepe aan de onder zijde en ook mooi chinese tekens (wel uit de jaren 1998 en 1999)
maaruh we gaan off toppic:wink: ging over de coloured flower:D

Het is zeker niet langer geleden..
Weet wel dat ze echt goeies hard gingen die dingen en een zeer felle groene/rode vlam hadden.
Was zeker rond 2002 ofzo, kan zijn dat ze ergens zijn opgedoken en dat er een rest voorraad werd opgemaakt ?
Jammer dat ik er geen meer heb anders kon ik een foto maken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan