Colombiaanse vuurwerkfabriek ontploft - EDIT: munitiefabriek

ylke

VWC lid
Het begint gemoedelijk, maar zodra de vlam in de pan slaat, springen de ruiten en slaan de koeien op hol. Het incident vond afgelopen vrijdag plaats in Tenjo, Colombia. Dankzij snelle evacuaties waren er geen slachtoffers.

Zie film

Bron: zie.nl

Zo dan! Zieke klap. Gelukkig zijn er geen slachtoffers gevallen.

Als je die knal ziet dan zou je toch wel geloven dat hier in Enschede ook gewoon vuurwerk opgeslagen zou liggen. Wat een knal, en dan staat dit fabriekje gelukkig niet in een stad

Als je die knal ziet dan zou je toch wel geloven dat hier in Enschede ook gewoon vuurwerk opgeslagen zou liggen.

Nee eerlijk gezegd niet. Ik denk niet dat in die fabriek "gewoon vuurwerk" lag. Eerder grote meerslag cylinders en ander vuurwerk van dat kaliber misschien wel munitie.
Wat betreft Enschede ik weet niet wat erom hoog ging maar dat was echt geen normaal goed gekeurd consumenten vuurwerk.

Laatst bewerkt:
strong explosion in a gunpowder factory in Tenjo, killing at least three people injured. According to authorities said that attended the emergency, the explosive wave affect buildings reached 600 meters radius. .
Tenjo, Colombia (20 miles from Bogota)

strong explosion in a gunpowder factory in Tenjo, killing at least three people injured. According to authorities said that attended the emergency, the explosive wave affect buildings reached 600 meters radius. .
Tenjo, Colombia (20 miles from Bogota)

licht niet alleen vuurwerk opgeslagen dus.

Edit: Richardus was me enigszins voor.

Deze knal lijkt verdomt veel op de explosie bij se fireworks.
dit gezien hebbende is de theorie dat er niet alleen vuurwerk lag bij se fireworks een feit!

Deze knal lijkt verdomt veel op de explosie bij se fireworks.
dit gezien hebbende is de theorie dat er niet alleen vuurwerk lag bij se fireworks een feit!

Inderdaad dan blijf ik bij mijn gedachte dat bij SE dus ook niet alleen vuurwerk opgeslagen lag. Ik vond het al een sterke explosie voor vuurwerk al was het 1.1

Maar bedankt jongens voor jullie info, maar waarom leggen ze vuurwerk en munitie altijd bij elkaar? Als je dan over een slechte naam aan vuurwerk bezorgen is dan zijn het deze trucjes wel. Men slaat zware wapens op. Bommen, met vuurwerk. Men ziet vuurwerk en zegt dat het vuurwerk is.

Hebben jullie die BAM testen met een enkele container niet gezien??? Ook alleen vuurwerk en zie Wat Voor godsgruwelijke explosies dat kan veroorzaken en dat was geeneens 1.1g. En wat dacht je van al die geëxplodeerde fabrieken in Italië en Malta? Ook allemaal geen munitie opslagen hoor, het blijft gewoon onvoorspelbaar spul vuurwerk. Jammer dat er dan wel weer vuurwerkfabriek als titel wordt gebruikt.

Hier zie ook geen munitie....
http://youtu.be/EyBK-__fvdw

Hebben jullie die BAM testen met een enkele container niet gezien??? Ook alleen vuurwerk en zie Wat Voor godsgruwelijke explosies dat kan veroorzaken en dat was geeneens 1.1g. En wat dacht je van al die geëxplodeerde fabrieken in Italië en Malta? Ook allemaal geen munitie opslagen hoor, het blijft gewoon onvoorspelbaar spul vuurwerk. Jammer dat er dan wel weer vuurwerkfabriek als titel wordt gebruikt.

Dus jij bent eigenlijk voor een verbod op dit gevaarlijk spul? Of hoe moeten we deze post interpreteren?

Mijn post slaat op het Enschede verhaal en dat daar munitie zou hebben gelegen die speculatie kennen we nu wel. Er zijn nog steeds mensen die niet kunnen geloven dat alleen vuurwerk zulke heftige explosies kan veroorzaken en dat is een foute gedachte.

Ik vind het knap dat je op basis van de explosie in Colombia de conclusie kan trekken dat er in Enschede munitie lag.

Wel 1.1, maar alsnog een goed punt. We moeten de kracht van vuurwerk niet overschatten, maar ook niet onderschatten.

Back
Bovenaan