China heeft werelds grootste vuurwerkshow op 1 oktober

moontan

VWC lid
China heeft werelds grootste vuurwerkshow op 1 oktober

China bereid zich voor op de grootste vuurwerkshow ooit als onderdeel van de viering van het 60 jarig bestaan sinds de stichting van de Volksrepubliek China.

By elkaar zullen er meer dan 20.000 vuurpijlen afgeschoten worden boven het gebied rondom het Tianmen Plein.

Volgens Xinhua zal de vuurwerkshow 2 keer zoveel vuurwerk gebruiken dan tijdens de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Beijing in 2008.

Als onderdeel van de viering zullen er ook een grote militaire parade en vele muziek en dans optredens plaats vinden.

Sfeerverlichting zal er ook voor zorgen dat de stad vanaf afgelopen zondag tot 7 oktober 's nachts opgelicht is.

Bron tekst: Xinhua, The Australian

http://nl.radio86.com/nieuws/942/china-heeft-werelds-grootste-vuurwerkshow-op-1-oktober

20.000 dat zijn een hele hoop buizen. Ben erg benieuwd naar filmpjes. Weet iemand ook een link dat je dit live kan kijken?

is er toevallig nog iemand die er heen gaat om te filmen?:p

lijkt me echt 1 van de mooiste dingen om mee te maken.. hopelijk verschijnen er films van op internet met een beetje redelijke kwaliteit..

Who, dit lijkt mij geweldig. Ben benieuwd hoe het echt word en of er HD filmpjes komen. Voor diegenen die gaan: VEEL PLEZIER:)

Hehe die muziek:bonk: echt heel anders dan wat wij gewend zijn:) maarja respect voor de cultuur.. wanneer begint de show?

zo nu en dan is er vuurwerk tussen door te zien. Ik verwacht op het einde van dit wel de nodige spektakel. daarnet was er een knap staaltje pyrotechniek te zien met fonteinen midden op dat plein met dansers.

Ook op CNN wordrt er zo nu en dan live verslag van gedaan.

Fireworks mark 60th anniversary for PRC
Red, pink, white and orange fireworks shot up into the night sky, lighting up Tian'anmen Square and 56 giant decorative columns, which were set up on the square to represent China's 56 ethnic groups.

Ding Zhenkuan, the pyrotechnician who organized the fiery show, was quoted by the Beijing Daily as saying that the display would send nearly 42,000 shells into the night sky, doubling the number fired at the Beijing Olympics opening

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Back
Bovenaan