Celstraf geëist voor vuurwerk op raam

moontan

VWC lid
Celstraf geëist voor vuurwerk op raam

Celstraf geëist voor vuurwerk op raam 16-11-2010
ASSEN - Tegen vier vrouwen uit Assen in de leeftijd van 21 tot 43 is vijftien maanden cel geëist voor het afsteken van vuurwerk aan een ruit van een woning in Assen. Dit gebeurde in de nacht van 7 augustus. Sindsdien zitten de vier al in voorarrest.

De vrouwen wilden een geintje uithalen met een plaatsgenoot waar één van de vier ruzie mee had. Een 39-jarige Assense haalde een vlinderbom en plakte die aan de ruit van de woning van de vrouw. Bij de explosie vlogen de glassplinters naar binnen. De rechter doet over twee weken uitspraak.

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/53779/celstraf-geeist-voor-vuurwerk-op-raam

Mooi zo lekker opsluiten. Is toch niet normaal? je zou daar maar binnen zitten dan word je doorzeefd met glas

Ze zitten trouwens vet lang in voorarrest, zeer opmerkelijk voor Nederlandse begrippen maar zeker niet onverdiend als je zoiets flikt.

dat was een levens gevaarlijke aktie zeg :mad:
ik ben benieuwt naar wat die wijfen aan hun broek krijgen :devil:

Tja, sommige mensen zijn gewoon te dom om te poepen. Iemand met normaal verstand weet dat je dit niet moet doen, en kan nadenken bij de gevolgen.

De voorarrest is maar goed ook, zoiets is gewoon onverantwoord.

Levensgevaarlijk om een vlinder op een ruit te plakken. Je zult maar net toevallig achter het raam lopen omdat je van de ene kant van de kamer naar de andere kant wilt. :bonk:

Wat mij betreft is het een gepaste straf. Want je kunt met dit soort onzin iemand heel erg verwonden.

je zou verwachten dat mensen in de leeftijd van 21 tot 43 verstandig zijn, dit is levensgevaarlijk.
is echt een ondoordachte daad

Blijkbaar niet......
Maar vanaf augustus in voorarrest dat is wel erg lang, en ik denk dus dat die dames het echt geen 2de keer meer gaan doen.

Ze zitten trouwens vet lang in voorarrest, zeer opmerkelijk voor Nederlandse begrippen maar zeker niet onverdiend als je zoiets flikt.

Dat valt best wel mee,Ik denk dat men dit ziet als poging tot doodslag.
Als het slachtoffer vlak bij het raan had gezeten zou dit best fataal hebben kunnen aflopen.
Ik vind dat men best een hooge strafeis neer mag leggen.

grtz

Zeker terecht, en gezien de leeftijden blijkt weer dat niet alleen jongeren rotzooi schoppen! Maar ik ga nu niet posten wat ik voor straf zou geven.

Hier een ander artikel erover:

Assen -
Een bomvolle en rumoerige rechtszaal, getuigen die worden aangehouden voor meineed en een zitting die de hele dag duurt. Het leek een stevige zaak gisteren in de Asser rechtbank, die feitelijk draaide om een vuurwerkgrap van een groep vrouwen.

Met een flinke knal explodeert begin augustus aan de Sluisstraat in Assen een stuk vuurwerk dat op een raam van een woning is geplakt. Bewoonster Zahra staat kort daarna geëmotioneerd op straat. Ze laat, zo verklaart ze later, door een vriendin glasscherven uit haar hoofdhuid verwijderen. De vrouw sliep naar eigen zeggen pal onder het raam.

Bij de politie noemt ze de naam van Melanie T. (39), met wie ze al lange tijd in onmin leefde, als mogelijke dader. De politie pakt T. op en even later ook drie vriendinnen van de vrouw.

De groep zwijgt aanvankelijk. Totdat de vrouwen worden geconfronteerd met camerabeelden waarop de dames zijn te zien, voor en na de explosie. Vlak bij de woning van slachtoffer Zahra. Schoorvoetend geven ze dan toe het vuurwerk op het raam te hebben geplakt.

Drie van de vrouwelijke verdachten zeggen dat ze een geintje wilden uithalen. Melanie T. komt met een opmerkelijk verhaal. Volgens de verdachte vroeg Zahra haar om het raam te laten exploderen, Ze wilde volgens T. zo een inbraak in scène zetten. Een complot dus.

T. zegt ook dat de bewoonster helemaal niet bij het raam lag, maar dat was afgesproken dat Zahra rond half drie bij een bovenbuurman zou zitten. Als verdachten vertellen dat ze Zahra daar inderdaad hebben gezien en gehoord, besluit de officier van justitie hen aan te houden voor meineed. Kortom: ze liegen als getuigen volgens haar.

De zitting wordt rommelig als er rumoer klinkt op de publieke tribune en de rechter meermalen een hevig verontwaardigde Zahra moet manen tot stilte.

Justitie neemt de zaak hoog op. Er was sprake van een vooropgezet plan. Het complotverhaal van verdachte Melanie T. veegt ze van tafel. Voor het in scène zetten van een inbraak ga je toch niet een raam laten exploderen? Wegens het opzettelijk teweegbrengen van ontploffingsgevaar eist ze vier keer 15 maanden cel, waarvan vijf voorwaardelijk.

Advocaat Peter Plasman van één van de verdachten vindt dat justitie de zaak opblaast. "De verdachten zitten al honderd dagen vast voor het laten ontploffen van vuurwerk. En dan de eis: wat een oordovende knal." Hij betwist het gevaar van het vuurwerk. "Het slachtoffer lag onder de dekens en er hing een gordijn voor het raam. Bovendien ging het slachtoffer niet eens naar de dokter."

Ook raadsvrouw Maartje Schaap van de andere verdachte betwist het letselgevaar. "Als de bewoonster er er niet lag, wat zeer aannemelijk is, blijft er weinig van de zaak over."

De uitspraak is over twee weken.

hmm hier is dus duidelijk sprake van pesterei .
en wat die advocaat zegt ben ik het niet mee eens .
dit is in mijn ogen een poging tot dood slag punt uit

Vrouwen vrijgesproken van vuurwerk op raam 19-11-2010 ASSEN

Vier vrouwen uit Assen zijn vrijdagmiddag vrijgesproken door de Meervoudige Strafkamer in Assen. Ze zaten vast omdat ze in de nacht van 7 augustus een vlinderbom op het slaapkamerraam hadden laten ontploffen van een plaatsgenoot, waarmee ze ruzie hadden.

Zelf noemden ze het een geintje. De rechter vond dat ze zich wel schuldig hedden gemaakt aan het laten ontploffen van vuurwerk, maar dat niet bewezen kan worden dat ze iemand in gevaar hebben gebracht. Ook valt niet te bewijzen dat het om een vlinderbom ging. De vier zijn meteen vrijgelaten, ze zaten sinds 7 augustus in voorarrest.

Bron : http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/53908/vrouwen-vrijgesproken-van-vuurwerk-op-raam

Back
Bovenaan