CDA: vuurwerktraditie moet blijven

ylke

VWC lid
De oproep van burgemeester Aboutaleb van Rotterdam om zwaar vuurwerk aan banden te leggen, vindt bij het CDA in de Tweede Kamer geen gehoor. Volgens de partij is er niets mis met het vuurwerk dat in de handel is.

CDA-Kamerlid Coruz zegt dat het vuurwerk aan de wettelijke normen voldoet. Het probleem ligt volgens hem bij idioten die er bommen van maken: "We moeten niet toegeven aan die twee procent die zich misdraagt." Hij zit ook niet te wachten op alweer een debat over vuurwerk.

Munitie

De Partij voor de Dieren wil een hoorzitting houden over de aanpak van vuurwerkoverlast en daarvoor ook burgemeester Aboutaleb uitnodigen. Kamerlid Esther Ouwehand hoopt over een paar weken genoeg steun binnen te halen voor dit plan. De Kamer is nu nog op reces.

Bron

:thumbsup: hoera voor iemand die inziet dat de goeden niet moeten lijden onder de paar randdebielen die er tussen zitten.

Klasse, eindelijk een tegengeluid.

bovendien heeft misschien wel 80% procent van die kleine groep die overlast veroorzaakt veel te veel alcohol op en/of is onder invloed van pillen/drugs. Doe daar wat aan!

Elburgersc,

Tuurlijk moet die traditie blijven en het ligt ook aan die 2% die loopt te klooien met illegaal vuurwerk maar dat was toch al jaren bekend lijkt me! eindelijk zien ze het eens in. Blijf er verstandig mee om gaan lijkt me de boodschap..

CDA-Kamerlid Coruz zegt dat het vuurwerk aan de wettelijke normen voldoet. Het probleem ligt volgens hem bij idioten die er bommen van maken: "We moeten niet toegeven aan die twee procent die zich misdraagt." Hij zit ook niet te wachten op alweer een debat over vuurwerk.

Ho stop! Dit is het! Eindelijk hebben ze het door! Hulde na al die jaren:droolthum Beginnen ze het nu eindelijk te snappen. Zet dit stukje in elke krant, op elke nieuwsite, laat het op elk journaal voorlezen. Dan weet heel Nederland het! :cool:

Schijnbaar toch iemand met hersens in de tweede kamer.
Hij zegt precies wat ik denk, de goede moeten niet onder de kwade lijden. Aanpakken die randdebielen die alles opblazen. De nederlandse vuyurwerktraditie moet behouden blijven!

Toenstraks was weer op het Jeugdjournaal over een vuurwerkverbod, toen zag je weer dat filmpje van die man die die zelfgemaakte bom gemaakt had.
Dat is toch geen vuurwerk meer, dat zijn bommen. Wat heb je eraan om vuurwerk te verbieden? Als mensen een bom willen maken kunnen ze dat ook van andere stoffen maken. Kunstmest ook verbieden dan?
Of sterretjes ook?

Zo kun je alles verbieden!

En mensen die knutselen met vuurwerk zijn niet lekker in hun hoofd, ze zetten niet hun eigen handen en ogen op het spel maar ook die van anderen!
Pak de mensen hard aan die met vuurwerk knutselen, vuurwerk is mooi zoals het is

Eindelijk hebben ze het door in de Tweede Kamer. :)

Laatst bewerkt:
Vandaag zei een lid van het CDA in het AD dat vuurwerk een foute liefhebberij is en hier zeggen ze het tegenovergestelde :) mijn dag is weer goed.

Ik ben niet voor het CDA en ik zou ook zeker niet op CDA stemmen.
MAAR DIT VIND IK EEN SUPERGOED PLAN VAN HET CDA OM DE VUURWERKTRADITIE IN ERE TE HOUDEN!
Ik zeg het niet graag, maar voor deze keer GOED ZO CDA!

Ik ga hier niet de CDA promoten want het is zowieso niet mijn partij, maar wat wel een goede zaak is dat ze nu een puur Nederlandse traditie willen behouden en dat vind ik een heel goed punt, vooral omdat Nederland reeds oer Hollandse tradities heeft verloren en mocht het zo doorgaan dan hebben onze klein kinderen straks helemaal geen tradities meer te vieren.

Back
Bovenaan