Carrière weg door zwaar vuurwerk Hilversum

Gurby

VWC lid
Carrière weg door zwaar vuurwerk Hilversum

De zeven slachtoffers van zwaar vuurwerk dat vijf minuten na de jaarwisseling tussen hen in werd gegooid bij De Vorstin in Hilversum, zijn geluidstechnici in opleiding. Ze liepen mogelijk blijvende gehoorschade op.

Daardoor moeten ze vrezen voor hun gedroomde carrière. De politie bracht de zaak maandag naar buiten, omdat de gooier van het vuurwerk nog niet is gevonden.

Gooi en Eemlander.

echt belachelijk dit. de Vorstin is een pop podium met een kroeg en dancing. daar boven staat een jongeren flat, een persoon vond het nodig om een aantal minuten na 12e een zwaar vuurwerk naar beneden te gooien in de menigte,die buiten naar de vuurwerkshow op het langegewenst stonden te kijken.

triest, enorm triest dat door een of ander leeg hoofd je toekomst naar de knoppen is...
ben zelf licht en geluidstechnicus, voor die mensen een hele opleiding naar de haaien...

Ze liepen *mogelijk* blijvende gehoorschade op.

Zegt dus nog helemaal niks of het permanente schade is.

Ach, Hilversum zijn toch wel meerdere grote televisie, radio en entertainment bedrijven gevestigd. Geen nood aan de man. Gewoon een nieuwe serie Bassie(1978) en Adriaan afleveringen schrijven en een sollicitatie voor de rol van B2 uitzetten. Problem solved.

images

M erg jammer voor de jongens maar als je al opleiding tot tech doet en je oren zijn belangrijk!
waarom geen gehoorbescherming in??????
ik weet dat ik men oren nodig heb voor men werk dus als ik weet dat er harde knallen of harde muziek is draag ik mijn gehoorbescherming!
het is natuurlijk een ramp om zo je droom baan zien te verdwijnen maar laten we eerst is afwachten of de schade echt wel blijvend is!
er is erg veel voor nodig om echt blijvende gehoorschade op te leveren!

M erg jammer voor de jongens maar als je al opleiding tot tech doet en je oren zijn belangrijk!
waarom geen gehoorbescherming in??????
ik weet dat ik men oren nodig heb voor men werk dus als ik weet dat er harde knallen of harde muziek is draag ik mijn gehoorbescherming!
het is natuurlijk een ramp om zo je droom baan zien te verdwijnen maar laten we eerst is afwachten of de schade echt wel blijvend is!
er is erg veel voor nodig om echt blijvende gehoorschade op te leveren!

Dat is de omgedraaide wereld natuurlijk,wie staat er bij stil dat er een mongool een stuk vuurwerk tussen de mensen gooit dat zo hard gaat dat je er iets aan over kan houden.

Ik hoop dat hier ook leer uit getrokken word, er is nog geen verbod maar als er nu al van dit soort dingen gebeuren op plekken waar mensen samen naar vuurwerk staan te kijken,hou ik mijn hard vast voor een verbod dat iedereen zo staat te kijken over heel Nederland.

Ze liepen *mogelijk* blijvende gehoorschade op.

Zegt dus nog helemaal niks of het permanente schade is.

Ja maar dat mogelijke leest niemand en lezen de kop al wat al een stelling is.

Weer slechte journalistiek maar die gek die dat van boven naar beneden gegooid heeft moeten ze ook maar eens een paar jaar opsluiten maar de vraag daarbij is of dat ook niet overdreven is. Misschien zat er wel 100 meter tussen. Was er iemand bij?

Wel kwalijk natuurlijk maarja , kan iedereen overkomen. Je kan ook je arm verliezen bij fabriekswerk :)

Ja maar het wordt toch wel even een ander verhaal wanneer iemand je arm opzettelijk in een machine drukt waardoor ie eraf wordt gerukt.
Dit is geen ongeluk, maar een misdrijf. Ik hoop dan ook dat ze die idioot nog vinden.

Klopt nismo het is de omgekeerde wereld!
Maar kijk is in wat voor maatschappij we leven het is tegenwoordig ieder voor zich schijt aan de buurman!
Ik heb hier zelf een hekel aan, mijn insteek is help een ander en samen kunnen we overal komen!
maar dit gaat voor veel mede mensen niet op!( die laten je gewoon liggen als je op straat neer valt met een hart aan val)
Ik weet dat er met oud en nieuw gekken rond lopen die gewoon dit soort spul tussen de mensen afsteken vandaar dat als ik de straat op ga ik men vuurwerkbril op en men oordoppen in doe!
Wat er bij deze jongens is gebeurt valt nooit goed te praten en werkt zeker een verbod in de hand!
En een verbod zou een ramp zijn voor ons freaks of we nou legaal of illegaal vuurwerk aan steken!

het is van de zotte natuurlijk. mensen gaan naar buiten om elkaar het beste wensen,het glas te heffen,en naar wat vuurwerk te kijken.
en dan word je dus gewoon bekogeld van uit de flat er naast met zwaar vuurwerk.dat werd zoals het hier in de krant staat vanaf 3 hoog gegooid. ik lees net ook in de krant gooi en eemlander. dat mensen brand wonden hadden aan benen gezicht,en dat 2 van de 7 nog steeds een piep in de oren heeft. het is inmiddels wel 9 januari.

Levensgevaarlijk, die centraal georganiseerde vuurwerkshows... :rolleyes:

Maar serieus, diep triest dat dit gebeurt. Vind dat de eerste paar reageerders wel erg lichtzinnig reageren. Ik snap dat iedereen een beetje murw raakt van dat gezeur over een vuurwerkverbod, maar dit is juist het soort gedrag dat onze hobby in gevaar brengt. Om dan eenvoudigweg te roepen dat die jongens maar gehoorbescherming hadden moeten dragen, dat is een zelfde soort logica als waar de anti-vuurwerk kliek zich van bedient.

Denk dat jij mijn insteek niet snapt!
Ik ben zelf geluidtech en moet met men oren ook de kost verdienen!
Ik bescherm men oren waar kan zelfs op druk bezochten familie feesten!
Als geluids tech of licht tech moet je je oren beschermen omdat je al dagelijks in te veel lawaai staat!
Nu weet je dat je ergens buiten gaat staan waar veel lawaai is dan bescherm je je zelf extra!
Ik zeg niet dat de jongens dit hadden MOETEN doen maar was wel verstandig geweest als je oren je leven zijn!
Het is natuurlijk te gek dat het deze jongens is over komen en de gene die dit gedaan heeft mogen ze van mij aan de publieke schandpaal knopen en laten stenigen zoals dat ooit lang lang geleden ging!

Vind het toch erg jammer om te lezen dat de titel zegd dat ze al voorgoed gehoorschade zouden hebben, en de tekst aangeeft waarschijnlijk. Hoe kan je de media nou serieus nemen..?

Tsja, je bent geluidstechnicus in opleiding en dan ga je met oudjaar buiten staan zonder gehoorbescherming, is dat niet een beetje verschrikkelijk dom? Wat is er gebeurt met "je eigen verantwoordelijkheid nemen"? Het had in plaats van een balkon gegooide knaller ook een ontplofte cake kunnen zijn, sta je op 15 meter afstand ontploft er een bombette naast je oor.
Maar goed, weer een incident met vuurwerk, jammer.

waarom gaan we voortaan niet met ze alle in brandwerende pakken en motor helmen op ,handschoenen aan, oordoppen in door het leven.... want wie weet gebeurd er wat

Back
Bovenaan