'Campagne tegen vuurwerkoverlast'

BERGEN OP ZOOM - Het is nu al flink raak met de vuurwerkoverlast en daarom wil Lijst Linssen dat de gemeente zo snel mogelijk een campagne hiertegen begint.
Dat schrijven Stefaan Verheugt en Louis Wijten van deze politieke partij aan het college van burgemeester en wethouders van Bergen op Zoom.

Volgens deze twee politici is het voor veel mensen onduidelijk waar ze met hun klachten over vuurwerkoverlast naar toe moeten, zoals het melden van schade aan bijvoorbeeld afvalbakken. "Een van de meest gangbare manieren anno 2011 om informatie te vinden is het internet", zeggen Verheugt en Wijten. Maar dat blijkt op de site van de gemeente knap lastig.

"Volgens ons zou bij het woord vuurwerk al gelijk alle informatie te zien moeten zijn. En dat is nu niet het geval", stellen de twee politici vast.

De twee willen dat dit verbetert, maar vinden dat nog niet genoeg. Ze willen er ook nog een campagne vuurwerkoverlast achteraan zodat mensen weten waar ze moeten klagen. En ze vinden dat de gemeente volgend jaar die campagne herhaalt maar er dan al eerder mee begint omdat ook de vuurwerkoverlast steeds eerder optreedt.

http://www.bndestem.nl/regio/bergenopzoom/9964880/Campagne-tegen-vuurwerkoverlast.ece

Bijna_57_000_kilo__2203577h.jpg

Laatst bewerkt:
Klagen, wat een onzin. Zelf erop uitgaan om de vlegels in de kraag te vatten en zo bij te dragen aan een fijnere samenleving. Dat noem je pas burgerparticipatie.

In Den Haag heeft zoiets tot de winst in de Hein Roethoff prijs geleid voor beste project van bestrijding van overlastgevend en crimineel gedrag!

Inderdaad jupilerfreak ! En het verbaast me niks als er na het klagen een prent op de deurmat ligt met de mededeling dat je 35 euro administratiekosten moet gaan betalen!! Hahaha gewoon aanspreken en aanpakken ! Zo heb ik vroeger het ouderwetse besjes schieten snel afgeleerd toen een man mijn arm zo draaide dat ik er een week last van had, daarna nooit meer gedaan !!

Back
Bovenaan