Groenteboer Gerjan Kemkers is helemaal zat van vuurwerk. Vlak voor de jaarwisseling werd zijn bus bekogeld met vuurwerk op de parkeerplaats in Marsdijk in Assen en total loss verklaard. ,,Ik ben verontwaardigd en teleurgesteld.’’
Nee, hij kan niet naast zijn vernielde de bus op de foto. De schade aan de bus is zo groot dat de wagen al naar de sloop is. Daags voor de jaarwisseling had hij zijn bus nog op de parkeerplaats achter zijn winkel in de Kleuvenstee staan. ,,Ik zou hem op oudejaarsdag meenemen naar huis omdat het altijd een risico is, maar toen was het 29 december al gebeurd.’’
‘Tegenwoordig moet alles vernield worden’
Hij kreeg een telefoontje van een bekende: de bus was vernield. De voorruit aan diggelen, de spiegels kapot, brandgaten in de bekleding en het plafond, de A-stijlen naar de ratsmodee. Omdat het een oudere bus is, was het gelijk duidelijk: total loss. ,,Tegenwoordig moet alles maar vernield worden’’, zucht Kemkers in zijn minikantoortje achter de groentesnijmachines.
,,Als je vroeger wat op oudjaarsdag liet staan, werd het alleen versleept en kon je het 500 meter verderop terugvinden, zonder schade. Nu moet het gelijk kapot. Ik ben helemaal zat van vuurwerk.’’ Het is een behoorlijke kostenpost, want van de verzekering krijgt hij alleen de restwaarde van de oudere bus terug. ,,Daarvan kan ik geen nieuwe bus kopen, en ik was er nog niet aan toe om hem te vervangen. Hij voldeed prima. Ik word dus aardig benadeeld hierin.’’
Hij heeft aangifte gedaan, maar heeft weinig hoop op dat er wat uitkomt. Met de bus werd het fruit en groente voor de horeca bezorgd, het is ook de enige bus die hij had. Nu doet hij dat tijdelijk met een leenbus, maar er moet wel een oplossing komen.
Beroerde timing
Een beroerde timing, want doordat zowel de Jumbo en de Lidl in het winkelcentrum in Marsdijk tijdelijk dichtgaan, verwacht hij dat de klantenstroom stokt. Niks lekker verdienen dus nu. Maar er gloort een lichtpuntje, toen klanten ervan hoorden zijn ze spontaan voor Kemkers in de bres gesprongen door een doneeractie op te zetten. Dat komt omdat de winkel al 25 jaar bestaat en hij veel klanten persoonlijk kent. ,,Er wordt heel veel verteld in de winkel, ik weet veel van de klanten.’’ Maar zo’n actie als dit had hij nooit verwacht.
,,Ik werd er emotioneel van toen ik het hoorde. Ik vind dit niet vanzelfsprekend.’’ Geregeld komen klanten nu met kaartjes aanzetten waar geld in zit. De tussenstand van de actie staat op 1100 euro.
https://assercourant.nl/artikel/107....html?harvest_referrer=https://www.google.nl/
Nee, hij kan niet naast zijn vernielde de bus op de foto. De schade aan de bus is zo groot dat de wagen al naar de sloop is. Daags voor de jaarwisseling had hij zijn bus nog op de parkeerplaats achter zijn winkel in de Kleuvenstee staan. ,,Ik zou hem op oudejaarsdag meenemen naar huis omdat het altijd een risico is, maar toen was het 29 december al gebeurd.’’
‘Tegenwoordig moet alles vernield worden’
Hij kreeg een telefoontje van een bekende: de bus was vernield. De voorruit aan diggelen, de spiegels kapot, brandgaten in de bekleding en het plafond, de A-stijlen naar de ratsmodee. Omdat het een oudere bus is, was het gelijk duidelijk: total loss. ,,Tegenwoordig moet alles maar vernield worden’’, zucht Kemkers in zijn minikantoortje achter de groentesnijmachines.
,,Als je vroeger wat op oudjaarsdag liet staan, werd het alleen versleept en kon je het 500 meter verderop terugvinden, zonder schade. Nu moet het gelijk kapot. Ik ben helemaal zat van vuurwerk.’’ Het is een behoorlijke kostenpost, want van de verzekering krijgt hij alleen de restwaarde van de oudere bus terug. ,,Daarvan kan ik geen nieuwe bus kopen, en ik was er nog niet aan toe om hem te vervangen. Hij voldeed prima. Ik word dus aardig benadeeld hierin.’’
Hij heeft aangifte gedaan, maar heeft weinig hoop op dat er wat uitkomt. Met de bus werd het fruit en groente voor de horeca bezorgd, het is ook de enige bus die hij had. Nu doet hij dat tijdelijk met een leenbus, maar er moet wel een oplossing komen.
Beroerde timing
Een beroerde timing, want doordat zowel de Jumbo en de Lidl in het winkelcentrum in Marsdijk tijdelijk dichtgaan, verwacht hij dat de klantenstroom stokt. Niks lekker verdienen dus nu. Maar er gloort een lichtpuntje, toen klanten ervan hoorden zijn ze spontaan voor Kemkers in de bres gesprongen door een doneeractie op te zetten. Dat komt omdat de winkel al 25 jaar bestaat en hij veel klanten persoonlijk kent. ,,Er wordt heel veel verteld in de winkel, ik weet veel van de klanten.’’ Maar zo’n actie als dit had hij nooit verwacht.
,,Ik werd er emotioneel van toen ik het hoorde. Ik vind dit niet vanzelfsprekend.’’ Geregeld komen klanten nu met kaartjes aanzetten waar geld in zit. De tussenstand van de actie staat op 1100 euro.
https://assercourant.nl/artikel/107....html?harvest_referrer=https://www.google.nl/