Burgemeesters: geen verbod op afsteken vuurwerk

ylke

VWC lid
ARNHEM - Burgemeesters in de regio voelen niets voor een verbod op het afsteken van vuurwerk door particulieren. Een aantal burgemeesters is wel voor beperkingen op het afsteken.

Een algeheel verbod is volgens hen niet het antwoord op het grote aantal ongeregeldheden bij de afgelopen jaarwisseling.

Bron

Burgemeester Herman Kaiser van Arnhem had last van veel vernielingen, maar denkt er hetzelfde over. “De overlast als gevolg van vuurwerk moet je bij de bron aanpakken. Dus ervoor zorgen dat er bijvoorbeeld geen illegaal vuurwerk verhandeld en gekocht kan worden. Dat vraagt om afspraken op internationaal niveau.”

Niet te handhaven

Zijn collega Jean Paul Gebben (Renkum) denkt dat een verbod niet te handhaven is. “De import van vuurwerk is met open grenzen niet tegen te houden. Je denkt toch niet dat de grens met Polen opeens dicht gaat? Het opeenstapelen van verboden zou alleen een schijnveiligheid geven”, voorziet Gebben.

“Met dertig agenten voor Wageningen en Renkum kun je overtreders niet aanpakken. Als de politie aan de ene kant van het dorp aanwezig is, steken ze aan de andere kant zo’n Poolse megaklapper af. Daar is dus geen beginnen aan.”

Bron

Goed om te zien dat er ook nog burgemeesters zijn die vooruit denken in plaats van te roepen: VERBIEDEN DIE ZOOI!!!!!

Pak raddraaiers.
Niet de liefhebbers.
Laat vandalen betalen
Geef ze huisarest.
Zoek het ip uit van de gene die de brug opbliezen.
Als je streng optreed hoef er niks verboden te worden.

Hulde aan deze burgenmeesters.

En bij andere topics zie je alleen maar gejank van burgemeesters over vuurwerk.
Ik snap het even niet meer..

de burgemeesters die roepen verbieden winnen zo gewoon zieltjes.
Gewoon mee ***len met de rest.
Allemaal kontenkruipers en hielenlikkers.

deze burgemeester slaat de spijker op zijn kop .
het vuurwerk dat overlast veroorzaakt is al verboden .
dus een totaal verbod op vuurwerk is gewoon water naar de zee dragen .
nou hoop ik wel dat deze burgemeester er wel zo over blijft denken .
want een paar jaar terug voelde praktisch niemand voor een verbod .
terwijl de laatste jaren de verbod aanbidders als paddenstoelen uit de grond groeien .

Eindelijk burgermeesters met ballen die hun eigen mening erop na houden. Jammer dat sommige burgermeesters hun identiteit verliezen door achter de meute aan te hollen.

Eindelijk iemand met een goed verstand, die weet wat er gedaan moet worden in plaats van zinloos handelen en zomaar een verbod of iets dergelijks uitvoeren.

Pak raddraaiers.
Niet de liefhebbers.
Laat vandalen betalen
Geef ze huisarest.
Zoek het ip uit van de gene die de brug opbliezen.
Als je streng optreed hoef er niks verboden te worden.

Hulde aan deze burgenmeesters.

Wijze woorden en daar sluit ik me helemaal bij aan!!

Ik wou dat alle burgemeesters zou schappelijk waren...
Valt me wel op dat de mensen in het oosten des lands veel toleranter zijn mbt de vuurwerktraditie

dat ment in het oosten toleranter zijn tegenover vuurwerk komt denk ik omdat men daar ook nuchterder in het leven staat. Verder denk ik dat de overlast daar relatief mee valt omdat men daar niet net zoals in de randstad hutje mutje op elkaar gepropt woont en werkt

dat ment in het oosten toleranter zijn tegenover vuurwerk komt denk ik omdat men daar ook nuchterder in het leven staat. Verder denk ik dat de overlast daar relatief mee valt omdat men daar niet net zoals in de randstad hutje mutje op elkaar gepropt woont en werkt

nou...ik weet niet hoe het in andere wijken het is geweest, maar naar mijn idee kon je tijden de verkoopdagen hier in Zwolle, een spelt horen vallen met wat geknal betreft .
het geknal wat je hier hoorde, kwam naar mijn idee van de omringende dorpen .
tja denk dat het ook te maken heeft met het handhaven van de geldende regels, en de mentaliteit van de mensen die in de stad wonen.

Back
Bovenaan