Burgemeester wil groots meerdaags jaarwisselingsfeest in Stadspark

Typmyp

VWC lid
Burgemeester wil groots meerdaags jaarwisselingsfeest in Stadspark

De gemeente Groningen wil in de toekomst tijdens de jaarwisseling een groot feest organiseren op de drafbaan in het Stadspark. Dat evenement moet er komen als er een landelijk vuurwerkverbod wordt ingesteld. Zover is het nog niet en daarom komt er dit jaar een centrale licht- of vuurwerkshow in het centrum van Groningen.
Dat blijkt uit een jaarwisselingsplan dat burgemeester Koen Schuiling heeft geschreven. Daarin zet hij uiteen hoe de gemeente de komende oud & nieuw gaat aanpakken.

Winterwonderland

Hij geeft daarnaast dus ook een doorkijkje naar de komende jaren. In de toekomst moet er een feest komen op de drafbaan. Een naam is ook al bedacht: Winterwonderland. Mocht zo'n feest er in de toekomst komen dan waarschuwt de burgemeester al wel vast voor de hoge kosten die daarmee gepaard gaan.
De gemeente wil het aftelmoment, dat nu in het centrum plaatsvindt, dus grootser aanpakken in de toekomst. In het centrum is geen plek voor een groter feest dan nu het geval is. Daarom wordt er gekeken naar een geschiktere locatie en dat is volgens de burgemeester het Stadspark. Volgens de gemeente zouden horecaondernemers ook niet zitten wachten op meer mensen die tijdens de jaarwisseling naar het centrum komen.

Meerdaags evenement

Dat evenement moet al van de grond komen in de dagen voorafgaand aan oudejaarsdag. Het moet ook niet alleen leuk voor jongeren zijn, maar ook voor ouders en ouderen. Door een meerdaags jaarwisselingsevenement te organiseren wil Schuiling alle inwoners laten meegenieten.
Daarmee lijkt hij tegemoet te komen aan de roep van de gemeenteraad. Die floot hem eerder terug. Een eerste plan zou zich volgens de raadsleden te veel richten op de binnenstad.
Zolang het kabinet nog geen algeheel vuurwerkverbod instelt, zal er nog geen groter feest in het Stadspark komen. In het centrum komt de komende jaarwisseling naar alle waarschijnlijkheid een licht- of vuurwerkshow met muziek. In de aanloop naar oud en nieuw zal de binnenstad ook worden opgesierd met kerstbomen. Er moet verder een straatfestival komen en ICE-carving.

Elk jaar sprake van overlast

In het plan wordt niet alleen stilgestaan bij de gezelligere kant van de feestdagen, maar ook bij de minder leuke kanten. Zo is er elk jaar ook sprake van overlast. Om die zoveel mogelijk in te dammen denkt de burgemeester aan extra inzet van veiligheidscamera's in bepaalde wijken. Dat moet overlast en en geweld gaan beperken. Het in kaart brengen van mogelijke overlastgevers start binnenkort al. Op basis van dossiervorming kan worden besloten om op het moment suprême een individueel- of groepsverbod op te leggen.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/9626...ts-meerdaags-jaarwisselingsfeest-in-stadspark

Gezellig hoor. Mij niet bellen. :bonk:

Wie zit er hier nou in godsnaam op te wachten man? Mensen willen thuis aftellen met familie, vrienden, buren en dan naar buiten en niet in het holst van de nacht afreizen naar een of ander afgelegen stadspark :bye:

Het zal veel geld kosten in personeel, beveiliging en politie en de show zal vast afgelast worden ivm "slecht weer".

Mensen willen idd gewoon wat Afcajax schrijft en niet te midden van de nacht de jaarwisseling met een stel wildvreemde, aangeschoten wilden, doorbrengen.

Dat wordt niks, voorspel ik nu al.
Een groot "feest" aankondigen en meteen al twijfel zaaien over de hoge kosten,dat idee is gedoemd te mislukken, een popie jopie proefballonnetje.

Mensen gaan liever naar het centrum waar de vertrouwde buurt-horeca zich bevindt, en anderen steken hun vuurwerk af in de eigen straat of wijk, met of zonder verbod.
Die beleidsmakers snappen het volksgevoel echt niet he.
Net als in den haag worden ook de provincies geleid door mensenvreemde robots die alleen aan cijfers en hun eigen hachje denken, maar niet aan het menselijke aspect. De kloof overheid-volk is tegenwoordig immens.

Dat wordt niks, voorspel ik nu al.
Een groot "feest" aankondigen en meteen al twijfel zaaien over de hoge kosten,dat idee is gedoemd te mislukken, een popie jopie proefballonnetje.

Dit soort "feesten" worden al enkele jaren verkocht op deze wijze en blijkbaar kunnen ze ze op deze manier aan de man "blijven" brengen.

Die beleidsmakers snappen het volksgevoel echt niet he.

Vanuit hun optiek boeit dat ook totaal helemaal niet. Het gaat erom dat het vuurwerk verdwijnt, de rest is bijzaak.

Voorals het verbod komt..
Mooi he?. Ze weten al gewoon wat de toekomst brengt.
Ik zeg geniet dit jaar nog met volle teugen!!

Ik vier oud & nieuw ook graag bij mijzelf of bij iemand anders thuis, gezellig onder genot van een hapje en drankje en eventueel een spelletje. Heb helemaal geen zin om halverwege de avond met al mijn visite in de kou op pad te moeten gaan om op tijd een parkeerplekje en een mooi plekje voor de vuurwerkshow te bemachtigen om vervolgens na de vuurwerkshow koud en verkleumd door de grote mensenmenigte te worstelen om snel bij mijn auto te kunnen komen om zo weer snel naar het huis waar we oud & nieuw vieren te komen. Tegen de tijd dat je daar aankomt dan is het alweer tijd om naar huis te gaan. Een lichtshow hoeven ze voor mij helemaal niet mee aan te komen, wat heeft dat in hemelsnaam met oud & nieuw te maken? Alsof je de oliebollen en appelflappen in gaat ruilen voor een plak cake en een gevulde koek.

Laatst bewerkt:
lekker veilig. Woon je in de gemeenten eromheen waar niks georgainiseerd wordt, gaan mensen fijn met de auto naar die ongetwijfeld geweldige show. Lekker met wat alcohol op, dat je tegen die tijd gewoon in de kledingzaak of zo kan kopen. Want dat kan natuurlijk wel in Nederland: meer alcohol. Dan gaan al die mensen met hun zatte kop weer in de auto. Superveilig.

Het probleem met menen die niks met vuurwerk hebben is dat ze mensen die er wel van houden niet snappen, niet willen snappen en met zaken komen die de meesten totaal niet aanspreken en daarbij juist vervelende kanten hebben. Ook weer meer camera's dus.

Ik wil camera's bij alle lobbygesprekken, ik wil camera's in alle achterkamertjes van de politiek. Wat daar te vaak gebeurt treft duizenden mensen of meer in binnen en buitenland. Ik wil de macht bespieden, de macht wil alleen ons bespieden alsof daar de grootste problemen/gevaren zijn. Zullen we het aantal burgerslachtoffers ereldwijd eens optellen en eens kijken of dit nu door regeringen is gebeurd of door burgers op eigen initiatief? Zullen we eens kijken naar de verwoesting van infrastructuur door ook onze legers en vergelijken met wat al onze burgers hier in den lande "aanrichten"? Of is dat "wat anders".

Back
Bovenaan