Burgemeester verbaasd over vuurwerk in Enschede: ‘Het is hier heavy’.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Burgemeester verbaasd over vuurwerk in Enschede: ‘Het is hier heavy’.

Verbazingwekkend hoe Enschede omgaat met vuurwerk. Nergens in Nederland wordt zoveel geknald. „En ik heb oud en nieuw toch in veel steden meegemaakt”, verwondert burgemeester Onno van Veldhuizen zich nog steeds. Voor hem is het de reden om Enschedeërs te vragen: “Is dit wat je wilt of moeten we het anders regelen?”

http://www.tvenschedefm.nl/burgemee...schede-‘het-is-hier-heavy’/nieuws/item?960205

Hier is ook een geluidsfragment te beluisteren en er is een enquête.

Vuurwerk en Enschede zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. In Enschede wordt echt ontzettend veel vuurwerk afgestoken dat klopt. Maar stoort de Enschedeer zich er aan? Volgens mij niet echt. Los van het feit dat er gewoon niet gesloopt moet worden e.d. Dat moet echt voorkomen worden.

Vuurwerk en Enschede zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. In Enschede wordt echt ontzettend veel vuurwerk afgestoken dat klopt. Maar stoort de Enschedeer zich er aan? Volgens mij niet echt. Los van het feit dat er gewoon niet gesloopt moet worden e.d. Dat moet echt voorkomen worden.

toch best apart eigenlijk
want je zou bijna denken dat men na de vuurwerkramp minder vuurwerk af zouden gaan steken .

Consumentenvuurwerk kun je niet vergelijken met wat er bij SE lag opgeslagen.Daarbij zijn er veel fouten gemaakt door de eigenaren,de gemeente,de brandweer en de werknemers die daar aan het werk waren en waarschijnlijk wat vuurwerk hebben uitgeprobeerd.Het is heel erg wat er is gebeurd maar je moet het wel.los zien van oud en nieuw.Ook ik heb tot de 2e afzetting voor SE gestaan.
Als je rekening houd met anderen dan is vuurwerk stoken ik Enschede niet anders dan in een andere grote stad.

Back
Bovenaan