Burgemeester Van Zanen: 'Maak evenementen mogelijk tijdens de jaarwisseling'

jopoh

VWC lid
DEN HAAG - Burgemeester Jan van Zanen van Den Haag wil dat het kabinet de mogelijkheden bekijkt om tijdens de jaarwisseling evenementen na 18.00 uur toe te staan. Dat zou betekenen dat de vreugdevuren op het strand en in de stad door zouden kunnen gaan. Ook vindt hij dat de horeca met oud en nieuw de ruimte moet krijgen om de deuren langer open te houden. De huidige coronamaatregelen staan dit niet toe, maar als het kabinet de regels verlengt zou de jaarwisseling uitgezonderd moeten worden, vindt Van Zanen.

Volgens de nu geldende coronamaatregelen zijn alleen evenementen die overdag plaatsvinden toegestaan. Cafés en restaurants moeten om 20.00 uur dicht. Op vrijdag 3 december beslist het kabinet of deze regels worden verlengd en laat dat afhangen van de coronacijfers. Maar de besmettingen lopen verder op en dus is de kans zeer reëel dat de maatregelen nog niet worden teruggedraaid.

Dat zou gevolgen hebben voor de stad Den Haag, vooral omdat er vrijdag ook al een vuurwerkverbod is afgekondigd. 'Het vuurwerkverbod is de beste oplossing voor het ontlasten van de zorg', zegt Van Zanen. 'Daar ben ik dus blij mee. Maar vervolgens moet je goed kijken naar wat nog er nog wel kan met Oud en Nieuw. Die discussie moet nog beginnen.'

Voor Van Zanen is het 'zeker' een optie om de jaarwisseling uit te zonderen van de coronaregels voor evenementen en horeca. 'Ik vind dat je rond Oud en Nieuw - en zeker op de avond en nacht van de jaarwisseling zelf - moet afvragen wat het zwaarst weegt en welke maatregelen de beste maatschappelijke effecten hebben. Ík zou het zeer de moeite waard vinden om te overwegen om evenementen na zes uur in de avond toe te staan, zodat bijvoorbeeld de vreugdevuren door kunnen gaan. Ook het openblijven van de horeca na 20.00 uur hoort daarbij.'

Van Zanen roept het kabinet op om zich hierop te beraden. 'Ik ga ervan uit dat het kabinet zich hier goed over laat adviseren en dat zullen wij ook doen.

bron: https://www.omroepwest.nl/nieuws/44...V9qseLLkk07yj8yDWz_llV_AaDYSoimeEA0ZwTfnT2K30

Lekker hutjemutje mekaar bezopen in de muil sputteren om 00u, yay! Zullen ze in de ziekenhuizen blij mee zijn!

Bizar, eerst brandbrief ondertekenen en daarna dit soort wensen aankondigen.
Daarom, vuurwerkverbod heeft niks met ziekenhuizen of corona van doen. Puur willetje doordrammen. Deze feesten gaan een massale covid-piek geven in de ziekenhuizen, precies wat Kuipers vroeg níet te gaan doen...

Daarom, vuurwerkverbod heeft niks met ziekenhuizen of corona van doen. Puur willetje doordrammen. Deze feesten gaan een massale covid-piek geven in de ziekenhuizen, precies wat Kuipers vroeg níet te gaan doen...
Stond notabene letterlijk in de brandbrief: we verwachten dat door vuurwerk meer mensen bij elkaar komen en dat moeten we juist nu niet willen.

Van Zaanen: ‘Hold my beer, zullen we lekker evenementen organiseren en de boel lekker opengooien.’

Heel logisch allemaal. Den Haag staat immers bekend om de brave huisvaders die compounds naar de politie gooien, de vele gewonden door ontplofte Happiness-potjes en de astronomische schadebedragen door 20mm cakes die de HTM-remises jaarlijks doen uiteen spatten. Dus dat verbieden we.

Maar Den Haag staat daarentegen helemaal niet bekend om tuig dat onder invloed van drank en drugs, slechte opvoeding en een gebrek aan hersencellen de boel verziekt. Ook in het uitgaansleven volstaat meestal een handje vol wijkagenten om alles in gemoedelijke sfeer te laten verlopen. Dus we kunnen best een uitzondering maken en een feestje bouwen. En als we nou lief aan het coronavirus vragen om voor 1 avondje de andere kant op te kijken, komt alles goed! :frusty:

Laatst bewerkt:
Ik heb dit gepost op Facebook bij het bericht van omroep West.

----------
Sorry maar dan ben je de titel burgemeester niet waardig.
Beunhaas zal beter bij hem passen.
Eerst met je linkse riool vriendjes een afsteek verbod er door heen drammen en dan pleiten dat er evenementen mogelijk kunnen zijn tijdens oud en nieuw.
Even een lesje, ik steek een vuurwerk cake/pot af tijdens oud en nieuw, de omstanders houden minimaal 6 meter afstand van mij en het stuk vuurwerk.
Is er een kans dat ik (ik ben gevaccineerd) omstanders met corona kan besmetten?
...
Ik ben bij een evenement tijdens oud en nieuw.
Van 1,5 meter afstand houden is geen sprake.
Hoe groot is de kans dat ik besmet wordt met corona of dat ik iemand kan besmetten met corona?
Met andere woorden: Symbool politiek Buckler knul!

Wat een idioot! :frusty:

Vuurwerk willen verbieden want corona en dan vervolgens pleiten voor het langer openen houden van de horeca, en evenementen gaan plannen waar iedereen met z'n schouders tegen mekaar aan staat?

Hoe lang gaat het nog duren voordat mensen inzien dat er hele smerige spelletjes gespeeld worden hier?

Elke dag dat ik wakker word denk ik dat de wereld niet gestoorder kan worden dan hij al is maar ik hoef alleen maar een willekeurige mediawebsite te openen om er achter te komen dat ik fout zat. :frusty:

Het is wel echt de wereld op zijn kop, eerst vuurwerk verbieden en dan vragen om evenementen. Waarom hebben burgemeesters zoveel invloed??

"Voor Van Zanen is het 'zeker' een optie om de jaarwisseling uit te zonderen van de coronaregels voor evenementen en horeca." => De groeten! Geen mensen terroriseren met een coronapas en voor de jaarwisseling doodleuk een uitzondering maken zodat je daarna die coronapas weer in kunt gaan voeren.

Er is een vuurwerkverbod afgekondigd i.v.m. de stijgende coronabesmettingen en om de zorg te ontlasten, dan ga je niet de horeca voor iedereen opengooien zodat de besmettingscijfers nog verder oplopen, dat gaat er bij mij niet in!

Het opengooien van de horeca voor iedereen met oud&nieuw zal een flinke stijging van de besmettingscijfers geven, kunnen ze aan de hand van die hoge besmettingscijfers nog meer vergaande maatregelen doorvoeren!

Het is niet te geloven ook om te lezen. Gisteren een brief sturen en erin verwerken over groepsgrootte en dat je de besmettingen wil voorkomen en gewonden.

Maar in de horeca gebeurd er niets en moeten er evenementen komen, sorry dan ben je als burgermeester echt ongeloofwaardig. En op vreugdevuren komt ook geen groepsgrootte zeker. Want corona vermijdt opeens de evenementen, horeca, vreugdevuren slimme virus dan. Deze burgermeester is echt niet goed bij zijn hoofd ongekend en totaal tegenstrijdig met wat hij gisteren deed in de brandbrief. Veiligheidsregio moeten ze echt op gaan heffen zijn totaal niet met veiligheid bezig maar meer met eigenbelang.

Vechtpartijen en alcohol drinken en feesten in mensenmassapartijen mag dan weer wel van deze burgermeester.

Nou bedankt burgermeester helder als je deze uitspraken durf te doen heb je niks met de zorg, anders kom je niet met deze oproep vol waanzin.

Maar maak je geen zorgen hoor als er niks te doen is heeft het niet alleen gevolgen voor Den Haag. Vindt die uitspraak opvallend eerst voor heel Nederland vuurwerk verbieden, en nu over gevolgen voor Den Haag denk is verder dan Den Haag want gister in je brief over heel Nederland praten simpele ga het dan ook maar voor Nederland oplossen met de rest van de Burgermeesters niet alleen voor Den Haag he.

Nog opvallender is het verbieden van consumentenvuurwerk de beste oplossing en ben je nog blij ook voor ontlasten van de zorg. Nee oproepen tot geeft geen druk op de zorg want niemand raakt er besmet opeens en voor de rest vergeet je wat voor consequenties dit heeft.

Laatst bewerkt:
Wat wil deze meneer nou? Eerst de brandbrief ondertekenen en nu moeten er evenementen mogelijk zijn?
Dit verbod stinkt aan zoveel kanten da's niet normaal meer. Voelt als nog even een trap na geven.

Wat wil deze meneer nou? Eerst de brandbrief ondertekenen en nu moeten er evenementen mogelijk zijn?
Dit verbod stinkt aan zoveel kanten da's niet normaal meer. Voelt als nog even een trap na geven.

Dat is hier inmiddels bekend, in mijn regio heeft de burgermeester ook voor een verbod getekend. Hij heeft er nota bene over vergaderd met de commissieleden en raadsleden en waren fel tegen. Op eigen houtje toch besloten en zich geschaard achter de overheid, ze vonden hem zeer laf op deze manier.

Hij wil het zelfde als van Zanen en ook een vuurwerkshow en sowieso meer evenementen om vuurwerk tegen te gaan. Gisterenavond was er een vergadering en is bekend geworden door de raadsleden dat hij volslagen idioot was. Ook de raadsleden zeggen je verbied het ene en wil verder met de ander. Mag je eigen klem zuipen het ziekenhuis in, de ander besmetten vrolijk op evenementen en dronken gepaard met vechtpartijen en alcohol met besmettingen naar een show kijken.

Ik begrijp er ook niets meer van. Mijn neefje had in de raad zijn telefoon aan, en raadsleden hoorde je ook zeggen u bent volslagen idioot dan maar gewoon vuurwerk toestaan en geen handhaving op afsteken, dan wat u wilt.

Ik zal eerlijk bekennen en als je met een brandbrief komt lijkt het mij niet dat je de horeca en evenementen open wil, dan ben je niet geloofwaardig als burgermeester en totaal de weg kwijt.

Conclusie is als dit zo staat en zo leest heb je gelijk. Ze geven een trap na dat klopt want als je hier mee komt ben je ergens bang voor en hebben de meeste gehandeld hebben uit eigenbelang.

Hij weet natuurlijk stiekum door inside info, dat die vreugdevuren niet door zullen gaan. Maar ondertussen wel zgn een leuke burgemeester voor de stad te willen zijn.
Noemen ze dat niet huichelarij ?

Veel Burgemeesters zijn tegenwoordig machtswellustelingen. Met Billie Turf voorop die denkt dat hij het voor het zeggen heeft in Nederland en er helaas in begint te geloven.

Veel Burgemeesters zijn tegenwoordig machtswellustelingen. Met Billie Turf voorop die denkt dat hij het voor het zeggen heeft in Nederland en er helaas in begint te geloven.

Nou ik ben het met je eens over machtswellust.

Probleem is wel wat betreft Billy Turf ik vindt hem steeds gevaarlijker worden en staat ver van de bevolking af. Hij praat voor heel Nederland alsof hij de enige is.

Probleem is echter hij denkt niet maar roept gewoon. Hij zorgt ook voor veel onrust en dat vergeet Turf. Hij loopt gewoon te panieken om dingen en zegt dan uit paniek dat is goed voor de bevolking. Roepen zonder na te denken.

Back
Bovenaan