Burgemeester: Gratis bonnen voor vuurwerk in Hoogeveen werken

ylke

VWC lid
De gemeente Hoogeveen heeft de voorbije jaarwisseling voor het derde achtereenvolgende jaar gratis vuurwerkbonnen aan ouders uitgedeeld in de Oranjebuurt. Twintig gezinnen met kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 jaar kregen een bon ter waarde van 20 euro.

Het presentje was verpakt in de afspraak dat de kroost tijdens oud en nieuw geen vuurtjes stookt of rotzooi trapt. Volgens waarnemend burgemeester Margreeth de Boer werkt deze aanpak goed. Brandweer en politie hoefden er 's nachts niet in actie te komen. Dat liet De Boer maandagavond tijdens de nieuwjaarsreceptie weten.

Bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/a...atis-bonnen-voor-vuurwerk-in-Hoogeveen-werken

Sorry hoor, maar wat is dit voor een buurt. De ouders laten kinderen van 8 t/m 12 jr. 's nachts over straat zwalken waar ze vervolgens de straat-terroristen uithangen, en rotzooi gaan trappen?

Dus het slechte gedrag van deze probleem gevallen wordt beloont met een vuurwerkbon van 20,- maar wel met de afspraak of de kindjes het willen laten om rotzooi te trappen.

Vind het maar krom eerlijk gezegd, als je het mij vraagt helpt het beter om de ouders hierop aan te spreken i.p.v. vuurwerk aan te bieden.

Ook vraag ik me af of er werkelijk kinderen van 8 zijn die 's nachts rotzooi trappen…..

Het lijkt inderdaad erg krom te zijn.

Feit is wel dat als je bepaalde gastjes iets te knallen aanbiedt, dat ze dan snel tevreden zijn en geen last veroorzaken. Zeker in de meeste kansloze milieu's in zo'n bonnetje een hemels geschenk aangezien ze vaak geen cent te makken hebben.

Te triest voor woorden dat dit moet, als je je kinderen zo de maatschappij laat verpesten. Dit soort ouders hadden nooit kinderen moeten krijgen. Ik heb ook medelijden met de kinderen, zij zijn niet de reden van de ellende, dat zijn de ouders.

Kunnen ze dat niet op meerdere plaatsen doen? Geef mij maar een waarde bon voor vuurwerk, ik trap toch geen rotzooi op oud en nieuw..:D

Back
Bovenaan