Burgemeester Enschede: “Verbod op knalvuurwerk goed idee om te proberen”

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Burgemeester Enschede: “Verbod op knalvuurwerk goed idee om te proberen”

Een verbod op knalvuurwerk. Dat lijkt burgemeester Onno van Veldhuizen uit Enschede wel wat. "Persoonlijk lijkt mij dat een goede stap om eens te proberen."
Volgens Van Veldhuizen moet de jaarwisseling een feest voor iedereen zijn. "Maar dat is het nu niet. Daarom is het goed om het eens te kijken naar de opties, bijvoorbeeld met enkel siervuurwerk."

De Nederlandse opinie is verdeeld. Ongeveer de helft van de Nederlanders is voor een vuurwerkverbod, zegt Van Veldhuizen. "Het is goed dat er nu feiten op tafel komen, wat het ons allemaal kost bijvoorbeeld. Het is een heel groot en lastig evenement, maar om nu te zeggen: 'we kunnen het niet handhaven dus laat maar gaan', vind ik heel makkelijk."

Daarnaast verbaast de burgervader zich over het tijdvak waarin vuurwerk afgestoken mag worden. "In Enschede is dat een dode letter. Hier wordt de hele dag vuurwerk afgestoken, ook buiten dat tijdvak. Ik vind dat niet kunnen."

Voorlopig is er nog geen sprake van een (landelijk) vuurwerkverbod.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/31308...rbod-op-knalvuurwerk-goed-idee-om-te-proberen

Onno praat weer eens voor zijn beurt. Ontzettend schofferend richting de burgers die zich maanden of jaren vrijwillig ingezet hebben tijdens de stadsdialoog vuurwerk en gezamenlijk tot democratische maatregelen zijn gekomen.

Feitenvrij geneuzel bovendien. De resultaten van de laatste stedelijke enquête zijn nog niet eens bekendgemaakt.

Sowieso belachelijk. Een verbod op knalvuurwerk wat een lachertje hebben die mensen nu echt geen stukje van de hersenen die ze gebruiken. Met een Nederlandse astronaut blaas je niks op. Dat een vuurpijl weleens een verkeerde kant kan op vliegen snap ik nog enigszins. Maar het nl knal aka schertsvuurwerk verbieden is zo dom dommer dan dom. Ik steek het niet af maar neem dat die kleintjes niet af. Of moeten de kinderen ook al aan de compounds. Als je een bombette uit de cake haalt en lontje aan vastmaakt dat knalt 10 keer harder dan een nl rotje. Maar goed dit is de tijd waarin we leven helaas.

Sowieso belachelijk. Een verbod op knalvuurwerk wat een lachertje hebben die mensen nu echt geen stukje van de hersenen die ze gebruiken. Met een Nederlandse astronaut blaas je niks op. Dat een vuurpijl weleens een verkeerde kant kan op vliegen snap ik nog enigszins. Maar het nl knal aka schertsvuurwerk verbieden is zo dom dommer dan dom. Ik steek het niet af maar neem dat die kleintjes niet af. Of moeten de kinderen ook al aan de compounds. Als je een bombette uit de cake haalt en lontje aan vastmaakt dat knalt 10 keer harder dan een nl rotje. Maar goed dit is de tijd waarin we leven helaas.

Dat krijg je dan ja,of die singleshotjes over de grond schieten i.p.v. in de lucht...

Daarnaast verbaast de burgervader zich over het tijdvak waarin vuurwerk afgestoken mag worden. "In Enschede is dat een dode letter. Hier wordt de hele dag vuurwerk afgestoken, ook buiten dat tijdvak. Ik vind dat niet kunnen."

Ik vind ook een hoop niet kunnen, en ik denk dat ik samen met deze burgervader tot een grote gezamenlijke lijst komen. Echter allemaal zaken die niet kunnen, maar die we helaas niet kunnen veranderen, omdat de mens er namelijk schijt aan heeft.

Back
Bovenaan