Burgemeester beantwoordt vragen over afgelast vuurwerk Sloterplas

ylke

VWC lid
Stadsdeelvoorzitter van Nieuw-West Achmed Baâdoud heeft van burgemeester Eberhard van der Laan antwoord gekregen op zijn vragen over het vuurwerk dat op 30 april bij de Sloterplas niet mocht worden afgestoken..

'Aanvraag aan het IJ was voor klein vuurwerk (20kg PSE). Onbezwaard en daarmee toegstaan', twitterde de stadsdeelvoorzitter. 'Burgemeester heeft zich tot het laatste moment ingezet om vuurwerk aan de Sloterplas mogelijk te maken, maar helaas. Zo ken ik hem ook!'

De vuurwerkshow werd op het laatste moment afgelast na bezwaren van de Partij voor de Dieren en de Dierenbescherming. Zij vreesden dat de afsluiting van de feestdag met een groots vuurwerk ten koste zou gaan van de broedende vogels rond de Sloterplas. Het ministerie van Economische Zaken stelde de dierenvrienden in het gelijk en verbood de show, tot grote teleurstelling van de inwoners van Nieuw-West. Zij vroegen zich af waarom vuurwerk boven het IJ wel was toegstaan en boven de Sloterplas niet.

De gemeente draait op voor de kosten van de afgelaste show, die zo'n 19.000 euro bedragen.

Bron

ik begin het gevoel te krijgen dat zelfs de waarheid twee kanten heeft .
want in de vorige berichten zouden mensen zich nog zorgen maken om die vogels .

Belachelijk inderdaad dat de gemeente deze kosten moet ophoesten. Wat mij betreft mogen de pvdd en de dierenbescherming deze kosten ophoesten ipv de belasting betaler.

Waar denk je dat de pvdd van wordt betaald ?

Is gewoon te zot van woorden dat die gasten dit gewoon proberen en het ze lukt. Zelf dinsdag een show in veenendaal mogen verzorgen midden in een park en ook vol met vogels en eenden. En raad eens ? ze zitten er nog allemaal de meesten namen geeneens de moeite om weg te vliegen.

Waar denk je dat de pvdd van wordt betaald ?

Is gewoon te zot van woorden dat die gasten dit gewoon proberen en het ze lukt. Zelf dinsdag een show in veenendaal mogen verzorgen midden in een park en ook vol met vogels en eenden. En raad eens ? ze zitten er nog allemaal de meesten namen geeneens de moeite om weg te vliegen.

Zie je ook hoe kansloos de redenen zijn van de ppvd, omdat volgens hun de vogels er van schrikken.
Maar de meeste vogels schrikken niet van vuurwerk, lawaai, pokke herrie, dance feesten en festivals.

Er zijn wel vogelsoorten die heel gevoelig zijn voor verstoing, maar die vind je ook niet in steden en dorpen.
Maar wel in natuurgebieden of gebieden waar weinig mensen komen.

Ben erg nieuwsgierig wie dat geld gaat betalen.
Misschien handig om de show in het najaar te schieten of zo.
Halfjaar na 30-04 of zo.

Kijk waar het bericht vandaan komt. Er is weer drama en heel Nederland mag er van meegenieten. Gratis nog wel. Net een soap. Morgen is het weer tijd voor comedy.

Ik zeg: op naar de zomer!

Back
Bovenaan