Broertjes: 'Heel Hilversum op termijn vuurwerkvrij'

moontan

VWC lid
Broertjes: 'Heel Hilversum op termijn vuurwerkvrij'

HILVERSUM Niet alleen het centrum van Hilversum, maar de gehele stad moet uiteindelijk een vuurwerkvrije zone worden tijdens de jaarwisseling.
Dat zegt burgemeester Pieter Broertjes vanavond in het tv-programma NH Beslist.

Vuurwerkvrije stadIn april maakte Broertjes bekend dat de komende jaarwisseling een vuurwerkverbod geldt voor een gedeelte van het centrum van Hilversum. Sterretjes zijn wel toegestaan, maar vuurpijlen, rotjes en al het andere sier- en knalvuurwerk is verboden. De burgemeester laat vandaag weten dat dit nog maar een eerste stap is, en dat hij uiteindelijk toe wil naar een volledig vuurwerkverbod voor de hele stad.

Komende jaarwisseling gaat het dus nog om een beperkt gebied waar vuurwerk verboden is. De gemeenteraad moet er nog een besluit over nemen maar op het kaartje hieronder kun je zien welk gebied de burgemeester tot vuurwerkvrije zone wil verklaren.

Vuurwerkverkopers
De burgemeester heeft al gesprekken gevoerd met ondernemers die vuurwerk verkopen. Zij zijn niet blij met de inperking van het vuurwerk in Hilversum. Volgens Broertjes hebben ze er wel begrip voor dat er iets moet gebeuren, vooral tegen het illegale vuurwerk.

Vorige week besloot het kabinet al om de verkoop en het afsteken van vuurwerk verder aan banden te leggen. Het vuurwerk mag alleen nog op 30 en 31 december verkocht worden en mag alleen worden afgestoken op oudejaarsavond vanaf 18 uur tot 2 uur 's nachts. Burgemeester Broertjes vindt het een goed besluit, maar benadrukt wel dat daarmee het probleem van het illegale vuurwerk nog niet is opgelost.

Oproep aan de Partij voor de Dieren
Burgemeester Broertjes verbaast zich erover dat de Partij voor de Dieren zich niet meer inspant voor een algemeen vuurwerkverbod, aangezien juist ook de huisdieren zoveel last hebben van het geknal rond de jaarwisseling. Hij roept de dierenpartij dan ook op om zich in de strijd te mengen en te zorgen voor een algemeen vuurwerkverbod.

Taakstraf vuurwerkgooier te weinig
Burgemeester Broertjes is zwaar teleurgesteld over de straf die de rechter heeft opgelegd aan de 23-jarige man die afgelopen jaarwisseling een vuurwerkbom gooide bij De Vorstin. Zeven mensen raakte daarbij gewond, enkele slachtoffers hielden er blijvende schade aan over. Het OM maakte eerder al bekend in hoger beroep te gaan tegen het vonnis.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/143701/Br...n+vuurwerkvrij

En daar gaan we weer: "...vorige week besloot het kabinet al..." Er is helemaal nog niets besloten. Stemmingmakerij dat is het!

Er staat in het artikel ook een kaartje met de beoogde Vuurwerkvrije zone later dit jaar. Let op: ook hier moet nog een officieel besluit over worden genomen, voor hetzelfde geldt veegt de Gemeenteraad het van tafel!!

w620.75b18_83101554b53b3a618c38502d300dd4bb.jpg

Sow, nu al? Ik had het 'heel Hilversum een verbod' gebeuren niet eerder dan ná de jaarwisseling verwacht, wegens groot succes in de zone die men nu heeft bedacht natuurlijk. De anti's hebben er vertrouwen in blijkbaar.

een vuile fascist is het gewoon.
ik kan er niets meer en minder van maken.

fascist = aanhanger van het systeem waarbij de leider zijn wil oplegt aan anderen;)

Volgens Broertjes hebben ze er wel begrip voor dat er iets moet gebeuren, vooral tegen het illegale vuurwerk.

Ja en een verbod op legaal vuurwerk gaat dat dus echt niet oplossen, maakt het alleen maar erger. Serieus man waarom zijn sommige mensen die de touwtjes in handen hebben nou zo verschrikkelijk dom pfffffff :frusty:

bekijk het van de zonnige kant: sterretjes zijn gelukkig nog wel toegestaan :D
stel je voor, een oud en nieuw zonder sterretjes! moet er niet aan denken!

maar wel een beetje ondoordacht, dit hele plan dan he.
ik bedoel: net alsof je, als je midden in de azijnzeikers zone zit, je geen "akoestische milieuvervuiling" van het overige geknal in de stad gaat ervaren??

Dat is goed voor de stad, er zullen veel liefhebbers naar een andere plaats gaan om daar oud en nieuw te vieren.
Nu word het geld aan vuurwerk dan nog in Nederland uitgegeven, als er ooit een totaalverbod komt wordt er nog meer in het buitenland uitgegeven, we geven nu al geld uit aan sigaretten(Belgie, Duitsland), Benzine(Belgie, Duitsland), boodschappen(Duitsland), drank(Duitsland), weekendje kerstmarkt(Duitsland)en dan ook vuurwerk in onze buurlanden.
Gaat helemaal goedkomen in Nederland hier:bonk:
En de Europese Unie?1 ding is zeker het komt niet meer bij de Nederlandse winkelier terecht.
Ik verwacht toch na een totaalverbod dat het heel ongezellig wordt hier in dit land, in hoeverre er nog wat te doen is hier.....

Dat is goed voor de stad, er zullen veel liefhebbers naar een andere plaats gaan om daar oud en nieuw te vieren.
Nu word het geld aan vuurwerk dan nog in Nederland uitgegeven, als er ooit een totaalverbod komt wordt er nog meer in het buitenland uitgegeven, we geven nu al geld uit aan sigaretten(Belgie, Duitsland), Benzine(Belgie, Duitsland), boodschappen(Duitsland), drank(Duitsland), weekendje kerstmarkt(Duitsland)en dan ook vuurwerk in onze buurlanden.
Gaat helemaal goedkomen in Nederland hier:bonk:
En de Europese Unie?1 ding is zeker het komt niet meer bij de Nederlandse winkelier terecht.
Ik verwacht toch na een totaalverbod dat het heel ongezellig wordt hier in dit land, in hoeverre er nog wat te doen is hier.....

Onze buurlanden kunnen inderdaad in hun handjes wrijven...Ach ja en als er een totaalverbod komt hebben ze zo weer een ander onderwerp om over te zeiken welkom in Nederland.:bonk:

Ik krijg van deze man een beeld dat hij zijn zin links of rechtsom doorzet.
Misschien wordt het tijd voor een gekozen burgemeester in plaats van dit geneuzel.
Het ene voorstel is er nog niet doorheen of meneer wenst het volgende er door te drukken zonder af te wachten of het eerste voorstel resultaat heeft.
Dat heeft niets meer met realiteitszin te maken of met een objectieve kijk op hoe veiligheid en plezier samen kunnen gaan, maar met het najagen van eigen winstpunten.
Ik vermoed dat deze meneer toen hij nog klein was, negatieve ervaringen heeft gehad en hierdoor niet meer voor rede vatbaar is. Met deze mensen kun je niet praten en dat is gelijk een groot deel van het probleem.
Bah, ik word er een beetje flauw van.
greetzz

Ik krijg van deze man een beeld dat hij zijn zin links of rechtsom doorzet.
Misschien wordt het tijd voor een gekozen burgemeester in plaats van dit geneuzel.
Het ene voorstel is er nog niet doorheen of meneer wenst het volgende er door te drukken zonder af te wachten of het eerste voorstel resultaat heeft.
Dat heeft niets meer met realiteitszin te maken of met een objectieve kijk op hoe veiligheid en plezier samen kunnen gaan, maar met het najagen van eigen winstpunten.
Ik vermoed dat deze meneer toen hij nog klein was, negatieve ervaringen heeft gehad en hierdoor niet meer voor rede vatbaar is. Met deze mensen kun je niet praten en dat is gelijk een groot deel van het probleem.
Bah, ik word er een beetje flauw van.
greetzz

Helemaal mee eens triest gewoon....

In een vandaag verschenen artikel van de Gooi en Eemlander blijkt volgens de persvoorlichter van de gemeente Hilversum dat het vuurwerkverbod slechts geldt voor enkele straten:
De Groest en de straten rondom de Prins Bernardstraat.
Een totaal verbod voor Hilversum is dus helemaal niet aan de orde.

Deze man praat met vuurwerk ondernemers, zegt dan doodleuk dat het probleem illegaal vuurwerk is en gaat gewoon verder met z'n eigen plannetje om het legale vuurwerk te verbieden. heb je dan een plaat voor je kop of niet?

Hij wil zijn dingetje doorvoeren, waarschijnlijk om in de geschiedenis boeken te komen. Wat een ander er van denkt of het resultaat oplevert? Allemaal niet belang. Daarnaast spreekt hij nog enorm voor z'n beurt ook. Publiciteitsgeil heet dat.

Zo'n man zit er van de belasting centen, dat is nog het ergste.

"Sterretjes zijn wel toegestaan, maar vuurpijlen, rotjes en al het andere sier- en knalvuurwerk is verboden."

Oh oke, dat kun je ook mooi verwachten dat mensen pijpbommen met sterretjes gaan knutselen.
Dat krijg je dan als je echt vuurwerk gaat verbieden, zullen later meer van ditsoort idioten als Broertjes tegen aanlopen. Top idee! :thumbup:

Oh oke, dat kun je ook mooi verwachten dat mensen pijpbommen met sterretjes gaan knutselen.Dat krijg je dan als je echt vuurwerk gaat verbieden, zullen later meer van ditsoort idioten als Broertjes tegen aanlopen. Top idee! :thumbup:

Ja dat verwacht ik ook zeker!!

Back
Bovenaan