Brievenbussen van de muur geblazen in Stad: 'Het ruikt nog naar vuurwerk'

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Bewoners van een flat aan de Almastraat in Stad hoorden afgelopen nacht twee knallen. Toen de kruitdampen de volgende ochtend waren opgetrokken, bleken er tientallen brievenbussen van de muur te zijn geblazen.
Hoewel, kruitdampen opgetrokken... 'Het ruikt nog steeds naar vuurwerk', constateerde postbesteller Albert van den Berg donderdagmiddag. Toen hij donderdag bij de flat aankwam, keek hij raar op.

De helft was weg
'Alle bussen van de bewoners hangen hier normaal netjes op een rij, maar toen ik ik vanmorgen aankwam was de helft weg. Hier klopt iets niet, dacht ik meteen. De beheerder heeft al veel opgeruimd, maar je kunt wel zien wat voor ravage het hier is geweest.'

Bewoner Ruwan van der Iest constateert tot zijn genoegen dat hij - in tegenstelling tot z'n buurman - nog een brievenbus heeft. Hij heeft het horen gebeuren.

'Wij wonen hier vlak boven en hoorden twee harde knallen. Vervolgens lazen we op Facebook dat de brievenbussen open waren geknald', zegt Van der Iest. 'Ze zijn hier wel vaker bezig met vuurwerk, maar zo erg als dit hebben we nog niet meegemaakt. '

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/7744...-geblazen-in-Stad-Het-ruikt-nog-naar-vuurwerk

Back
Bovenaan