Achja rowy laat sommige maar janken. Sinds het nieuwe topic van vandaag is het azijn zeik schor*m ook weer wakker. Ja alles is duur in nederland. T.o.v duitsland etc. Maar dat is met alles zo. Hier zijn de kosten voor winkeliers flink hoger. En ook importeurs moeten van wat er in 3 dagen word verdiend grotendeels 365 dagen ervan leven. En ondanks dat de marge niet laag is maar ook niet ziek hoog. Houd de vuurwerk verkoop nog vele winkels vooral in dorpjes regelmatig over eind. Men hoop soms lijkt het wel op het manier van online verkopen zoals nu met electronica etc gebeurt. Tot er zowat geen enkele verkoop punt meer is. En de grote reuzen de prijzen omhoog gooien zeker. Net nu als in electronica wereld met o.a mediamarkt. Vind je het te duur. Kut voor je dat is het ook. Maar dat gejank in diverse topics. Heb ik al 1000x gezien.
Ja hier ben ik t wel mee eens, dat gezeik altijd over die kutprijzen, je kunt geen topic openen of er word alweer lang en breed gezeurd over wat duur of niet duur is!! Over vuurwerk hebben we t haast niet meer helaas...
Hij mag best klagen, kom op. Dit is gewoon vrijheid van meningsuiting. Hij uit zijn mening wat betreft de prijzen, niets meer niets minder. True, niemand dwingt ons consumenten om al dat dure spul te komen, maar evengoed dwingt niemand dealers en importeurs om vuurwerk in te kopen en verkopen. Die verhalen elk jaar maar weer over een kleine netto omzet, meerdere bezoeken per jaar aan China, TNO keuringen die duur uit kunnen pakken, kwaliteits- steekproefen, vergunningen, onderhoud, controles. Dat hoort er als dealer en importeur zijnde eenmaal bij. Met alle respect, maar daar kies je bewust met je eigen hoofd voor.
Wat we veel minder horen is het feit dat wij, consumenten bijna elk jaar op risico nieuwe producten (of verse batches van bestaande producten) aanschaffen.
Het is (lezende dit forum) namelijk elk jaar echt hetzelfde verhaal met die importeurdemo's; er worden kennelijk (opgevoerde) samples geschoten. Exemplaren die specifiek voor dit soort demo's door de Chinese fabrieken zijn geproduceerd of exemplaren die geprepareerd zijn door pyrotechnici. Wat men dus op dat soort shows te zien krijgt is dus NIET ALTIJD het product dat je krijgt bij aanschaf. 31 december kan het gewoon zijn dat je product minder presteert dan beloofd. En dan? De regeltjes voor het terugbrengen van dit soort artikelen en je geld terugkrijgen bestaan naar mijn weten lang niet bij elke dealer. De meesten houden het na 31-12 voor gezien en dan kun je zwaaien naar je geld.
Importeurs geven ook kennelijk ook niet altijd thuis want ik heb hier op dit forum wel eens gelezen dat er mailtjes zijn verzonden naar importeurs omtrent productiefouten of artikelen die niet presteerden zoal gereclameerd, waar men dan helaas geen reactie op ontving. En dan?? Kun je dus fluiten naar je geld. Simpel. Zelfs de Chinees van een willekeurige Chinese webshop 7500+ km hier vandaan zorgt nog voor betere service dan sommige importeurs in eigen land.

Dat zegt toch wel wat of niet??
Een uitzondering is China Red / Makkelie Vuurwerk.
Ik wil ze absoluut niet reclameren, maar zij zijn wel een van de weinige importeurs/dealers die gewoon publiekelijk (op dit forum) spijt hebben betuigt voor het ondermaats presteren van enkele CR producten en bieden dit jaar (kosteloos) vervangende exemplaren aan gedupeerde consumenten. Zelfs voor de consumenten zonder bon zal ook een oplossing worden gevonden. Chapeu.
Ik zie hier dealers en importeurs rondhangen die na 31-12 foetsie gaan of op kritische vragen gewoon niet reageren.
Kijk in het topic over de minimale verkoopprijzen. Er wordt een vraag gesteld door een collega- lid waar geen reactie op wordt gegeven door importeurs;
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...verkoopprijzen&p=798220&viewfull=1#post798220
Zielig is de consument niet, maar zeker ook niet de dealer en importeur. Iedereen werkt hard voor zijn geld en wil zover als mogelijk is het beste voor een goede prijs. Als ik de situatie zo bekijk is de consument in dit geval lang niet altijd degene die aan het langste eind trekt.