Brandweerman belaagd met vuurwerk

Gygabyte

VWC lid
(Novum) - Naar een brandweerman is zondag in Sint Willebrord vuurwerk gegooid. Hij bleef ongedeerd. Een 15-jarige jongen uit het Brabantse dorp is zondagavond aangehouden op verdenking van betrokkenheid, laat de Brabantse politie maandag weten.

Het incident gebeurde op het Emmausplein. Omdat daar verschillende autobanden in brand waren gestoken, was de hulp van de brandweer ingeroepen. Eén spuitgast kreeg vuurwerk naar zich toe gegooid toen hij uit de wagen stapte. Het kwam op korte afstand van de hulpverlener met een luide knal tot ontploffing.

Een groep van vijf jongeren vluchtte daarna een café in. De 15-jarige jongen ging in het café naar de wc toe en agenten gingen daarom het toilet inspecteren. Daar werd even later vuurwerk gevonden. De verdachte werd aangehouden en is na verhoor vrijgelaten.

De politie gaat het incident nader onderzoeken. De namen van de andere jongens die tot de groep behoorden zijn vastgelegd. Dienstdoende agenten hebben echter niet gezien of zij daadwerkelijk met vuurwerk hebben gegooid.

Tegen geweld jegens hulpverleners treedt het Openbaar Ministerie streng op. Incidenten met geweld en agressie tegen werknemers met een publieke functie worden twee keer zo zwaar bestraft.

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1933878.ece/Brandweerman_belaagd_met_vuurwerk_.html

Nee, maar ik schrok er gewoon van dat dit bericht er al stond :p

Ah, okay. :)
Krijg de vuurwerk nieuwsmeldingen automatisch via email binnen.
Ik kijk dan eerst of het bericht interessant is en plaats het daarna hier.
Vandaar dat het wellicht lijkt alsof ik vrij snel ben. :wink:

Back ontopic ?

Vind het overigens van tezotte dat dit soort dingen gebeuren staf die vend maar lekker met paar weekjes taakstraf.

Yep, sorry Gerwin.

Het is inderdaad van de zotte.
Deze mensen komen over het algemeen om ons te helpen.
Heb zelf ook wel eens gehad dat ze een gezellig fikkie (was helemaal niets aan de hand en het leverde geen gevaar op) kwamen blussen waar ik ook niet blij mee was.
Heb dit toen kenbaar gemaakt en kreeg toen te horen dat ze ook alleen maar opdrachten uitvoerden en hun werk doen.
Geef deze mensen gewoon het respect wat ze verdienen en laat ze gewoon hun werk doen, of je het er nu mee eens bent of niet.

Mijn pa zit zelf ook bij de brandweer, en wij hebben 2 jaar geleden in ons dorp gehad dat er een groep van ongeveer 200 tot 300 mensen een auto in de fik gestoken hadden, toen werd er ook met vuurwerk gegooid, op de brandweerauto geklommen en gescandeerd. Maakte wel veel indruk op hem toen...

Geef onze brandweermannen/vrouwen toch het respect wat ze verdienen!!!

Back
Bovenaan