Brand snoepwinkel Almere toch geen vuurwerk !!

Brand snoepwinkel Almere toch geen vuurwerk !!

• Sluit Mij hier dan bij aan

Stemmen: 0 0,0%
  • Koop het vuurwerk bij de buurlanden

Stemmen: 23 95,8%
  • Anders: Reactie

Stemmen: 1 4,2%

• Totaal stemmers
    24

PyroJ

VWC lid
ALMERE/PETRA ONDERWATER - Bij de brandstichting in Stedenwijk vorige week, waarbij het snoepwinkeltje aan het Zuidwoldepad in de as werd gelegd, is een vloeistof gebruikt. Dat meldt de politie.

Aanvankelijk werd nog gedacht dat de brand wellicht was veroorzaakt door zwaar vuurwerk, maar dat blijkt niet het geval. ,,Onbekenden hebben een vloeistof door de brievenbus gespoten en die vervolgens in brand gestoken’’, verklaart politiewoordvoerder Thomas Aling in een radiouitzending van Omroep Flevoland. ,,De schade is echt enorm.’’ Er is volgens de politie dus sprake van moedwillige brandstichting., wat voor eigenaren Nico en Marianne Rebel van Mike Snoepwinkel moeilijk te verkroppen is.

,,Opvallend is dat een klein half uur na de brand op het Zuidwoldepad ook brandstichting was in een pand aan de nabijgelegen Kroonprinsstraat. De brandweer was daar snel ter plaatse, zodat de schade daar beperkt is gebleven’’, aldus Aling. Volgens de politie was ook die brand met vloeistof aangestoken en er wordt dan ook uitgegaan van een verband tussen beide zaken. Omroep Flevoland besteedt vanavond in het tv-programma Bureau Flevoland aandacht aan de zaak, omdat de politie de daders nog niet te pakken heeft.

Nico en Marianne Rebel verkeren nog steeds in onzekerheid over hoe het nu verder moet met hun zaak. Zij hopen via Goede Stede snel een nieuw pand in de Stedenwijk-Noord te krijgen, zodat de buurtkinderen daar weer terecht kunnen voor snoep. ,,Daar wordt met man en macht aan gewerkt’’, aldus het echtpaar.
fri3212g+(5).jpg

Dat Bedoel ik maar weer enkel omdat dit rond Oud/Nieuw is gebeurd werd er maar meteen gezegd dat het door Zwaar vuurwerk kwam.

Als dit in de zomer was gebeurd kwam het hele woord vuurwerk er niet eens in voor.
al met al is dit toch een zeer grote tegenslag voor de eigenaren van de snoepwinkel.

BRON: http://www.almerevandaag.nl/almere/...ruikt-bij-brandstichting-snoepwinkel?lref=sp4

Wederom een gebeurtenis war bij als eerste vuurwerk als schuldige werd aangewezen en het is wat karol aangeeft dat dit niet zo duidelijk in de media naar buiten wordt gebracht als toen er werd gezegd dat vuurwerk de oorzaak was :(

achja, de anti vuurwerk hype druipt btje bij btje af, en dan brengen ze het nieuws zoals het IS.
precies hetzelfde als met die katten:S

Vuurwerk hoeft niet altijd de schuld te zijn.
De mensen in de media mogen toch wat beter nadenken voordat ze conclusies trekken.
En ook door de oorzaak te onderzoeken, daarvoor ben je toch journalist?

Ik herinner me dat marcel van orthen wel contacten zou hebben bij HVNL. Misschien kunnen die is degenen die al die foutieve info geven. Is lekker in de open kijker zetten op tv.

Vuurwerk hoeft niet altijd de schuld te zijn.
De mensen in de media mogen toch wat beter nadenken voordat ze conclusies trekken.
En ook door de oorzaak te onderzoeken, daarvoor ben je toch journalist?

Ze spelen het slim

"Brand Snoepwinkel door vuurwerk"

Is de kop maar later in het artikel staat er dan:

"De brand is WAARSCHIJNLIJK ontstaan door vuurwerk

Ik vind dit ook slechte journalistiek. Maar dat is de hedendaagse journalistiek. Speculeren het is eignelijk net de kroeg maar je zou van een krant toch wel meer professionaliteit verwachten?

Back
Bovenaan