Brand bij vuurwerkhandel in Tilburg

Brand is inmiddels geblust heb ik vernomen van thunderboy, er schijnt wel wat vuurwerk af te zijn gegaan.

Hoe groot de schade is weet ik, maar hoppelijk niet al te veel anders is het voor dit jaar einde oefening. En voor volgende jaren weet je het maar nooit:wink:

Oewww dat is dan weer wat minder nieuws. Zena heeft mij vanavond nog overtroffen tijdens de demonstatie in Heemskerk, zonde van het pand in Tilburg. Ik hoop dat de brand/ waterschade meevalt en dat de vuurwerkverkoop nog gewoon van gang kan gaan.

je kan hier ook iets positiefs uithalen. Er is vuurwerk afgegaan maar dit heeft niet tot gevaar voor de buurt geleid. Tevens heeft het sprinkler systeem hier ook een bijdrage geleverd aan de veiligheid bij het opslaan van vuurwerk. Altijd roept de media maar negatieve dingen, hieruit blijkt dat vuurwerk verkooppunten niet altijd voor extra gevaar zorgen in een woonwijk.

Desondanks erg naar voor zena nu het seizoen net begonnen is, hopelijk kunnen ze alle bestellingen nog leveren en is de schade niet heel hoog.

Om alle media berichten met van allerlei onzin tegen te gaan, ik kom er net vanaf en heb dit net al gepost op vwb:

Bericht jaspertjuh

Tot mijn grote schrik kreeg ik een paar uur geleden dit bericht te lezen:

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/tilburg/5921615/Brand-bij-vuurwerkhandel-in-Tilburg.ece

:( Hierbij wil ik de eigenaren dus even sterkte wensen, en ik hoop dat alles alsnog goed komt.

Hier wil ik dus even op reageren.

Er kunnen onmogelijk knallen zijn afgegaan omdat de bunkers niet bereikt zijn door de vlammen en in de hal en de winkel uitsluitend dummy's stonden.

Wel lag er noppenfolie wat door de hitte ''geploft'' kan zijn.

even voor de duidelijkheid zodat er geen broodje aap verhalen ontstaan

Er was brand uitgeslagen in de keuken die tussen de winkel en de bunkers zat. De bunkers zijn nog intact door dat de sprinklers daar aan gingen. in de winkel en de tussenhal is super veel rook en water schade en we hopen dat te kunne herstelle voor die tijd. daar gaan we iig alles aan doen

Vraag van sisser en sander18:
Is er veel waterschade aan de voorraad?
Lag er vuurwerk in de bunkers?

Antwoord:
In de bunkers lag inderdaad wel vuurwerk, of daar waterschade aan is durf ik niet te zeggen omdat we het pand niet in mochte. Ik denk weinig tot niks omdat dat 2 deuren zijn waar je doorheen moet en en een super dunne spleet tussen zit. maar dat weet ik dus niet zeker

is er verder nog schade aan andere panden of het boven gelegen woon gedeelte? Geen gewonde ?

in ieder geval ontzettend veel sterkte en succes de komende periode bij de herstel werkzaam heden. Hopebnlijk kom alles nog op tijd gereed voor de oudejaarsperiode!

Zo dat was wel even schrikken denk ik!?

Geluk dat het vuur niet tot de bunker is gekomen, anders had je dit jaar wel op je buik kunnen schrijven. Dan was namelijk alles onder water gezet en was heel je voorraad naar de knoppe.

succes met herstel werkzaamheden!!!

Goed dat er brandbeveiliging was en dat de brandweer zo snel was...Wel jammer dat nu dus al dat vuurwerk adios gezegd tegen kan worden. Ben benieuwd wat de oorzaak is....

Sterkte mannen van Zena Tilburg. Maar gelukkig zullen er wel mensen zijn die hun beentje bij willen zetten voor de winkel, ik denk aan sommige vwb leden ;)

Back
Bovenaan