Branche stuurt schriftelijke REACTIE Aan Staatssecretaris

Dat gezaag over die mensen die er last van hebben bij winkels is echt dikke *shit.
Alsof iemand 3 km de lucht in vliegt van een astronaut.

Ik heb mijn conclusie al klaar, ze snappen het daar gewoon niet en willen graag een land vol regels en gezag, waar niemand meer iets leuks mag doen.

Roken, drinken, vuurwerk, laat mensen toch lekker doen waar ze zin in hebben....
YOLO!

Ik vind dat zeker geen dikke shit!
Oudere of jonge kinderen zouden best kunnen schrikken van vuurwerk.
Zeker als dat op een plek wordt afgestoken waar je het niet verwacht, ook al mag het wel afgestoken worden.
Maar als je door een winkel centrum loopt zou je verwachten dat mensen daar niet afsteken vanwege publiek.
En kan je door het onverwachte best schrikken.

Dat vind ik erg kort door de bocht, we moeten allemaal gewoon normaal omgaan met vuurwerk en als we met zijn alle het afsteken op plekken waar het kan en aan onze mede mens denken hebben we een hoop minder gezeur.

Ik durf te wedden dat wanneer ik achter jou zou staan en op nog geen halve meter zonder dat je door heb wat afsteek dat jij je ook kapot schrikt en tekeer gaat.

Als we allemaal gewoon netjes omgaan en om onze medemens denken en zouden daar vuurwerk vrije zones bij horen, maar daardoor zouden we bijvoorbeeld geen verandering in tijden krijgen of geen beperking/verbod.
Dan zou ik dat er graag voor over hebben!

tuurlijk moeten we normaal omgaan met vuurwerk en onze mede mens, maar wij krijgen alleen maar gezeik te horen...

ik weet niet wat je stookt? ligt eraan wat je achter me gooit, zou wel schrikken maar tekeer gaan? dat sws niet

Ik stook overdag helemaal niks, omdat ik dan geen gelegenheid heb helaas.

Waar het mij omgaat is dat "wij" het met zijn alle door onze vuurwerkbril kijken en jij zelf al aangeeft ook te schrikken is het toch niet meer normaal dat als een oud vrouwtje de appie hein uitloopt en er daar iemand met astronauten gooit dat ze schrikt en logisch is dat ze dan klaagt.

En ik hoop toch echt dat het merendeel wat hier op vwc zit omgaat met vuurwerk hoe het hoort en op onze mede mens let.
Maar er zijn meer mensen die stoken en dat niet doen.

Maar om dan de zeggen dat men niet moet zeiken want het is maar een dag, als iemand overlast veroorzaakt, maar dan ook echt overlast he ! Dan is daar alle rede toe en zou ik dat zelf ook doen !

gelukkig zelf geen last van, stook niet in de binnestad of voor supermarkten...
maar alsnog zeiken er een hoop mensen over een iets te hard knalletje

beter maar een megafoon kopen en van te voren omroepen: DAMES EN HEREN WEES GEWAARSCHUWD! IK GA HIER ZO EEN PAAR ROTJES TOT ONTPLOFFING BRENGEN!

dan worden ze in ieder geval niet meer van uit het niets opgeschrikt door het gebulder van 0.5 gram buskruit, en kunnen ze er vast rekening mee houden dat er kans bestaat dat de voorgevels ontzet gaan raken.

een gewaarschuwd mens telt voor 2

Van een rotje schrikt men niet zo snel, maar heb het hier zelf gezien dat er gastjes van 12 a 13 jaar in een redelijk druk winkelgebied een cobra afstaken. Echt WTF 13 jaar hoe komen zulke kinders aan het geld en spul :S

Ook die flut knallen van rotjes worden als irritant beschouwd. Ik snap wel als je zegt "leef en laten leven, het is maar 1 dag per jaar", je kan van de andere kant ook zeggen äls mensen er last van hebben steek ik het wel verderop af waar het wat siller is". Wat is de toegevoegde waarde van vuurwerk afsteken in een winkelstraat? Mensen laten schrikken? Ja, dan zijn we er dus.

Als iedereen nu eens z'n hersens gebruikt dan hadden we nu die discussie helemaal niet gehad.

Ook die flut knallen van rotjes worden als irritant beschouwd. Ik snap wel als je zegt "leef en laten leven, het is maar 1 dag per jaar", dat is ook zo. Maar je kan van de andere kant ook zeggen "als mensen er last van hebben steek ik het wel verderop af waar het wat stiller is". Wat is de toegevoegde waarde van vuurwerk afsteken in een winkelstraat? Mensen laten schrikken? Ja, dan zijn we er dus.

Als iedereen nu eens z'n hersens gebruikt dan hadden we nu die discussie helemaal niet gehad.

edit: sorry voor de dubbel post.

nou, of we die discussie dan nooit gehad hadden, dat geloof ik niet. je hebt altijd mensen die er gewoon op tegen zijn. de redenen zijn legio! hoe vaak ik wel niet dit weer/ant-woord krijg als ik weer vuurwerk loop te verdedigen: "van mij mogen ze die hele zooi afschaffen! kijk eens hoeveel geld ze de lucht in schieten! daar kunnen ze beter goeie doelen mee gaan steunen!" of wat te denken van de klassieker: "mijn Pebbels is er elke keer dat het gebulder van zo een bom klinkt zo van onderste boven, dat hij eerst het hele tapijt onderzeikt en vervolgens rillend dekking zoektonder de bank! wanneer schaffen ze het toch eens af?!"
en zo kunnen we helaas nog wel even door gaan natuurlijk..

Back
Bovenaan