Branche stuurt schriftelijke REACTIE Aan Staatssecretaris

Er zit wel een foutje in *De afsteektijd van 10.00 uur tot 02.00 uur beperken naar 23.00 uur tot 01.00 uur lijkt ons niet verstandig*?

Het plan is toch 18:00 tot 02:00 uur?

Dat ze specifieke producten uit de handel willen halen vind ik prima...maar dan moeten ze daarna verder niet meer zeiken.

Klopt helemaal.
Goede duidelijke brief met een tegensignaal.
Echter heb ik wel 1 min puntje.
Dat is de vraag om alle flashbangers in zijn algeheel te verbieden?
Dit hadden ze ook kunnen beperken tot flashbangers maximaal 3gr nem.

Verder wel erg tevreden over de brief.
Nu afwachten op reactie.

Waarom maken ze zich niet hard voor de oude afsteek tijden?
Wat is nou het verschil wanneer je om 15:00 uur begint of 10:00 uur?
Levert dat zoveel minder overlast op of willen ze langer uitslapen?

Waarom maken ze zich niet hard voor de oude afsteek tijden?
Wat is nou het verschil wanneer je om 15:00 uur begint of 10:00 uur?
Levert dat zoveel minder overlast op of willen ze langer uitslapen?

Als ik het goed heb is het idee achter de nieuwe afsteektijden dat mensen makkelijk naar bijvoorbeeld de supermarkt of kledingwinkel kunnen zonder dat ze verrast worden door een knaller. De branchevereniging stelt dus dat rond 15.00 uur de meeste van dit soort zaken al wel gedaan zijn en dat het daarom slim is om in plaats van 18.00 uur, 15.00 als begintijd aan te houden

Beter laat dan nooit.
Oke 17maart is deze brief aangeboden.
Maar dat moest verdorie in december al aangeboden worden.
Of beter nog.. in december 2012 of eerder.
Dit geintje speelt al jaren.
Maar nu (lees afgelopen jaar tot nu) wordt het te heet onder de voeten en nu het eigenlijk al telaat is sturen ze een brief.
Jippie jahoo...

Ik ben helaas nog niet overtuigd.
Maar zoals eerder gezegd, beter laat dan nooit.

Als ik het goed heb is het idee achter de nieuwe afsteektijden dat mensen makkelijk naar bijvoorbeeld de supermarkt of kledingwinkel kunnen zonder dat ze verrast worden door een knaller. De branchevereniging stelt dus dat rond 15.00 uur de meeste van dit soort zaken al wel gedaan zijn en dat het daarom slim is om in plaats van 18.00 uur, 15.00 als begintijd aan te houden

Maar dat kan toch ook met vuurwerk vrije zones op deze locaties? Iets waar in de brief ook voor gepleit wordt.

Het inkorten van de afsteektijd vind ik persoonlijk het naarste van de nieuwe regeling. Deze brief lijkt alleen de belangen van de branche te verdedigen. Dat vind ik toch wel erg jammer...

Als de importeurs en winkeliers nou gewoon eens een claim indienen wegens derving van inkomsten, extra uitgaven i.v.m. aanname extra personeel, afkeuren producten die mogelijk niet meer te verkopen zijn als klein grut, single shots, smoke?

12:00 tot 02:00 is mijn ogen de beste tijd. Waarom? Omdat ik de mensen ook nog het gun om uit te slapen.

Een andere oplossing daarnaast in mijn ogen is alle verkoopdagen het ontsteken van vuurwerk te legaliseren tussen 12:00 en 20:00. Waarom? Dit kan druk van de ketel af halen, men zal waarschijnlijk nooit zoveel gaan kopen als dat zij in drie dagen kunnen afsteken. Men zal denk ik rustig aan gaan doen en niet zoveel mogelijk in zo weinig mogelijk uren afsteken.

Goede en duidelijke brief maar ik zeg te laat! Maar goed hebben we 100.000 keer gezegd maar werd toch niet naar geluisterd

Maar dat kan toch ook met vuurwerk vrije zones op deze locaties? Iets waar in de brief ook voor gepleit wordt.

Het inkorten van de afsteektijd vind ik persoonlijk het naarste van de nieuwe regeling. Deze brief lijkt alleen de belangen van de branche te verdedigen. Dat vind ik toch wel erg jammer...

Volledig mee eens. Overigens vind ik het wetsvoorstel zowiezo totale onzin welke op niks is gebaseerd behalve negatieve emoties.

De brief is duidelijk en informatief maar ook ik heb het gevoel dat het allemaal veel te laat op gang is gekomen terwijl het toch al jaren lang borrelt, maar misschien ben ik te sceptisch en valt het straks misschien nog mee.
Dus aan de ene kant vind ik het goed dat er een brief is geschreven maar aan de andere kant speelt bij mij het gevoel dat er veel te laat op in is gesprongen, maar misschien zijn ze achter de schermen veel langer en intensief bezig geweest en dat is iets wat ik dan niet weet. Wel had ik in de brief de vetgedrukte zin liever in normale letters gezien.

Dan winkelen mensen maar een dagje niet.
Is al kort zat, en alsnog hier starten we gewoon om 10:00

Mensen kunnen gewoon alsnog hun boodschappen doen hoor...als je maar een beetje rekening met elkaar houd.

Waarom niet gewoon vanaf 10:00 uur maar landelijk vw vrij zones instellen bij : winkelcentra, bejaarde tehuizen etc. Dat de plaatsen waar men er meer last van kunnen hebben gemeden worden.

Back
Bovenaan