Recreatieplas Het Lageveld vult zich op zaterdag 1 juli weer met feestgedruis. Festivalgangers - en dat blijken er steeds meer te worden - gaan tijdens Boulevard Outdoor op zoek naar hits, gezelligheid en bier.
Jeroen Bosschers, marketingmanager van het Boulevard Outdoor-festival, stelt tevreden vast dat de verkoop van kaarten prima loopt. "We lopen voor op vorig jaar", verklaart hij. Nog nooit was het festival helemaal uitverkocht, 'maar dat zou nu zomaar kunnen gebeuren.'
Volgens Bosschers wordt er dit jaar vooral rekening gehouden met het 'kleine vermaak' op Boulevard Outdoor. "Dat misten we. Terwijl het juist dat klein vermaak is, dat je als bezoeker van een festival onthoudt. Dat je met een hele leuke groep een spel hebt gespeeld, bijvoorbeeld. Jaren later zeg je: weet je nog?"
Omdat het festival op Het Lageveld aan het water ook een klein strand ter beschikking heeft, worden daar activiteiten georganiseerd. Op het strand komt een grote versie van het drankspelletje beerpong. Daarnaast is er een beachbar. Verder kunnen gasten hun 'agressie' kwijt tijdens het NK piñata slaan. Er is een festivalmarkt, waar zo'n twintig standjes zullen staan. Nieuw is ook de secret area, deze is zoals de naam al doet vermoeden verstopt op het terrein.
Butterfly
De mainstage in Wierden kent dit jaar de vorm van een vlinder. Qua aankleding op het festival staat namelijk het 'butterfly-effect' centraal. "Heel kleine dingen kunnen grote positieve gevolgen hebben."
Het festival mag inmiddels wel een succes worden genoemd. Hoewel het festival de magische grens van 10.000 bezoekers nog niet heeft bereikt, groeit het bezoekersaantal wel gestaag. "We pakken dit jaar groter uit, maar we moeten wel oppassen dat we niet te groot worden. Het moet gezellig en leuk blijven. We willen ook niet zo groot worden als bijvoorbeeld Freshtival van Absolutely Fresh. Maar we willen wel de gezelligste zijn van Oost-Nederland."
Vriendengevoel
De brede line-up, met onder andere rappers Diggy Dex en Ali-B en radio-dj Gerard Ekdom past volgens Bosschers goed bij de bezoekers. Volgens hem ligt de kracht van het festival vooral bij het vriendengevoel. "Je komt zoveel bekenden tegen, oud-klasgenoten of vrienden. In leeftijd is het heel gevarieerd. In mijn optiek is er wat dat betreft geen bovengrens." Het hoogtepunt deze editie volgens Bosschers? "De eindshow." Vuurwerk, lichteffecten en muziek. "Alles moet op tijd de lucht in en kloppend zijn."
Bron
Jeroen Bosschers, marketingmanager van het Boulevard Outdoor-festival, stelt tevreden vast dat de verkoop van kaarten prima loopt. "We lopen voor op vorig jaar", verklaart hij. Nog nooit was het festival helemaal uitverkocht, 'maar dat zou nu zomaar kunnen gebeuren.'
Volgens Bosschers wordt er dit jaar vooral rekening gehouden met het 'kleine vermaak' op Boulevard Outdoor. "Dat misten we. Terwijl het juist dat klein vermaak is, dat je als bezoeker van een festival onthoudt. Dat je met een hele leuke groep een spel hebt gespeeld, bijvoorbeeld. Jaren later zeg je: weet je nog?"
Omdat het festival op Het Lageveld aan het water ook een klein strand ter beschikking heeft, worden daar activiteiten georganiseerd. Op het strand komt een grote versie van het drankspelletje beerpong. Daarnaast is er een beachbar. Verder kunnen gasten hun 'agressie' kwijt tijdens het NK piñata slaan. Er is een festivalmarkt, waar zo'n twintig standjes zullen staan. Nieuw is ook de secret area, deze is zoals de naam al doet vermoeden verstopt op het terrein.
Butterfly
De mainstage in Wierden kent dit jaar de vorm van een vlinder. Qua aankleding op het festival staat namelijk het 'butterfly-effect' centraal. "Heel kleine dingen kunnen grote positieve gevolgen hebben."
Het festival mag inmiddels wel een succes worden genoemd. Hoewel het festival de magische grens van 10.000 bezoekers nog niet heeft bereikt, groeit het bezoekersaantal wel gestaag. "We pakken dit jaar groter uit, maar we moeten wel oppassen dat we niet te groot worden. Het moet gezellig en leuk blijven. We willen ook niet zo groot worden als bijvoorbeeld Freshtival van Absolutely Fresh. Maar we willen wel de gezelligste zijn van Oost-Nederland."
Vriendengevoel
De brede line-up, met onder andere rappers Diggy Dex en Ali-B en radio-dj Gerard Ekdom past volgens Bosschers goed bij de bezoekers. Volgens hem ligt de kracht van het festival vooral bij het vriendengevoel. "Je komt zoveel bekenden tegen, oud-klasgenoten of vrienden. In leeftijd is het heel gevarieerd. In mijn optiek is er wat dat betreft geen bovengrens." Het hoogtepunt deze editie volgens Bosschers? "De eindshow." Vuurwerk, lichteffecten en muziek. "Alles moet op tijd de lucht in en kloppend zijn."
Bron