Bonte: aanscherping vuurwerk forse stap in goede richting.

ylke

VWC lid
ROTTERDAM (ANP) - Het voornemen van het kabinet om de afsteektijd van vuurwerk rond de jaarwisseling in te korten en de verkoop van vuurwerk te beperken tot 2 dagen, zorgt voor tevredenheid bij Arno Bonte.

,,Dit is een forse stap in de goede richting'', aldus de initiatiefnemer van het meldpunt van vuurwerkoverlast. Bij dat meldpunt kwamen de laatste jaarwisseling bijna 90.000 klachten binnen.

,,Na jaren van campagne voeren, worden nu serieuze stappen genomen'', aldus Bonte, raadslid van GroenLinks in Rotterdam. ,,De overlast is hiermee niet helemaal verdwenen. We moeten zien of dit voldoende is. Maar het is in ieder geval een hele positieve ontwikkeling.''

Geen oplossing

De Belangenvereniging Pyrochtechniek Nederland betwijfelt of dit de oplossing is voor het probleem. ,,Het overgrote deel van de overlast, schade en letsel, wordt veroorzaakt door illegaal vuurwerk’’, zegt voorzitter Leo Groeneveld.

,,Je kan beter zorgen dat je de internationale regels aanpast. We moeten niet denken dat we het lek nu boven hebben.’’ Groeneveld vreest bovendien dat het terugschroeven van het aantal verkoopdagen tot ,,irritaties’’ onder het publiek in de winkels kan gaan leiden.

Toch is hij niet alleen negatief. Legaal vuurwerk dat nog wel letsel veroorzaakt, mag wat de belangenclub betreft uit de handel. Ook vindt Groeneveld het ,,legitiem’’ als besloten wordt dat op drukke plekken zoals uitgaansgebieden in het centrum geen vuurwerk mag worden afgestoken.

Bron

,De overlast is hiermee niet helemaal verdwenen. We moeten zien of dit voldoende is. Maar het is in ieder geval een hele positieve ontwikkeling.''

We moeten zien of dit voldoende is. pfffff, ik had verwacht dat mensen die in de politiek een iets hoger IQ zouden moeten hebben dan dat deze man heeft. Natuurlijk zal dit niet de klachten verminderen.
Ten eerste: klachten door illegaal vuurwerk blijven bestaan omdat je hier gewoon niets aan doet.
Ten tweede: er blijven in Nederland voldoende azijnzeikers over zoals de heer Bonte die toch wel iets gaan melden als er een kippescheet afgaat.
Ten derde: als deze "maatregelen" werken dan horen we er niets van omdat dit stelletje linkse anti levensgenieters toch maar 1 doel heeft en dat is het verminderen van zoveel mogelijk plezier in Nederland.
Ten vierde: we horen er niets van omdat het geen sensatie oplevert in de media.

Jammer dit.
greetzz

,De overlast is hiermee niet helemaal verdwenen. We moeten zien of dit voldoende is. Maar het is in ieder geval een hele positieve ontwikkeling.''

Juist en als dat niet zo is (en dat is zo) gaat hij gewoon verder met deze hetze. Net zo lang tot onze hobby definitief verdwenen is.:angry:

Ik wacht eigenlijk op een totaal verbod(niet echt natuurlijk)maar mocht het toch zover komen halen we wel ons gelijk want dan komt nederland pas echt in vuurwerk chaos terecht. Al zou die grafbonte koe dat nooit toegeven bahbah.

Ik wacht eigenlijk op een totaal verbod(niet echt natuurlijk)maar mocht het toch zover komen halen we wel ons gelijk want dan komt nederland pas echt in vuurwerk chaos terecht. Al zou die grafbonte koe dat nooit toegeven bahbah.

Ik snap dit soort 'doemscenario's' eigenlijk nooit. Waarom zou Nederland in hemelsnaam in zogenaamde vuurwerkchaos terecht komen als het legale vuurwerk uitgeband zou worden.

Ja, misschien krijgt de illegale handel een tijdelijk impulsje en zullen er nog steeds vernielingen worden gepleegd, met name dat laatste zal nooit verdwijnen.
Maar ik zie absoluut geen rede waarom men massaal de straat op zou gaan met illegale rommel. Sterker nog, ik denk dat het na verloop van tijd, op een paar groepjes diehards na, erg rustig wordt op straat op de 31e.
Het overgrote deel van NL kan heus zonder consumenten vuurwerk wanneer men niet meer in de verleiding komt om het te kopen. Het zijn wij, de freaks, die ons er druk om maken.

Mocht het tot een totaal verbod komen, zal ik in ieder geval niet meer tegen beter weten in de straat opzoeken, de sfeer is dan zeer waarschijnlijk toch al compleet vernacheld.
Het juist de sfeer, de gezelligheid, de geluiden, de geuren van het vele Nederlandse vuurwerk die het zo mooi maken.
Als je het consumenten vuurwerk voor de gein eens wegdenkt op de 31...dan is er toch geen lol meer aan?
Waarom dan massaal de straat op met illegaal spul? Nee, ik geloof dat soort scenario's absoluut niet.

Heren....voor iedereen.....een laatste waarschuwing!

Ik kom hier berichten tegen die kant nog wal slaan en echt niet kunnen. Ik vind dit aanstaande verbod ook de grootste onzin. Echter om dit op de man te spelen kan echt niet.

We moeten zien of dit voldoende is. Maar het is in ieder geval een hele positieve ontwikkeling.''

Nou dat betekent dat er geen verandering komt en ze volgend jaar pleiten voor een algeheel verbod.

Dit besluit wordt toch 27 mei gemaakt?
En is het vrij toegankelijk voor publiek?
Zoja, dan zorg ik dat ik daar ben.

Dit is een stukje wat Bonte schrijft.

De toenemende betutteling leidt volgens Bonte tot een onwenselijke inperking van de vrijheid van Rotterdammers en tot een ongezelligere stad. ‘Generaties Rotterdammers zullen het zonder de Dance Parade moeten stellen, picknicken onder de Euromast kan alleen nog met alcoholvrij bier en voor het genieten van straatmuziek moeten Rotterdammers uitwijken naar andere (wereld)steden.’

De verbodsreflex van het stadsbestuur heeft een verstikkende werking op Rotterdam en de Rotterdammers, constateert Bonte. Hij wil de toenemende betutteling beteugelen. ‘De stad moet weer kunnen ademen!’

http://arnobonte.wordpress.com/2013/09/24/beteugel-de-rotterdamse-betutteldrift/#comments

Dit is een stukje wat Bonte schrijft.

De toenemende betutteling leidt volgens Bonte tot een onwenselijke inperking van de vrijheid van Rotterdammers en tot een ongezelligere stad. ‘Generaties Rotterdammers zullen het zonder de Dance Parade moeten stellen, picknicken onder de Euromast kan alleen nog met alcoholvrij bier en voor het genieten van straatmuziek moeten Rotterdammers uitwijken naar andere (wereld)steden.’

De verbodsreflex van het stadsbestuur heeft een verstikkende werking op Rotterdam en de Rotterdammers, constateert Bonte. Hij wil de toenemende betutteling beteugelen. ‘De stad moet weer kunnen ademen!’

http://arnobonte.wordpress.com/2013/09/24/beteugel-de-rotterdamse-betutteldrift/#comments

Haha je lacht je dood om die kerel..het mag alleen als het in zijn straatje past.
Nou ja hou me verder even rustig anders heb ik straks een ban aan m`n reet hangen.

Haha je lacht je dood om die kerel..het mag alleen als het in zijn straatje past.
Nou ja hou me verder even rustig anders heb ik straks een ban aan m`n reet hangen.

weet je wel wat die er mee verdient om ons het leven zuur te maken,wat een belachelijk gezijk is het toch hier in dit kikkerlandje,Groen Links weg ermee:mad:

weet je wel wat die ..... er mee verdient om ons het leven zuur te maken,wat een belachelijk gezijk is het toch hier in dit kikkerlandje,Groen Links weg ermee:mad:

Het kost de samenleving alleen al 120 duizend euro op jaarbasis met die kamervragen van hem.
Daarvan zal een groot gedeelte wel over vuurwerk gaan want dat zit hem nogal dwars.
Zijn prijzenkast zal inmiddels wel overvol zijn met al dat gezanik van hem:

2z54s4j.jpg

Ja zo gaat het me net zo.
Ik moet me hier ook behoorlijk inhouden, want als ik me helemaal zou laten gaan over al die negatieve berichten, dan weet ik zeker dat ik ook een ban krijg.

zo even een reactie geplaatst bij het bericht van deze knullige man...het kan toch niet zo zijn dat door de mening van de man die vuurwerk niet leuk vind(zijn belangerijkste motivatie)het voor ons dalijk einde oefening is?
ik word ook politicus want dat slap geouwehoer het hele jaar dat kan ik ook:bonk:

Back
Bovenaan