• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Bonbridge] Nitrate Thunder 2 gram

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bombone

Banned
Artikelnaam: Nitrate Thunder
Aantal per verpakking: 10
Aantal in karton: 100 per overdoos
Fabrikant/Importeur: Bonbridge
Kruitgewicht: 2 gram
Prijs: Onbekend
Effectomschrijving: Knal
Opmerking: De verpakking was eerst 10 doosje 100 in overdoos daarna 20/5 in overdoos

Bron van de foto: Sandman

Bijlagen

• 14e57j6.jpg
    14e57j6.jpg
    32,1 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt door een moderator:
Die lijken er op, maar zit toch een flink verschil in. overigens was er voor de verpakking met 5 stuks nog een serie met 10 per pak, en die vond ik toch wat beter knallen als de 1308. ookal presteert die laatste in een smal straatje prima :)

Vele NT's weggestookt in het verleden (ja en ook gewoon de 2,0 grams versie)
het waren goede nitraten hoor, maar ik vind ze gewoon vergelijkbaar met sommige huidige nitraten.

Misschien een beetje off-topic maar ook een spanish cracker special uit 2005 vind ik nog vergelijkbaar met een supero van pyrostar.

Dit waren idd topnitraten. Knallen zo hard als de bombero en de mammoth vandaag alleen de prijs van deze was beter te noemen. Betaalde er vroeger bij Loots €50 voor voor een doos van 50stuks .

Vele NT's weggestookt in het verleden (ja en ook gewoon de 2,0 grams versie)
het waren goede nitraten hoor, maar ik vind ze gewoon vergelijkbaar met sommige huidige nitraten.

Misschien een beetje off-topic maar ook een spanish cracker special uit 2005 vind ik nog vergelijkbaar met een supero van pyrostar.

Iedereen heeft zijn eigen ervaringen.

Mijn ervaring met deze nitraat was echt super. Kwam een aardige doffe dreun vanaf en met veel druk. Het was te vergelijken met en Fenix nitraat.

Vond het uiterlijk er ook goed uitzien. Mooi strak rode label met geel.

Hoe je de knal ook ervaart, het mag een feit wezen dat hij de Fenix bij lange na niet heeft gehaald. Dan heb je denk ik verkeerde Fenix nitraten gehad. :p

Als ik de verkeerde heb gehad dan heb jij het denk ik ook.

Bij lange na vind ik overdreven, dan was het een slechte nitraat. En dan lijk het mij dat jij slechte nitrate thunders hebt gehad.

Deze nitraat bevatte 2gram goede kwaliteit flash en ik denk dat alleen de supero etc in Belgie hier aan kunnen tippen.

Hij doelt misschien op die enkele jaren later kwamen in die zwarte doosjes daar zat nog maar 1 gram in ofzo maar die noemde ook Nitrate Thunder. Die waren wel een pak minder.

Als ik de verkeerde heb gehad dan heb jij het denk ik ook.

Bij lange na vind ik overdreven, dan was het een slechte nitraat. En dan lijk het mij dat jij slechte nitrate thunders hebt gehad.

Deze nitraat bevatte 2gram goede kwaliteit flash en ik denk dat alleen de supero etc in Belgie hier aan kunnen tippen.

Oh met de knal van de Nitrate Thunder was niets mis, maar die van de Fenix is gewoon een flink stuk harder. Ook merkbaar harder dan Supero, dus. :p

Maar goed, ik hou er weer over op, want blijkbaar is het toch niet zo voor de hand liggend als ik dacht...

@terminator: Nee, ik heb het over de echte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan