'Bommenmaker' gepakt bij apotheek

DEN HAAG/WESTLAND - De politie heeft gisteren een 33-jarige Naaldwijker aangehouden, die ervan verdacht wordt explosieven voorhanden te hebben gehad in zijn woning aan de Van der Hoevenstraat in Naaldwijk.

Het gaat, zoals onder meer in deze krant al werd geschreven, over de dader die eerder is veroordeeld voor de explosieven in de Hofstraat.

De man bood donderdag in de vroege ochtend bij een apotheek in Den Haag een vermoedelijk vervalst recept aan om zo medicijnen te verkrijgen. De apotheker vertrouwde het niet en belde de politie, die de man aanhield.

Op het politiebureau bleek het om de verdachte te gaan die ook gesignaleerd stond voor het voorhanden hebben van explosieven in Naaldwijk. De Naaldwijker zit voor beide feiten in voorlopige hechtenis en wordt maandag 29 juni voorgeleid bij de rechter-commissaris.

In de nacht van vrijdag 19 juni op zaterdag 20 juni maakte naar aanleiding van een anonieme melding, de EOCKL explosieven onschadelijk in de Van der Hoevenstraat in Naaldwijk. De tweede bewoner van het pand wordt nog steeds door de politie gezocht.

De 33-jarige man werd eind april vorig jaar al veroordeeld tot 365 dagen hechtenis, waarvan 317 voorwaardelijk, voor het voorhanden hebben van explosieven in een woning in de Hofstraat in Honselersdijk. Hij ging tegen dit vonnis in hoger beroep.

http://www.ad.nl/denhaag/westland/3322155/Bommenmaker_gepakt_bij_apotheek.html

Zie ook onze andere topics:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=10693
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=10677

DEN HAAG/WESTLAND - De politie heeft gisteren een 33-jarige Naaldwijker aangehouden, die ervan verdacht wordt explosieven voorhanden te hebben gehad in zijn woning aan de Van der Hoevenstraat in Naaldwijk.

Het gaat, zoals onder meer in deze krant al werd geschreven, over de dader die eerder is veroordeeld voor de explosieven in de Hofstraat.

De man bood donderdag in de vroege ochtend bij een apotheek in Den Haag een vermoedelijk vervalst recept aan om zo medicijnen te verkrijgen. De apotheker vertrouwde het niet en belde de politie, die de man aanhield.

Op het politiebureau bleek het om de verdachte te gaan die ook gesignaleerd stond voor het voorhanden hebben van explosieven in Naaldwijk. De Naaldwijker zit voor beide feiten in voorlopige hechtenis en wordt maandag 29 juni voorgeleid bij de rechter-commissaris.

In de nacht van vrijdag 19 juni op zaterdag 20 juni maakte naar aanleiding van een anonieme melding, de EOCKL explosieven onschadelijk in de Van der Hoevenstraat in Naaldwijk. De tweede bewoner van het pand wordt nog steeds door de politie gezocht.

De 33-jarige man werd eind april vorig jaar al veroordeeld tot 365 dagen hechtenis, waarvan 317 voorwaardelijk, voor het voorhanden hebben van explosieven in een woning in de Hofstraat in Honselersdijk. Hij ging tegen dit vonnis in hoger beroep.

http://www.ad.nl/denhaag/westland/3322155/Bommenmaker_gepakt_bij_apotheek.html

Zie ook onze andere topics:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=10693
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=10677

mag ik vragen wat dit met vuurwerk te maken heeft?ik hoor iedereen altijd hard roepen dat vuurwerk niet gevaarlijk is als je er goed mee omgaat en dat je het niet met explosieven moet vergelijken?

beetje tegenstrijdig:rolleyes:

mag ik vragen wat dit met vuurwerk te maken heeft?ik hoor iedereen altijd hard roepen dat vuurwerk niet gevaarlijk is als je er goed mee omgaat en dat je het niet met explosieven moet vergelijken?

beetje tegenstrijdig:rolleyes:

weet niet of je het verschil weet tussen vuurwerk en explosieve stoffen maar vuurwerk = zelf ook explosieve stoffen :wink:

weet niet of je het verschil weet tussen vuurwerk en explosieve stoffen maar vuurwerk = zelf ook explosieve stoffen :wink:

Vuurwerk bevat explosieve stoffen, maar een explosief hoeft niet per definitie vuurwerk te zijn. De frustratie van Bas. kan ik goed begrijpen. Op vuurwerkfora is het zelfmaken van vuurwerk/explosieven taboe, maar berichtgeving van de media hieromtrent wordt wél gegeven.

Mijn mening is dat het artikel té veel ingaat c.q. de nadruk legt op explosieven en niet thuishoort op een vuurwerkforum. Immers, als het om vuurwerk ging, stond het er wel of was uit het artikel op te maken.

P.S: Drukte per ongeluk op de thanksbutton.

Vuurwerk bevat explosieve stoffen, maar een explosief hoeft niet per definitie vuurwerk te zijn. De frustratie van Bas. kan ik goed begrijpen. Op vuurwerkfora is het zelfmaken van vuurwerk/explosieven taboe, maar berichtgeving van de media hieromtrent wordt wél gegeven.

Mijn mening is dat het artikel té veel ingaat c.q. de nadruk legt op explosieven en niet thuishoort op een vuurwerkforum. Immers, als het om vuurwerk ging, stond het er wel of was uit het artikel op te maken.

dit hoort in mijn ogen hier wel degelijk thuis .
want dit zijn toch de mensen waar wij onder te lijden hebben .
het is in mijn ogen goed dat wij het hier over hebben .
want ik vind dat er een duidelijk onderschijd moet komen tussen ons en dit soort dwazen . want de leek gooit je gerust op 1 hoop met dit soort types

Het hoeft inderdaad niet perse vuurwerk te zijn, alleen je hoeft niet altijd uit te kunnen maken in nieuws artikel of het om vuurwerk betreft of gewoon andere doel einden. vaak overdrijft de media namelijk ook.

Het hoort bij eerdere nieuwsberichten die geplaatst zijn rond deze zaak. De eerdere zaken dateren van november/december 2007 en waren gerelateerd aan vuurwerk en croftybommen.

frustratie is het niet, maar als je wilt dat vuurwerk niet met explosieven moet worden vergeleken zet dit er dan ook niet op. daar hebben wij vuurwerkfreaks toch geen behoefte aan?

En met deze discussie is het doel bereikt! :)
Het is en blijft nu eenmaal een slechte zaak voor vuurwerkliefhebbers, ook al hoeft dit niet met vuurwerk als dusdanig te maken te hebben. Dat deze discussie hierover oplaait, bewijst alleen maar dat wij als liefhebbers er duidelijk op een verstandige manier mee willen omgaan en ons niet echt aangesproken voelen door deze soort berichtgeving.

Dat is inderdaad een discussie al eens gevoerd is. Moet je zoiets wel of niet online gooien aangezien het wel aanverwant is. Ene kant is het nodig om ons juist te kunnen distantiëren van dit soort praktijken, anderzijds kunnen dergelijke berichten een negatieve link leggen met de vuurwerkfreaks. Dit zelfde geldt ook voor croftybommen. Je snijdt een zeer interessant discussie aan.

Precies zo bedoelde ik het Jupiler...met deze discussie moeten en zullen wij kunnen laten zien dat wij ons van deze soort praktijken distantiëren.
Daarom vind ik dat deze topic hier wel degelijk thuis hoort!

Back
Bovenaan