Boete na het wegjagen van ongedierte met vuurwerk

ylke

VWC lid
Nijverdal - Op donderdag 27 maart 2014 om 20:45 uur werd een 24-jarige man uit Heino betrapt tijdens het afsteken van illegaal vuurwerk op de Albert Einsteinstraat te Nijverdal. De man verklaarde ongedierte te willen verjagen. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

(bron: Politie Hellendoorn)

lol,

bij ons kwam ook iemand langs tijdens de verkoopdagen om vuurpijlen met een knal te kopen voor als de kraaien weer kwamen. Gaan ze nu die man ook beboeten? Was dit toevallig of is er weer gebeld?

greetzz

lol,

bij ons kwam ook iemand langs tijdens de verkoopdagen om vuurpijlen met een knal te kopen voor als de kraaien weer kwamen. Gaan ze nu die man ook beboeten? Was dit toevallig of is er weer gebeld?

greetzz

zal wel gebelt zijn.
zoiets zag ik ook een keer in de vuurwerkwinkel.
kwam een man ong 60/70 jaar,
kocht 3 pakken rojes meer niet.

ik vond het appart en ben gaan vragen aan die man, of die niet van siervuurwerk hield.
''ik hou helemaal niet van vuurwerk, maar hiermee kan ik het hele jaar de kraaien van me land verjagen'' aldus de oudere man.

nou ja als die man nou op het platteland woont .
het is wel een dure grap hoor .
laat je klein zoons maar ff langs komen .
die weten vast wel raad met een verfblik en een stukje carbid .

nou ja als die man nou op het platteland woont .
het is wel een dure grap hoor .
laat je klein zoons maar ff langs komen .
die weten vast wel raad met een verfblik en een stukje carbid .

is carbid ook CAT1 trouwens, je kan het het hele jaar kopen..
maar zou nie weten of je het mag afsteken ?

Volgens mij geldt voor Carbid de lokale verordening. Oftewel dat verschilt per Gemeente.

oke, dus je mag het niet zomaar ontsteken, mits je de gemeente op de hoogte heb gestelt ?
waarom zou dat bij carbid moeten, en bij ander CAT1 niet ?
bedoel je kan het beide het hele jaar door kopen..

oke, dus je mag het niet zomaar ontsteken, mits je de gemeente op de hoogte heb gestelt ?
waarom zou dat bij carbid moeten, en bij ander CAT1 niet ?
bedoel je kan het beide het hele jaar door kopen..

Nee zo zit het niet in elkaar. In lang niet alle Gemeenten in NL mag je Carbid afsteken. Dat wordt dus a.h.v. lokaal beleid bepaald. Bel je Gemeente, zoek op hun website of ga langs bij het Burgerloket en je weet het.

Carbid is o.a. het hele jaar door verkrijgbaar omdat het in de land- en tuinbouw vooral gebruikt wordt voor het verjagen van mollen en ongedierte. Die hebben namelijk een enorme hekel aan de geur van Carbid. Leg je een stuk in het gangenstelsel van de mol, dan zal deze in veel gevallen vertrekken en ben je dus van de mol af.

Nee zo zit het niet in elkaar. In lang niet alle Gemeenten in NL mag je Carbid afsteken. Dat wordt dus a.h.v. lokaal beleid bepaald. Bel je Gemeente, zoek op hun website of ga langs bij het Burgerloket en je weet het.

Carbid is o.a. het hele jaar door verkrijgbaar omdat het in de land- en tuinbouw vooral gebruikt wordt voor het verjagen van mollen en ongedierte. Die hebben namelijk een enorme hekel aan de geur van Carbid. Leg je een stuk in het gangenstelsel van de mol, dan zal deze in veel gevallen vertrekken en ben je dus van de mol af.

Ahaah, ze gebruiken het voor de geur en niet voor de knal, dat verklaart een heel hoop!
bedankt voor je andwoord!

Back
Bovenaan