Boer verdedigt land met kanon

moontan

VWC lid
Boer verdedigt land met kanon

Een Chinese boer wiens land bedreigd wordt door projectontwikkelaars geeft zich niet zo makkelijk over. Met een zelfgebouwd kanon verdedigt hij zijn akkers als een ware vesting. Het is hem al twee keer gelukt een ontruiming te voorkomen. "Ik schiet ze over hun hoofden," aldus boer Yang. "Ik wil niemand verwonden."

Het kanon bestaat uit een aantal flinke buizen op een kruiwagen. Ook de raketten zijn zelfgemaakt en kunnen zo'n honderd meter ver geschoten worden. Hij gebruikt het kruit uit vuurwerk als basismateriaal.

In het snel groeiende China is vaak gekissebis over land. Arme boeren worden langzaam teruggedrongen door grote projectontwikkelaars uit de stad.

http://www.spitsnieuws.nl

kan het wel begrijpen van de boer, ik zou eigenlijk als in zijn voeten stond ook zelfde doen.. je eigen land beschermen! men moet niet altijd grond inwinnen en arme boeren van hun landgoed ontdoen..

Er moeten gewoon afspraken tussen ontwikkelaars en boeren komen, dit kan toch niet.
Jammer dat China nog altijd achter loopt met dat soort ontwikkelingen.

Wat die doet is natuurlijk gevaarlijk, maar ik snap hem wel. Ze denken vaak dat ze zomaar recht hebben vanwege hun geld of macht. Dus ik kan me wel inleven in die boer!

misschien is het wel vekeert wat ik zeg .
maar stiekem vindt ik het wel heel creatief .
ik keur het niet goed wat er gebeurt maar een kat in het nauw maakt vreemde sprongen

Misschien kan hij nog beter een oud Stalin-orgel op de kop tikken.
Veel effectiever!

Land-onteigening is aan de orde van de dag in China. Rechten van de mens zijn daar sowieso ernstig in de knel gekomen.
Voor de olypische spelen heeft de regeringvan China woonwijken geruimd. De inwoners hadden gewoon pech en konden met een minieme vergoeding iets anders zoeken.

Misschien kan hij nog beter een oud Stalin-orgel op de kop tikken.
Veel effectiever!

Land-onteigening is aan de orde van de dag in China. Rechten van de mens zijn daar sowieso ernstig in de knel gekomen.
Voor de olypische spelen heeft de regeringvan China woonwijken geruimd. De inwoners hadden gewoon pech en konden met een minieme vergoeding iets anders zoeken.

Inderdaad, een Stalin Orgel was effectiever geweest, dan weet je zéker dat je ook daadwerkelijk iets raakt:p

Het klopt inderdaad dat woonwijken zijn geruimd, die mensen hadden gewoon pech en moesten 'maar even' een andere woonplaats zien te krijgen. Dus het is niet goed wat hij precies deed, maar aan de andere kant kan ik me heel goed inleven in de boer.

mooi kanon.

alleen wat de meeste van jullie alleen niet weten, is wat deze man doet niet kan.
ik ben zelf meerdere malen in china geweest, en weet dus waar ik over spreek.
in nederland is het zo, dat je een huis koopt, en dan koop je meestal meteen de grond er bij.
in china is het zo, dat je het huis koopt, maar de grond is NIET te koop.
de grond blijft van de chinese regering / dictator, zodat als zei iets willen doen of verbouwen, ze dit zeer simpel, en redelijk goedkoop kunnen doen.
de chinese regering betaald dan een miniscuul bedrag (als ze al wat betalen), omdat toch je huis word afgebroken, en je dan geen huis hebt.
zover ik uit het filmpje kan halen, krijgt de boer €15.000 aangeboden (op het moment van schrijven +- 128.000 yuan), maar wil hij 5 maal dat bedrag.

ik heb ook vrienden in china wonen, en heb het ook bij hun nagevraagd, en ik kreeg het volgende antwoord:

In China, real estate company will invest their real estate and buy land from farmer. But if the farmer didn't agree with the contract, real estate company will strive for this land with government.

het ziet er wel cool uit, maar toch vraag ik me af wat ie afschiet :P

Back
Bovenaan